q-tec voedingen nou echt zo brak?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Eeey,

In mijn vorige topic had ik dus problemen met dat mn pc steeds uitvile tijdens spellen.
Nu heb ik dus een nieuwe voeding gekocht, q-tec 400 watt en mn voltages zijn nog erger dan met die 300watt no-name voeding :S
De 12 volt lijn zit onder de 11 volt :/ de 3.3 op 3.2 en de rest valt nog wel mee.
Nu valt mn pc dus al uit voordat het spel begint met laden :/ in windows houd ie het wel uit..
Zijn die q-tec dinge nou echt zulke ontiegelijke klote voedingen?? of heb ik gewoon een verkeerde te pakken ofzo? of zouden die lage voltages aan mn mobo kunne liggen?

Greetz me,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn q´tecje in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Blijkbaar wel, je kunt beter een goede voeding kopen :) zoals een Enermax, dan weet je zeker dat je een goede hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
MiMiC schreef op 15 januari 2004 @ 17:37:
Blijkbaar wel, je kunt beter een goede voeding kopen :) zoals een Enermax, dan weet je zeker dat je een goede hebt...
atm geen geld voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Tja... had je beter de 550W Qtec kunnen kopen. Kost ongeveer 50 euro en doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Meet maar eens met een multimeter. Meestal klopt het dan wel (of was dat alleen bij de Qtec550W voedingen? 8)7 )

In ieder geval, Qtec is niet echt aan te raden, het geld kan je beter stoppen in een betere voeding. Dus gewoon doorsparen als je het geld niet hebt of een tweedehandse merkvoeding kopen.

[ Voor 67% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2004 17:42 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik heb ook nog geen problemen ondervonden met mijn qtec lownoise 350 voeding.
Niks onstabiel ofzo.

Heb wel eens gehoord dat het ligt aan de productie. Een serie is prima en een andere serie (precies hetzelfde product) is bagger.
Zal wel aan de werktijden tijden liggen :O

Duurdere voedingen zouden ongetwijfeld beter zijn, maar niet iedereen heeft/wil dat geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Alieunited schreef op 15 januari 2004 @ 17:43:
Ik heb ook nog geen problemen ondervonden met mijn qtec lownoise 350 voeding.
Niks onstabiel ofzo.

Heb wel eens gehoord dat het ligt aan de productie. Een serie is prima en een andere serie (precies hetzelfde product) is bagger.
Zal wel aan de werktijden tijden liggen :O

Duurdere voedingen zouden ongetwijfeld beter zijn, maar niet iedereen heeft/wil dat geld uitgeven.
mja als ik het had, dan wel :P maarja deze voeding gaat mooit terug voor een q-tec 450 watt.. kijke hoe die werkt :)

Is er trouwens geen mogelijkheid dat de lage voltages aan het mobo liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik eerst ook, als ik een spel wilde doen knalde mn pc uit en ging die pas weer aan als ik de stekker uit de voeding had gehaald en er weer in. Nu heb ik een zalman 400 watt voeding en die trekt het makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 17:50:
Had ik eerst ook, als ik een spel wilde doen knalde mn pc uit en ging die pas weer aan als ik de stekker uit de voeding had gehaald en er weer in. Nu heb ik een zalman 400 watt voeding en die trekt het makkelijk :)
ghehe, ik moet ook stekker uit de voeding trekken om hem weer te kenne starten :/

edit:
offtopic: nappa gaat eten.. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door naps op 15-01-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Er zijn al veel topics over voedingen/q-tec geweest. In een zoektocht naar een goede voeding ben ik deze allemaal afgegaan.
Vrijwel iedereen die een q-tec 400w had, had problemen en instabiliteit. De 550W was echter een erg goede voeding volgens de ervaringen. Het nadeel van de 550W is alleen dat deze een stuk meer lawaai maakt dan de 400w versie.

Sorry dus, maar die 400w q-tec is dus echt een brakke voeding, maar ga nou niet denken dat geheel q-tec brak is, want de 550w is dus wel erg goed.

Ik heb zelf uiteindelijk een 430w antec gekocht. Het kost wel een stuk meer, maar je hebt een stille en errrug stabiele voeding. Ga bij het kopen van een voeding er ook vanuit dat een goede voeding meerdere generaties overleeft.
Ik denk zelf dat je beter voor 5 jaar één keer een kwaliteitsvoeding kunt kopen dan elke 2 jaar een nieuw baggerding (en dan nog problemen hebben). edit- als je niet zoveel om stilte geeft, kan je idd ook een stevigere q-tec voeding nemen. Ik heb hier veel stabiele verhalen over gelezen
Met kwaliteitsvoedingen bedoel ik zalman, fortron, antec etc. Tomshardware heeft een goede vergelijkende review geschreven over een aantal voedingen (best wel oud al geloof ik): http://www.tomshardware.com/howto/20030609/index.html

Met dit verhaaltje help ik je alleen niet echt verder, maja iig succes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Herr Muller op 15-01-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Herr Muller schreef op 15 januari 2004 @ 17:57:
Er zijn al veel topics over voedingen/q-tec geweest. In een zoektocht naar een goede voeding ben ik deze allemaal afgegaan.
Vrijwel iedereen die een q-tec 400w had, had problemen en instabiliteit. De 550W was echter een erg goede voeding volgens de ervaringen. Het nadeel van de 550W is alleen dat deze een stuk meer lawaai maakt dan de 400w versie.

Sorry dus, maar die 400w q-tec is dus echt een brakke voeding, maar ga nou niet denken dat geheel q-tec brak is, want de 550w is dus wel erg goed.

Ik heb zelf uiteindelijk een 430w antec gekocht. Het kost wel een stuk meer, maar je hebt een stille en errrug stabiele voeding. Ga bij het kopen van een voeding er ook vanuit dat een goede voeding meerdere generaties overleeft.
Ik denk zelf dat je beter voor 5 jaar één keer een kwaliteitsvoeding kunt kopen dan elke 2 jaar een nieuw baggerding (en dan nog problemen hebben).
Met kwaliteitsvoedingen bedoel ik zalman, fortron, antec etc. Tomshardware heeft een goede vergelijkende review geschreven over een aantal voedingen (best wel oud al geloof ik): http://www.tomshardware.com/howto/20030609/index.html

Met dit verhaaltje help ik je alleen niet echt verder, maja iig succes :)
haha, maarja ik heb het geld niet voor een betere voeding.
Anders had ik echt wel een betere gekocht, maar dan zou ik moeten wachten tot ik het geld heb en ik wil tog wel weer ff gaan gamen...
En dat lukt dus niet met mijn voeding, en met deze die ik nu heb dat q-tec ding dus al helemaal niet.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Over de kwaliteit van die voedingen bestaan nogal veel verschillende meningen, maar ik denk dat de prijs niet voor niets zo laag is.... Maar dan nog, als je computer er eenmaal mee draait, dan zal het best wel blijven werken enzo, dus dan is er eigenlijk ook niets mis mee.

Alleen als je wilt overklokken en echt het maximale uit je systeem wilt halen, dan denk ik dat een high-end voeding je toch een stabiler systeem oplever, en dat je er meer uit kan halen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb als scholier ook even moeten doorsparen om zo'n antec voeding te kunnen kopen. Antec is btw echt de king qua voedingen en ik heb er ook geen spijt van.

Als ik jouw was, zou ik een Q-tec 550W kopen, zoals ik al zei in de edit van me vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jimsterrr schreef op 15 januari 2004 @ 17:40:
Tja... had je beter de 550W Qtec kunnen kopen. Kost ongeveer 50 euro en doet het prima.
Is ook rotzooi, heb deze voeding gehad en weer vervangen naar een Enermax 350 watt die het wel uit houdt

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het is echt troep.

Had een keer zo'n 400 watt die weegt zo licht als een veertje
een 431 watt van enermax was minimaal 2x zo zwaar kwa gewicht.

Maar goed die Qrot-Tec voeding klapte telkens uit echt irri en werd me toch nog eens bloedheet zodat je er een ei op kon bakken.
moet er nooit meer wat van weten wat een frustratie toen der tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Ikzelf heb een q-tec 400 watt gold, en doet het altijd prima.
Er hangt ook wel redelijk wat aan:

xp2400+
512mb apacer
gefroce2ti
tv-kaart
audigy2
WD 80gb
cd-writer
dvd, fdd

voltages :
+12V : 11,904
+5V : 4,865
+3.3V : 3,323
vcore : 1,664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Als ik zeg.. ik heb een prometeia en een 350 watt voeding, dan zal je best wel eens in de lach kunnen schieten.
Maar toch heb ik geen problemen met deze jongen, een 350 watt q-tec, met in plaats van 1 fan, dual fan modded, op 7 volt. IK heb de volgende hardware:
Abit NF7-s
2500+ @ 2700 mhz, 2,06 volt
2x 256 mb ddr434, 2,7volt
Radeon 9700 PRO
2x Maxtor DMP 9 80 GB Sata-raid
Creative Audigy 2
2 casefans
30cm ccfl
dvd-rom en brander.

Stressed waardes:

12 volt @ 11,73 volt
5 volt @ 5.03 volt
3.3 volt @ 3.27 volt

Ik wilde eerst mijn voeding gaan vervangen.. maar waarom zou ik eigenlijk... het draait super! :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 350 Watt low noise is mega stabiel, en aan 350 Watt (of wat hij dan ook werkelijk levert) heeft mijn bescheiden systeempje genoeg. En hij is verrektes stil :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat er verschillende topic's over deze merk Qtec open zijn en vandaar uit jou conclusie kan trekken. Mijn mening is dat qtec niet echt brak is maar ook weer niet top. Mijn advies is dan ook bespaar niet op voedingen maar je moet ook weer niet overdrijven een 350 watt Enermax is meer dan voldoende. Ik heb die voeding ook enermax 350 watt en nooit problemen mee gehad zelfs met een zware OC blijft de voeding uitstekend doen. Maar je moet gewoon kijken wat je zelf het beste vindt wij kunnen niet beslissen wat jij wilt :) uit eindelijk moet je toch het zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik draai al lange tijd op een Q-tec 400W gold en heb er nog totaal geen problemen mee gehad, z'n geld dus dubbel en dwars waard. (30 euro)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik heb een Qtec 550. Doet ut goed, beter dan ik had verwacht :)
Systeem:
P4 2,8 @ 3,3
2x 512 MB
Radeon 9800
2x 40 GB hd

Stressed waarden:
12 V = 11,83
5 V = 5,00
3,3 V= 3,31

En helemaal stabiel

Owja hij maakte alleen wel een takkeherrie eerst, maar nou de 2 fans op 7 volt draaien zijn ze lekker stil. En hij word niet te warm.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Ook niet alle 400 watt q-tecs zijn goed. Ik heb er 1 en die trekt het redelijk makelijk(config zie sig). Deze heb ik ook gekocht wegens geld tekort. En bij de buurjongen is de fan een keer herrie gaan maken, die vervangen en hij doet het weer goed.
Maar als ik nu een voeding zou kopen zou dat een zalman, enermax, antec of terminaltake zijn. zo rond de 400 watt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had eerst een Qtec 400w maar deze was nadat ik een x een coolertje eraanhad gehangen erg vreemde waarden weer gaan geven,..zoals op de 3.3 mar 3.09 te geven,.. dan maar ff naar apeldoorn en een 550Wqtec gehaald,..doet het perfect!
dit hangt eran

AMD2400+@2260mhz
leadtek k7ncr18d pro 1
ati radeon 9500@9700{oc-ed}
TT volcano11+
hd cooler
5 case fans
vga fan,..
4 ccfl's
fancontroller
lcd schermpje

waarden zijn stabiel

12V is 12,01V{constant}
3.3V is 3.41Vconstant
5.0V is 5.02Vconstant >:) >:) en dat voor een Qtec best goed vin ik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Toch maar voor een andere gaan.

Op dit moment heb ik 1 hardeschijf 4 koelers afgesloten omdat me voeding het niet echt wil trekken had eerst de 350 daar starte hij al niet eens meer met fatsoenlijk beeld op.
Andere gekocht 450 watt (allebei van q-tec) en ik zit nu met hetzelfde probleem onder de 11 en ongeveer 3.2 erg onstabiel en te weinig.
Ga volgende week als ik mijn geld krijg een Enermax 460 watt voor 99 euro dat lijkt me wel wat.

Zoals al eerder vermeld is "goedkoop is duurkoop".
Want nu moet je weer een andere voeding kopen net als ik.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

JWO

ik snap niet wat voor problemen jullie hier allemaal hebben, ik heb een zware P4 cpu + gf4 +3hdd's + 2 cdrom's op een 350w q-tec van 29,- hangen en alle voltage's zijn gewoon ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gatygun schreef op 15 januari 2004 @ 18:26:

Op dit moment heb ik 1 hardeschijf 4 koelers afgesloten omdat me voeding het niet echt wil trekken had eerst de 350 daar starte hij al niet eens meer met fatsoenlijk beeld op.
Andere gekocht 450 watt (allebei van q-tec) en ik zit nu met hetzelfde probleem onder de 11 en ongeveer 3.2 erg onstabiel en te weinig.
Ga volgende week als ik mijn geld krijg een Enermax 460 watt voor 99 euro dat lijkt me wel wat.

Succes
ben ik niet met je eens,.. ok de 400 en 450 zijn brak! maar de 550W serie is echt wel een stuk beter,. zeker als het je nog geen 50 euri kost :D {echte nederlanders he!}nee,. maar de 550W is wel goed,..alles wat eronder zit is een stuk minder goed,.wel leuk voor een buget pc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JWO schreef op 15 januari 2004 @ 18:28:
ik snap niet wat voor problemen jullie hier allemaal hebben, ik heb een zware P4 cpu + gf4 +3hdd's + 2 cdrom's op een 350w q-tec van 29,- hangen en alle voltage's zijn gewoon ok ?
en wat valt er by jou onder zwaar?,..4ghz? >:) :? :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 18:31 . Reden: editje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Mn 1 jaar oude Q-Tec 400 watt voeding is idd geen top voeding maar is ook niet slecht. Hij doet gewoon zn werk niet meer maar ook niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF hebben voedingen met PMG te maken :?

Move PMG -> OH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
voor die andere voeding krijg ik mn geld terug, ik denk dat ik deze ga kopen..
Chieftec is wel een goed merk, dus een 340 van chieftec zou het wel moeten trekken lijkt mij :) iemand ervaring met deze voeding?
de search vind bijna niets over deze voeding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een Chieftec, maar dan een 360 watt. http://www.tweakers.net/pricewatch/36695

Het is net een oss; trekt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:59:
Heb ook een Chieftec, maar dan een 360 watt. http://www.tweakers.net/pricewatch/36695

Het is net een oss; trekt alles.
mja ik ga dan voor die 340 watt van chieftec, aanbieding bij wintelco.nl voor maar 29 eurotjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn systeem (zie specs) wordt gevoed door een 550 Wat Q-Tec voeding. Het ding draait als een tierelier :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gatygun schreef op 15 januari 2004 @ 18:26:

Succes
Dit is een goeie post, weg met die troep.
mensen koop iets fatsoenlijks, je wilt niet weten wat voor problemen of je hebt als je pc ineens uitslaat als je iets belangrijks aan het doen bent!! :(
Ik had GVD met 1 harde schijf aangesloten al dat hij tot 11v daalde :( :( :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik heb ook een QTec 400W in mn server (had ff nix anders liggen)

Hangt momenteel op (en draait stabiel):

- Gigabyte 6BXD Dual P3 500
- 4Mb VGA ding dus dat boeit niet
- 9.1Gb 10k SCSI
- 18Gb 10k SCSI
- Actieve ISDN krt
- Actieve Nic (Intel i960 servernic)
- HP DDS3 Tapestreamer
- CDRomspelertje

Komen nog een zooi hdd's bij, maar dan komt er ook wel een (zwaardere) voeding in. Voorlopig: 5V: Stabiel, 4.97-5.05, schommelt weinig. 12V wisselt iets meer, tussen 11.8 en 12.4V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik koop ze iig. nooit weer, na 2 exemplaren die er na een paar maanden mee kapten.

(naar ik meen 1 x 300W, 1x 400W)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
ooit 1 keer een qtec gehad die na 3 maanden stuk ging. sindsdien nooit meer.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om de 460 ervaringen met de Q-tec voedingen eens door te nemen. Dat scheelt een hoop dubbel geblaat en hoeven al die mensen die ook een Q-tec voeding hebben hoeven niet dit topic vol te spammen: Q-tec voedingen ervaringen topic ;)
Zoals deze test van PC-Max.de laat zien, slaat die 550 hooguit op het piekvermogen, qua continu-vermogen kun je hem eerder als een 330-Watt voeding zien.
Verwijderd in "Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringe..." > 425-432 Watt ;)
omdat deze niet bestand zou zijn tegen grote belastingssprongen.
op welke betrouwbare bron / roddel baseer je dat?
12 volt lijn zit onder de 11 volt
Tijd dus om een voeding te kopen die meer stroom (Ampére) kan leveren op de 12V spanningslijn dan je Q-tec 400 (338Watt). Te denken valt dan aan een voeding die 12V / >15A nominaal levert omdat je 12V lijn instort door het maximum van 12A van de Qtec 400 (338Watt).

Overigens snap ik niet waarom je voor hetzelfde probleem een nieuw topic opent als de laatste reply daarin 2 dagen oud is... :?

Heb je het al nagemeten met een multimeter op je molex'en ipv te vertrouwen op software ?

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de 400 Watt Q-Tec zijn er inderdaad veel klachten te lezen. Over de 550 Watter is men al een stuke meer tevreden. Maar die 550 Watt aanduiding is een lachertje. Zoals deze test van PC-Max.de laat zien, slaat die 550 hooguit op het piekvermogen, qua continu-vermogen kun je hem eerder als een 330-Watt voeding zien. Ter vergelijking: Zalman's 300 Watt-er levert ruim 350 Watt continuvermogen. Qua vermogen zitten deze voedingen dus in dezelfde categorie met de 300 Watt op lichte voorsprong!

De Q-Tec is luid, niet echt goed maar ook weer niet al te slecht afgewerkt, heeft nogal korte kabels (big tower bezitters worden er echt niet vrolijk van) en ook de spanningen wijken wat af, al blijft het nog net binnen acceptabele grenzen, de test-PC van PC-Max draaide zonder problemen.

De Zalman is bijzonder stil, voorbeeldig afgewerkt, heeft een goede electromagnetische afscherming, spanningen zijn rotsvast, de kabels zijn lang genoeg, het rendement is heel behoorlijk waardoor de stroomrekening lager uitvalt dan met de meeste budget voedingen.

De Zalman kun je voor zo'n 55-60 euro kopen, de Q-Tec kun je reeds voor minder dan 40 euro op de kop tikken. Zelf vind ik dat de Q-Tec iets te veel nadelen heeft t.o.v. de Zalman om er 15 a 20 euro op te besparen, maar dat mag ieder voor zich zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keb zelf ook een q-tec 400 watt gold dual fan. ik gebruik 'm nu in cominatie met me Athlon XP 2500+ @2500, ATI Radeon 9700, 512MB DDR, 120GB

nog nooooooooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Maxpower PX-350W (40 euro) na nog geen jaar moeten vervangen omdat de spanningen onder de toegestane tolerantie kwamen.

Ik heb nu voor 61 euro een AOpen FSP350-60PN(PF) gekocht. Volgens NordicHardware en het Hardware.info tijdschrift (2-2003) een degelijke voeding voor een redelijke prijs.

De Q-tec 550 (Trust) viel direct af omdat deze niet bestand zou zijn tegen grote belastingssprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb hier een xp2400+, Geforce4, drie hd's, brander, dvdrom, etc... Allemaal aan een Antec 300 watt. Met een Qtec ooit geprobeerd (400watt) en de bak wil niet opstarten... Ik vind ze behoorlijk brak, en het vermogen wat erop staat komt niet in de verste verte in de buurt van de realiteit.

De voeding is toch wel HET belangrijkste onderdeel van de pc, of niet? Ik vertrouw mijn hardware echt niet aan 20 euro wokkietokkie Sweex voedinkjes hoor :|

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Bij mij komt er echt geen Q-Tec meer in huis :r

Niet normaal hoe onstabiel me pc er van werd (dan heb ik ook wel een extreem stroom zuipende Asus A7A :P maargoed)

Ik heb er nu een heerlijk stille Enermax 300W in zitten, en die is zo stabiel als een huis! Ging er zelfs 200 3Dmark punten mee omhoog, stabiele spanningen zijn weldegelijk belangrijk voor de prestaties van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:01
Volgens dit forum topic zijn alle Q-tec voedingen riskant.. maar nu ik deze topic heb gelezen voel ik me toch weer wat veiliger met mijn 550W Q-tec.. maar toch binnenkort maar een A-merk kopen :)

http://forum.msi.com.tw/t...30bb4ffe5f8b38dcaa15513fa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 15:21
Nah ik heb idd niet echt goed ervaringen met een q-tec 550W. Dat ding deed het eerst 3 maanden goed, maar begon daarna op willekeurige momenten uit te vallen (2-3 keer per dag) . Dus heb nu toch maar een goede (zalman 400) gekocht. Voor mij geen Q-tec meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ikzelf heb een Q-Tec 550W Dual fan gold, en de voeding houd zich superstabiel.
Heb de 2 fans gemod naar mijn Aerogate II fanbus om het lawaai enigzins in te tomen, en dat gaat ook prima.

Het enige wat ik nog wil doen is de onderste fan op intake zetten, (nu wordt warme PSU lucht direct richting CPU coeler geblazen)

Ik heb sterk het idee dat de kwaliteit van Q-tec voedingen sterk verschilt, zelfs onder hetzelfde type.
Bepaalde problemen heb je of wel of niet met Q-tec voedinkjes.

Ik zal wel geluk gehad hebben.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic is een topic wat aardig over hetzelfde onderwerp gaat, lijkt me beter om het een beetje centraal te houden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.