"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Verwijderd
rond de 200.-
http://www.HardwareXpo.net
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
het enige wat ik weet is dat de terratec dmx (300-350) en de creative sb live platinum 5.1 (600-650) optisch in hebben.
ik weet ook dat hoontech van die uitbreidingsdingen maakt voor de live 1024, maar die zijn ook nogal prijzig (live+digi kost meer dan een dmx).
200 piek is wel te doen. 3d audio is niet belangrijk.....
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En de prijs...200 gulden! Ik heb hem nog niet, heb er wel een review van gelezen (al met al ERG positief) en wellicht dat ik hem ga kopen, aangezien ik toch ook wel bezig wil met opnemen op harddisk enzo.
http://www.hoontech.nl/
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
Zo is er bij DynaByte,V&D en Conrad een Yamaha kaart te koop met Dig. IN/OUT voor onder de 200 gulden. www.dynabyte.nl
Ik heb ervaren dat de verkopers, zoals DIXONS, V&D,DynaByte,Vobis, zeer slecht op de hoogter zijn van wat er op de markt te koop is...ze kunnen je ook geen uitleg geven hoe het werkt, dus ik raad je aan van te voren eerst wat info in het koppie te prenten!
De TerraTec 1024 X-Fire...(Vobis en Conrad)
www.vobis.nl www.conrad.nl
en nog wat merken, maar ik zou alleen voor de A-merken gaan.
Verwijderd
Verwijderd
Digitaal is niet allemaal gelijk! Helaas...
Zelfs Creative Technologies is niet goed op de hoogte wat er zich in de markt afspeelt, ze verkopen de OPTICAL UNIT alleen ONLINE en dan met CreditCard te betalen.
Het lijkt wel of ze het koud laat dat er zoveel vraag naar is....!
Als ze de omzet van de Geluidskaarten maar halen (mijn Idee)
Ik heb zelfs een Nederlandse importeur gebeld
, Actebis die zei, "ik wou dat ik wist waar ik ze kon bestellen" (nou ja, bij Creative natuurlijk) "dan kon ik een hoop mensen tevreden stellen!"
Als gegadigden mij EMAILEN dat zij DIG. IN en OUT willen (op hun SB Live(nog geen 5.1)) dan zal ik om opheldering vragen bij Actebis en Creative, uit naam van mijn site.
Ik zal dan ook dit hele probleem proberen toe te lichten op mijn site, het is een vaak terugkerend item.
Ik heb de OC-Shop.nl ook al gepolst, of er geen gat in de markt was voor hen.
Wat jullie ook kunnen doen is massaal naar www.OC-Shop.nl vragen naar de OPTICAL unit.
misschien dat het er wat vaart achter zet.
Ik blijf de ontwikkelingen volgen...
IS HET MISSCHIEN IETS VOOR TWEAKERS.NET om hun lezers tegemoet te komen, in het bemiddelen van deze situtatie met Creative?
(Ik heb deze topic ook gemeld bij "LieveAdjes
Verwijderd
houdt jullie op de hoogte.
http://skyscraper.fortunecity.com/siliconvalley/500/
Maar ik heb die digitale uitbreiding gekocht bij Creative. werkt prima, gewoon een nieuw dochterbordje met een externe unit..
denk wel aan het 44.1/48kHz probleempje !
IP Rocks
[update]
wat maf, digi out is volgens creative specsheet alleen 48khz.
[/update]
Verwijderd
Bij mijn DAT- recorder kan ik de sample rate beinvloeden(kiezen) maar die zij dan ook een stuk duurder.
Ik heb van mijn DIG.OUT van mij SB-Live het signaal opgenomen op mijn MiniDisc, en het klinkt prachtig.
<b>Het enige waar je op moet letten, is dat je MIXER-panel software van je SB-Live wel helemaal open staat(volume OUT) anders kan het signaal te zacht zijn, heb je MP3 tjes die tegen het vervormen aan zitten, zet je de OUT-Volume iets terug</b>
Spoedig:
http://skyscraper.fortunecity.com/siliconvalley/500/45.html
en ook de NL sites www.HardwareX.nl
www.HardWareXpo.net
Ik snap alleen niet waarom je zo vast houdt aan je SB Live! ... het zijn wel aardige kaarten, maar heb je het mee gezegd. Support is bagger, geluidskwaliteit is wel redelijk, en de kaart is even duur als een (betere) terratec (bijv de XFire).
Ik vind het trouwens ook ERG cool dat ik nu gewoon via m'n PC (met Hoontech kaartje) geluid uit de Sennheiser microfoons die wij op school hebben op kan nemen zonder allerlei rare toestanden met mengpanelen uit te hoeven halen...Het kaartje is gewoon ideaal, beschikt naast de gewone uitgangen (mic, line in, frnt spk, rear spk) ook over coax in/uit, optisch in/uit, AES&EBU in/uit
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd