[cdo]Outlook datums verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48

coldasice

business intelligence

Topicstarter
Als ik verjaardagsdata inlees gaat het allemaal goed totdat ik een datum na 26 maart inlees....als ik dat doe zie ik bijvoorbeeld in outlook dat iemand jarig is op 27maart en bij het uitlezen komt er 26maart...terwijl degene die op 26 maart jarig is gewoon op de 26e staat....

na 26 maart zitten ze allemaal er 1 dag naast...
voor 26 maart klopt het allemaal ...

ARRGGHHH!!!!....en nu...

is dit een fout in CDO/Outlook???

ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn code ligt want eerst lees ik alles in in een dubbele array en daarna ga ik vergelijken met datums...dit om de snelheid te behouden....dus aan het inlezen kan het niet liggen want dat gebeurt in willekeurige volgorde...

business-intelligence.info/freelance

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
weet niet of er een fout zit in cdo / outlook, maar, de ervaring leert dat de fout in het zelfgebakken script zit... heb je al een keer geprobeerd om de hele array op je beeld te spugen??

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• coldasice

coldasice

business intelligence

Topicstarter
Ik vermoed ook wel dat ik ergens een fout heb gemaakt maar de array bestaat uit 250 elementen met 15 onderdelen....en ergens op een aantal willekeurige plekken gaat het dus mis...en vanaf dat het datumveld 26 maart is gepasseerd...ik denk niet dat het inlezen het probleem is...maar ik ga toch proberen de hele meuk ff op het scherm te zetten...

• coldasice

coldasice

business intelligence

Topicstarter
gedaan...helaas spuugt hij de verkeerde waarde ook in de array....lekker handig....ik dacht in eerste instantie aan een verrekening van mij met het schrikkeljaar maar ik vergelijk de datum in mijn calender met alle datums in de array dus eigenlijk heeft het er niks mee te maken...

• coldasice

coldasice

business intelligence

Topicstarter
dit is geen kick maar een reply waarvan ik eigenlijk helemaal ziek wordt...ik heb outlook spy gerbruikt om te kijken naar de manier waarop outlook gegevens opslaat....

WHAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!1

Afbeeldingslocatie: http://www.svlottum.nl/contacts.jpg

zien jullie het verschil in waarde....de onderstaande waarde krijg je dus ook als je met CDO naar deze gegevens vraagt....

KLOTE MICRO$$OFT

Verwijderd

Moet je geen rekening houden met GMT, dus uren optellen/aftrekken bij de tijd ? Zodoende kan je natuurlijk een dag terug of vooruit uitkomen ?

• coldasice

coldasice

business intelligence

Topicstarter
maar outlook zelf haalt een datum uit zijn eigen database en telt er een dag bij op....waarom zou je die anders opslaan als dat je hem zou weergeven...

Verwijderd

lottumracing schreef op 21 januari 2004 @ 13:32:
maar outlook zelf haalt een datum uit zijn eigen database en telt er een dag bij op....waarom zou je die anders opslaan als dat je hem zou weergeven...
Omdat outlook een internationaal pakket is, zet de tijd van dat property maar 's op 11.00 am ofzo, dan zal je zien als je de contactpersoon daarna opnieuw opent, de datum 1 dag terug weergegeven wordt.

Je ziet namelijk de tijd dat ie 'm opslaat staan bij jouw 22.00 uur, bij mij gebruikt outlook 23.00 uur, pak de tijdverschillen erbij en je komt goed uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 14:05 ]

• coldasice

coldasice

business intelligence

Topicstarter
kan ik beter ipv now() in vbscript de tijd uit outlook halen....

maarja..is weer een extra query naar outlook...terwijl adressen die er op een andere manier zijn ingezet....ik heb de helft geimporteerd uit excel en de andere helft uit een andere contactpersonen folder gehaald...we goed gaan....

ik denk dat ik de contacts maar met de hand ga editten ofzo...

Verwijderd

lottumracing schreef op 21 januari 2004 @ 14:27:
kan ik beter ipv now() in vbscript de tijd uit outlook halen....

maarja..is weer een extra query naar outlook...terwijl adressen die er op een andere manier zijn ingezet....ik heb de helft geimporteerd uit excel en de andere helft uit een andere contactpersonen folder gehaald...we goed gaan....

ik denk dat ik de contacts maar met de hand ga editten ofzo...
Nee, niet editten, is alleen ff om te zien wat er gebeurd. Je zult echt rekening moeten houden met die GMT, ik ben niet op m'n werk nu, maar misschien is er
wel een of andere aanroep die hier al rekening mee houdt.

Kijk hier eens: http://groups.google.nl/g...%40nnrp1.deja.com&rnum=16

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 14:51 ]

Pagina: 1