Toon posts:

knoppix wil niet op internet (2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
quite vanmezelf:

Hoi,

Ik kan knoppix niet op internet krijgen. Ik heb al geprobeert om knoppix hem te laten zoeken (modem) en dan vind hij wel iets maar daarna zegt hij dat ie daar niks mee kan doen. Ik heb de knoppix faq's al gelezen en ook gegoogled en de search gebruikt. In de search kon ik wel 1 ding vinden maar dat werkte niet.

Ik moest dus meer info geven.

Hier thuis heb ik zonnet family met een e-tech usb modem, maar deze week komt daar dus een ethernet voor in de plaats.

Bij mij op school hebben ze op de pc's windoos 2000 en nou zij mijn mentor probeer is of je met linux wel op (bv.)alle sites kan komen (met windows zijn zo'n beetje alle sites afgesloten. Ik wil NIKS slopen, het is gewoon om van te leren). Op school hebben ze xs4all. Alle pc's zijn via een netwerk verbonden op een hub/switch/router die geloof ik weer op de server pc is verbonden. Ik denk dat ze gewoon een ethernet modem gebruiken dus.

Wat ik heb geprobeert:

Om linux de modem te laten zoeken. Thuis lukt dit dus niet. Op school zegt hij dat hij er wel 1 kan vinden maar die kan die dan later niet gebruiken (weet de foutmelding even niet meer).

Zelf de modem zoeken werkt niet omdat ik het model niet precies weet. Ik had er wel een paar uit de luist geprobeert maar dan zij die dat ie of niet kon connecten of dat het modem busy was (uit de search geprobeert).

natuurlijk ookal de search+google gebruikt

Verwijderd

met het commando 'lspci' kun je zien wat voor apparaten in je pci-sloten zitten.

verder moeten we toch echt wat meer weten over de foutmeldingen die je krijgt, de commando's die je hebt geprobeerd, etc.
post de output van het commando 'dmesg' eens?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op school heb je toch helemaal niks met een modem te maken? Die pc zit gewoon in een netwerk, en dat de server die het internet deelt toevallig gebruik maakt van een modem maakt voor jou niets uit (zou een mooie boel zijn als je werkstation alle drivers zou moeten hebben van alle apparaten die je pakketjes langsgaan als je bv naar de USA surft ;))

USB modems weet ik helemaal niets vanaf, maar ethernet is niet zo'n probleem meestal.

Als jij op school een foutmelding krijgt is het misschien wel zo handig om ons ook te vertellen wat dat dan was, op deze manier kunnen wij er nog steeds niets mee, behalve een HELE algemene discussie voeren over USBmodems en ethernet modems ofzo.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
de preciese foutmelding weet ik zo niet uit mijn hoofd. Maar ik zal uitlgeggen wat ik heb gedaan. Ik liet linux naar apparaten zoeken waarmee die op internet kon. Hij vond ik 1. Dus ik klik ja om hem te installeren. Dan gaat ie kijken en zegt ie dat ie niet kan connecten oid.

Verwijderd

Je hebt hier idd niks met de modem te maken :), je moet gewoon de netwerkkaart ff goed instellen. Ik zou verwachten dat dit automatisch zou gaan, via DHCP, maar zo te zien werk dat dus niet (of de netwerkkaart wordt niet herkend)
Anders zou je ff onder Win2k de netwerkgegevens moeten opvragen, via ipconfig /all of dubbelklikken op het netwerkicoontje in de systray en vervolgens die gegevens opschrijven.
Knoppix heeft een handig programmaatje om vervolgens deze gegevens in te stellen, volgens mij heet dat netcardconfig, maar dat staat ook in het K-menu. Succes!