[Flash MX] Filename op Mac OS X LoadMovie problemen

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Hoi

Zit met een BUG. en vind hem nergens terug.

ik doe een loadMovie("1e228452-fd39-47fd-90d3-52f1f7f46691.jpg") in een offline movie.
Deze staat in same place en werkt normaal op de PC. Op mac geeft ie echter
een -1 van totalbytes (== not found). (online geen issue op beide)

Als ik het hernoem naar test.jpg is er geen issue.

Ook al tegengekomen? das een GUID btw die filename.

Ik word moe van mac ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:19

chem

Reist de wereld rond

Wat is het gehele pad?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• hobbit_be
tis gewoon relatief. niets meer of minder dus. Hij vind bijvoorbeeld wel andere files in subfolders zoals "xml/setup.xml" etc. Tis alleen met die GUID namen die niet werken.

Snap het echt niet - en er zijn ongeveer 300 files die ik dus mag gaan hernoemen ;) (en alle xml's met referenties ernaar ;).

Ik gebruik trouwens een homebrew streamtracker die al 2 jaar zonder issues dienst doed met alle andere mac fouten erin (ie >4bytes etc etc) ;).

Ik denk dat ik mijn disgust trouwens naar de verkeerde plek heb gepost, sorry daarvoor.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Flash = clientside = Webdesign & Graphics :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

(Heel) vroeger (Classic MacOS) was er op de Mac een beperking van 31 karakters als maximale filenaamlengte. Heeft dat er iets mee te maken?

• hobbit_be
vast wel - dat ga ik eerst ding morgen testen.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
't Is inderdaad even bestandsnamen crisis bij Apple, doet me terugdenken aan het getruuk bij Windows om uit het DOS-harnas van 8 lettertjes te geraken. Ook bij Apple kom je nu soms hex-codes tegen om een bestandsnaam af te korten. Als ik het goed heb gebeurt dat als MacOSX iets op een 'ouderwetse' HFS partitie bewaart, maar het zou ook bij een Windows schijf kunnen gebeuren.

Ik denk dat het probleem getackeld kan worden door een andere schijfindeling te proberen. Als je het cd'tje met MacOSX brandt in een hybride Windows/HFS+ formaat, moet het volgens mij lukken. Maar ook vanaf een ander platform moet je deze bestandsnamen wel leesbaar kunnen krijgen voor de Mac.

Even terzijde: met OSX of linux kun je toch een mv met een GREPje doen die bv op de 20e positie een / ertussen zet zodat elk bestand in een mapje komt te staan met de eerste 20 tekens van de naam? Ik heb zoiets nog niet geprobeerd, maar als 't werkt ben je er met een paar commandoregels doorheen.

Edit:
Pff, vond het wel leuk om even wat uit te proberen maar regular expressions werken toch wat onhandiger in de bash. Dit zou 't moeten doen (op Linux of OSX dan):
code:
1
ls | sed 's/\([^-]*-[^-]*-[^-]*-\)\(.*\)/mkdir \1; mv \1\2 \1\/\2/' | sh

Deze splitst de bestandsnamen in de huidige directory op het 3e - streepje, waarbij het eerste deel de naam van de subdirectory wordt en het 2e deel de nieuwe bestandsnaam. Er zit 1 slordigheid in: als een subdirectory al bestaat krijg je een melding 'File exists'.

[ Voor 26% gewijzigd door benoni op 16-01-2004 01:28 ]

• hobbit_be
wow benoni duidelijk antwoord. Die renamen is best wel leuk idee helaas moet ik dan nog overal in 10-tallen xml files hetzelfde gaan doen. Maar allicht is het idd gewoon de lengte dat het probleem is. Kan voorlopig niet testen (PowerBook is er niet) maar ga zien of het die 31 is of dat - ;).

Dat grep/ls gedoe ;) Bedankt - maar REGEX snap ik niet veel van ;). Maar alvast mightely impressed ;). _/-\o_

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dank u voor de inspiratie tot deze grote werken _/-\o_ Ik voel me helemaal opgehemeld O-) Vrede en voorspoed zij met u allen O+

Nu ff terug op aarde:
Ik werk graag met BBedit op de Mac. Kun je met 1 zoek&vervang opdracht in een map vol XML bestanden alle linkjes aanpassen, bijvoorbeeld:

Zoek (met grep):
<plaatje>([^-]*-[^-]*-[^-]*-)(.*)\.swf</plaatje>

Vervang door:
<plaatje>\1/\2.swf</plaatje>
Pagina: 1