Toon posts:

Geluidsverandering..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag mijn dvd speler ontvangen Sony DVP-NS400D(dvd-speler), deze is samen met een STR-DE485E(receiver),

Nou mijn probleem,

De DVD-speler heeft een ingebouwde dolby digital 5.1 decoder.
Als ik een DVD afspeel, heb ik heel raar geluid, dan is de stem weer heel hard, en dan is het geluid weer zacht, Dit heb ik bij de Andre Hazes dvd, Doe ik het op DTS geen last, druk ik Marco Borsato erin, die heeft Dolby Digital 5.1 heb ik geen laast.

Receiver geeft digital aan en dvd speler ook,
Heb kabels vervangingen, maar het is gewoon instellingen...
Het zijn gebrande dvd's dus waarschijnlijk sommige audiovormen staan er niet op :(

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb er ook een goedkope kabel tussen van COAX naar COAX uitgaan, 2 gele kopjes, heel dun kabeltje, volgens mij is niet voor audio, maarja Hij werd bij een subwoofer geleverd,

Heb hier nog wel een Profigold met twee van die pluggen die op die coaxiaal passen interconnecters ofzo..

alleen ik krijg veel stroom door mee heen als ik ze aansluit
misschien komt dit omdat alles in het stroom zit of omdat hij op tv zit die aan staat?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

pff....

Ten eerste is er een edit knop, en ten tweede kan ik geen touw aan je verhaal vastknopen! Leer eens wat punten te zetten en duidelijke zinnen te forumleren!

Van wat ik eruit begrijp lijkt het erop dat er een soort dynamic range compressie aan staat. Ik zou die audio verzwakkers eens uit zetten, misschien dat het dan al beter klinkt.

Dat met die stroom is idd niet goed!

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 15-01-2004 17:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de verzwakkeer uit zet dan heb ik nog steeds het verschil van zacht en hard.

D-PCM is geen probleem, Dolby Digital en LFE aan gaat ie hard en zacht.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij heeft geen problemen meer,
Andre hazes moet op DTS, en Marco wil alleen maar op Digital, geen geluidsveranderingen meer :)