Toon posts:

[Laptop geheugen] Fujitsu Lifebook C4175

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die ik ken heeft een bovengenoemde laptop( Fujitsu Lifebook C4175), en heeft een probleem met het opwaarderen van het geheugen. Standaard zit er 64 ingebakken, en de proc draait op 500 mhz, dus om winxp er wat vlotter op te draaien kan er maximaal 128 mb bij.
De verkoper had een universeel twinmos pc133 stripje aangesmeerd, die wordt wel herkend, maar de laptop draait op 100 mhz, dus geheugen zou in theorie backwards compatible moeten zijn met pc100.
Dat is dus niet het geval, het geheugen wordt wel herkend door de bios, maar daarna laat de laptop het dmv een paar piepen afweten, en wil niet booten. Nu is mijn vraag: heb je voor dit type notebook speciaal merkgeheugen nodig, of moet er gewoon een universeel standaard stripje in? Het is namelijk niet echt duidelijk terug te vinden op internet.

bvd _/-\o_

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

45 euri bij Crucial.co.uk

En dit geheugen terugbrengen. Jij verkeerde in dwaling bij aankoop en ging op zijn advies af.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
It wasn't me, was een vriendin. En ze kwam het mij vragen toen het al te laat was :D

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een nederlandse site om dit te bestellen?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:18:
It wasn't me, was een vriendin. En ze kwam het mij vragen toen het al te laat was :D
Hoezo te laat? Is het geheugen inmiddels stuk? :?

Indien nee, terugbrengen die hap. 8)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

het gaat dus om mijn laptop (de siemens), dat andere geheugen is inmiddels al terug gebracht naar de winkel, ook netjes geld terug.
Mijn vraag is weetje ook een nederlandse site waar ze die originele siemens 128mb ram verkopen?
ik heb nml geen creditcard.... :?
Pagina: 1