Toon posts:

[MySQL] phpmyadmin back-up terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar ik vind niet echt iets dat aan mijn probleem voldoet. Ik weet weinig van PHP en MySQL maar met PHPNuke kan iedereen een interactieve website maken. :)

Ik kan in het programma phpMyAdmin een back-up maken van mijn database, alleen als ik hem dan op dezelfde server of op een andere server terug wil zetten lukt dat niet! Het programma reageert niet meer of ik krijg een pagina te zien met "de pagina kan niet worden weergegeven".

Ik denk dat ik het goed doe, maar ik zal hieronder omschrijven hoe ik het doe, dan mogen jullie mij vertellen wat ik eventueel verkeerd doe :) :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zweefclub/overige/tweakers/phpmyadmin_save.jpg

Het SQL bestand is nu zo´n 8 MB.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:09
Dit heeft niets met programmeren te maken, dus hoort het niet thuis in P&W.

Configuratie, gebruik van programma's ala phpMyAdmin etc, horen niet thuis in P&W

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-12 16:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je probleem zou kunnen worden veroorzaakt doordat je backup te groot is waardoor het uploaden te lang duurt of niet lukt omdat het bestand groter is dan de maximaal toegestane upload van PHP (dit wordt pas gecontroleerd nadat het bestand is verstuurd).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

8MB, Volgens mij is dat precies het maximum zoals het standaard in de php configuratie staat, voor het uploaden van een bestand.
Mijn ervaring met phpMyAdmin is dat je bij dit soort grote dumps beter het bestand kunt splitsen (bijvoorbeeld eerst de eerste 10 tabellen, en dan de volgende, etc).
Als je het echter liever in 1 keer wil doen, is het het makkelijkste om gewoon de dump te uploaden en deze te importeren met mysql via de command line, heb je ook geen gezeik met phpMyAdmin aangezien deze vaak problemen geeft met grote dumps. Heb je echter geen ftp / shell toegang, dan nemen de mogelijkheden natuurlijk af en ben je genoodzaakt om toch met phpMyAdmin te werken. Dan is het splitsen van het bestand de beste optie in mijn ogen.

Verwijderd

Topicstarter
phpMyAdmin Zit ingebakken bij mijn webhostingpakket. Ik kan er dus alleen inkomen via de configuratiepagina van mijn website. Daardoor kan ik ook geen bestanden van phpMyAdmin aanpassen, want hier heb ik al wat over gelezen via de search (php.ini file veranderen).

Dit zit er allemaal in mijn pakket, ik heb het 30 MB pakket.

Ik heb geen verstand van ftp, is dat gewoon het uploaden? Hoe moet ik dan via een MySQL regel dat bestandje in phpMyAdmin zetten?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
via FTP is gewoon een bestand op de server zetten. niets meer en niets minder.

maar probeer de dump eens te splitsen in 4 kleinere dumps van een aantal tabellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb verbinding kunnen maken met mijn serverruimte via FTP, quite simple, ftp.mijndomein.nl. Maar nu... met welke regel zet ik dat SQL bestand in mijn phpMyAdmin? :)

Add (tegelijk gepost ;)):
Ik heb het geprobeerd, maar een bestand van 1,8 MB lukt niet... een bestand van 800 kB wél. Zou de grens dan op 1,0 MB liggen? Ik heb een back-up van dik over de 10 MB met de grootste tabel van 6,6 MB...

De vraag met waar de limiet ligt heb ik inmiddels naar mijn provider gemaild.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 16:46 ]

Pagina: 1