extra koeler op asrock k7vm2

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb een k7vm2 moederbord en uit een oude voeding(200w) een fan gehaald
nu heb ik die koeler netjes ingebouwd enzo maar op mijn moederbord zit een 3 pins connector en die fan is 2 pins.
kan ik deze fan gewoon aansluiten zonder dat ik me moederbord vermoord?

www.degroot-it.nl

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Je kunt beter de draadjes (ik neem tenminste aan dat er geen stekkertje aanzit) in een molex stekker stoppen. De draadjes zet je dan vast met satee prikkers :P

• degroot
  • Niet online
er zit dus helaas wel een stekkertje aan een 2 pins namelijk en de aansluit op het mobo is 3 pins dus vandaar dat ik het ff vraag

www.degroot-it.nl

Verwijderd

degroot schreef op 15 januari 2004 @ 16:42:
er zit dus helaas wel een stekkertje aan een 2 pins namelijk en de aansluit op het mobo is 3 pins dus vandaar dat ik het ff vraag
En jij hebt dus geen moederbord boekje erbij gekregen, ik weet het antwoord nu al maar zoek het zelf maar ff op.

• degroot
  • Niet online
zit er wel bij ja maar staat alleen een platte grond van me mobo in verder niks over de cooler die eje er extra bij kan plaatsen

www.degroot-it.nl

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
je kan hem er gewoon in prikken als ie pst? die 3pin is voor speed readings, tja die zal je niet kunnen gebruiken!

voor de rest, als ik hier naar ene 3pins stekkertje kijk is het geel/rood/zwart, waarvan geel degene is die de fanspeed leest, dus zorg niet dat de rode of de zwarte op het pinnetje komt waar normaal de fanspeed reading op moet! (zou niet weten of ie dan linksom of rechtsom erop moet! dacht dat rood altijd links zat.

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
3-pins stekker op moederbord: +12V, GND en TACHO
fan met twee kabels: +12V (rood) en GND (zwart)
Als je de juiste kabel met de juiste pin verbindt en de tacho-pin met niets verbindt gaat je fan draaien en vermoordt je niets.
Is trouwens al vaak langsgekomen

• degroot
  • Niet online
thnks dan proberen we dat

www.degroot-it.nl

Pagina: 1