[3dsmax] Herhalend animatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben net wat bezig om wat animatiewerk toe te voegen aan m'n autogarage.

Deze bevat een autolift. en hiervan wil ik dan een animatie maken.
ik wil graag dit realiseren :

stappenplan :
1
lift komt beneden
2
deuren gaan open
3
auto rijdt naar binnen
4
deuren gaan dicht
5
lift gaat omhoog

En vervolgens alles achterste voren overnieuw op de bovenverdieping

Nu loop ik op t volgende probleem, t zal voor de experts wel niets voorstellen, maar ben t nog niet tegen gekomen. ben in bezit van de bijbel van k.l.Murdoch alleen is engelstalig, dus veel geconcentreerd leeswerk verplicht. zal m later in t nederlands staan. |:(

maargoed, daar vind ik t ook niet in.

Mijn probleem :

De stappen 1 t/m 3 zijn een eitje. maar wanneer ik de deuren nog een extra animatie geeft, krijgt de animatie van de deuren een 'vloeiend' verloop. eerst open en dan direct dicht. Ik zou graag willen dat er een tussen pauze komt. zeg maar een nieuw begin key ofzo. bv.

frame 0 - 30 deur open
frame 30 - 60 geen animatie ( tussentijds rijdt de auto in of uit de cabine. )
frame 60 - 90 deur sluiten

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Dan heb je dus vier keys nodig voor de deuren:
frame 0: deuren zijn dicht
frame 30: deuren zijn open
frame 60: deuren zijn open
frame 90: deuren zijn dicht

En ik kan je aanraden om mijn animatie-tutorial te doen. Je volgende probleem gaat namelijk zijn dat de deur niet stil blijft staan tussen frame 30 en frame 60 en in die tutorial wordt mooi uitgelegd hoe in- en out-interpolatie werken.

En als je die tutorial hebt gedaan, staat hier nog een aantal meer geavanceerde technieken voor herhalende bewegingen en zo, wel handig voor je, lijkt me.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• HyperTrophy
  • Niet online
Toch maar eens doen, heb er altijd om heen gedraaid. ff uitprinten...

• Oogst
Ik heb het al vaker geopperd en ik vind het nog steeds: het zou eigenlijk niet toegestaan moeten zijn om een 3d-max-topic te openen als je die tuts niet hebt gedaan. ;) Ik verwijs er in 50% van al mijn antwoorden op vragen naar, geloof ik.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Oogst schreef op 15 januari 2004 @ 18:13:
Ik heb het al vaker geopperd en ik vind het nog steeds: het zou eigenlijk niet toegestaan moeten zijn om een 3d-max-topic te openen als je die tuts niet hebt gedaan. ;) Ik verwijs er in 50% van al mijn antwoorden op vragen naar, geloof ik.
ik denk dat veel mensen niet goed weten wat nou daadwerkelijk het verschil is tussen auto key, en set key is, en dat velen alleen de autokey gebruiken, maar dat word in je tutorials zeker goed duidelijk gemaakt. de beste tut van je vind ik overigens nog steeds die met die hydraulische cilinder die zo mooi in elkaar schuiven d.m.v. dummies, heb ik zolang op zitten klooien, en het is zo simpel >:) (als je weet hoe het moet).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 18:50 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Volgens mij heeft mijn versie ( 4.2 ) alleen maar set key, ben geen auto key tegen geko0mt!

• Oogst
Damn, koop een bril! Nu! Dat is die reusachtige knop onderin beeld. Met afstand de grootste knop in je scherm en je ziet hem niet...

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• HyperTrophy
  • Niet online
sorry zat op dat moment niet achter de max pc.

dus die Autokey is die dikke vette, en dat sleuteltje is set key.

zie ik leer t wel .... ooit
Pagina: 1