[XP] sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06
Voor ik begin:

- Ik heb in de FAQ gezocht
- Ik heb de search funtie gebruikt

Ik heb pas geleden op een PC van een kennis van mij Windows XP Pro geïnstalleerd. Het betreft een legale Windows XP Pro.
Systeemspecs:

P3 1 GHz
640 MB RAM
40 GB HD ( verdeeld in 2 x 20 GB, FAT32 vanwege DOS progs )
GF4 MX440
SB-Live5.1!
3Com 3c905x-Tx

Wat is nu het probleem:

Als deze PC wordt afgesloten ( via start -> uitschakelen -> uitschakelen ) sluit de PC niet af; de strooom wordt er niet afgetrokken, zeg maar.
We krijgen netjes het scherm, dat de gebruiker wordt afgemeld, dat de instellingen worden opgeslagen, en dan het scherm dat Windows wordt afgesloten... en dan *BAM* gebeurd er helemaal niks meer.

Wat heb ik al geprobeerd:
- power instellingen in de BIOS ( niks te vinden over auto power off )
- 15 minuten gewacht met het scherm "Windows wordt afgesloten"
- Power instellingen in Windows bekeken
- Eventuele rare vermeldingen in het register verwijderd ( tja, je moet wat.. )

We kunnen de PC wel afzetten, door de het stroomblok af te zetten, maar ja, dat is niet zoals het hoort.

Heeft één van jullie hier al wel eens ervaringen mee gehad ?

Thx for the advices !! _/-\o_ _/-\o_

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Opa

Nu Multifocaal!

http://support.microsoft....n-us;810903&Product=winxp

Kijk in je device manager helemaal bovenaan of je computer inderdaad een Advanced Configuration and Power interface PC is.

Zoniet, dan moet je op de lead "computer" klicken en de driver updaten. Dan kies je de ACPI pc.

[ Voor 21% gewijzigd door Opa op 15-01-2004 17:03 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Heb je een logitech toetsenbord / muis? Installeer de nieuwe drivers.

Heb ik ook een keer gehad, super vaag. Ik had hele oude drivers daarvoor geinstalleerd, precies hetzelfde probleem als jij..

Succes

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:56
de logitech i-touch software zorgt er idd voor dat windows niet goed afsluit wil je toch afsluiten dan kan je het beste de itouch software zelf sluiten , en dan pas afsluiten

• nextware
Ik zal het artikel uit Microsoft KB eens doornemen. Op het eerste zicht, moet hierin denk ik wel het probleem te vinden zijn..

Op de PC is ( helaas ) geen logitech toetsenbord of muis geïnstalleerd. Alleen maar van het merk "medion" |:( :X ( en nee, het is geen ALDI PC, maar mijn kennis vond dit een "mooie toetsenbord en muis combinatie" )

<offtopic>
Maar heeft Logitech nog geen oplossing uitgebracht dan, nav het beschreven probleem ? Zelf heb ik logitech I-Touch en alles werkt bij mijzelf perfect..
</offtopic>

Verwijderd

-1. Start --> Settings --> Control Panel
-2. System --> Tab Hardware --> Device Manager
-3. View --> Show hidden devices
-4. nu de hardware die uit staat even aan zetten

Succes

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de drivers van je videokaart?
Ik heb nu ook zoiets, ik weet nog niet precies waar het aan ligt maar ik heb een sterk vermoeden dat het door de nieuwere Nvidia drivers van m'n FX5200 komt.

Verwijderd

Staat er een virusscanner op? Had hetzelfde probleem totdat ik Norton er af gooide.

• nextware
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 13:15:
Staat er een virusscanner op? Had hetzelfde probleem totdat ik Norton er af gooide.
Ja, er staat Norton AntiVirus 2002 op.. Kzal het eens proberen om McAfee erop te blazen..

Ik heb dus gisteravond [22 jan] McAfee op de PC gezet, maar het probleem blijft bestaan. Verder heb ik alles geprobeerd, zoals in eerder in deze topic beschreven, maar het werkt nog steeds niet..

[ Voor 27% gewijzigd door nextware op 23-01-2004 12:04 . Reden: info toevoegen ]

Verwijderd

Wellicht dat dit helpt: ccapp.exe

Verwijderd

heb je apm aanstaan

Verwijderd

Aan je configuratie te zien lijkt het mij wel een computer van de Aldi. (8> Ik heb met bijna dezelfde configuratie het zelfde probleem gehad. Het probleem zit bij de Videokaart van NIVIDIA, ga naar Windows update en installeer de nieuwste stuurprogramma softyware van NIVIDIA en het probleem is verholpen. _/-\o_

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem,
maar dan met een iets recentere
pc

:? ERRUG VREEMD :?

Iemand enig id ?

Pc is volledig geupdate
en ook de drivers zijn de
meest recente.

Thnx for the help

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jeroen2 - open even je eigen topic hierover, waarin je meer informatie geeft, en duidelijk, stap voor stap, aangeeft wat je al geprobeerd en gedaan hebt.
Pagina: 1