Toon posts:

Philips CDD 3610

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer werkt bij Philips in Almelo. Ik, hij, en een heleboel andere mensen hebben ongeveer na een jaar het probleem gekregen dat onze branders Philips CDD 3610 zijn werk niet meer deed. Dit was uiteraard buiten de garantie periode. Nou gaan ze daarover in Almelo een boze brief naar de comsumentenbond sturen zodat we op die manier nog wat terug kunnen krijgen van Philips.

Nou verzoek ik dringend IEDEREEN die problemen heeft de de CDD 3610 brander van Philips een exacte probleem omschrijving te willen mailen met daarbij ook de datum van aankoop en de prijs die je er toen voor betaald hebt. Verder moeten ze een kopie hebben van je aankoopbewijs (bonnetje). Mail dit alles naar philips_cdd3610@hotmail.com

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ehm... volgens mij is dit al gebeurt (samen met een aantal HP writers (HP7200i en lager)).

Er is ook al een rechtzaak geweest (in de US althans)

check www.gamecopyworld.com maar

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja die die luitjes die er zich aan geergerd hebben en mischien nog, kunnen nu mooi actie ondernemen... en met een beetje mazzel er nog wat aan terug krijgen ook nog...

En ik had het over PHILIPS niet HEWLET PACKARD want voor zover ik weet is er geen rechtzaak met philips geweest :?

• Flexx
  • Laatst online: 15:44

Flexx

This side up

Die van mij doet het al 2,5 jaar als een trein.

Verwijderd

Die van mij heeft ook al tijden lang kuren, sluit bij alle programma's behalve CDRWIN de CD's niet meer af, wil alleen nog maar That's Write CDtjes vreten etc....

Jaartje oud ofzo, zal de bon eens opzoeken. Heb er destijds iets van 850,- voor betaald (was een externe) :(

Verwijderd

zeg bedankt voor de moeite ..
ik en een vriend van mij hebben ook zo'n k.u.t brander.
jammer , want het was best een tof ding.
het is trouwens mijn 2de de eerste heb ik een maand mee gedaan.
Die heb ik toen omgeruild.

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Ik heb er ook een. Sinds tie een half jaar oud is blijkt ie alleen nog maar Silver premiums te lusten. Alle andere (die ik daarna nog geprobeerd heb) verkloot ie. Heb helaas geen bonnetje meer dus ik volg de rechtzaak wel in het journaal :)

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Verwijderd

/me had ook een CDD3610 2,5 jaar terug gekocht en na een jaar en een paar dagen kapot :(

Ik wil best mee doen met de actie, maar ik denk niet dat het veel zin heeft.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op maandag 11 december 2000 20:23 schreef GWJL het volgende:
En ik had het over PHILIPS niet HEWLET PACKARD want voor zover ik weet is er geen rechtzaak met philips geweest :?
Misschien hetzelfde loopwerk?

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-05 20:33
Die van mij wou na 2 jaar niet meer schrijven. Nadat ik 'm een beetje wanhopig opengemaakt heb om de laser schoon te maken las ie ook niet meer |:(

• Liquid
  • Niet online
Op dinsdag 12 december 2000 08:09 schreef Sir Abarth het volgende:

[..]
Misschien hetzelfde loopwerk?
aaah eentje die verder heeft gekeken dan zijn neus lang is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 23:00 schreef RobinVR het volgende:
/me had ook een CDD3610 2,5 jaar terug gekocht en na een jaar en een paar dagen kapot :(

Ik wil best mee doen met de actie, maar ik denk niet dat het veel zin heeft.
Gewoon opsturen die info naar dat email adres dan kunnen hun er wat mee want ik had al een keer eerder een soort gelijk topic in het HARDWARE-Forum gezet maar die was zo weer uit het beeld en ze hebben nog bijna niets binnen op dat adres dus... maile maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 09:34 schreef Liquid het volgende:

[..]
aaah eentje die verder heeft gekeken dan zijn neus lang is :)
En ja daar had ik ook aan gedacht moeten hebben...

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:10
Mijn CDD3610 is ook 3 keer kapot geweest.

1) Na 1 jaar kapot. Opgestuurd, na 3 maanden nieuwe teruggekregen, die heeft een paar maanden volgehouden.
2) Deed het niet meer. Na een paar weken opeens weer wel, heeft ie ook een half jaar volgehouden
3) Deed het weer niet. Uit garantie. Ik heb toen dat hele ding opengemaakt, zowat elk onderdeeltje schoon gemaakt etc. En warempel, hij deed het weer. Nu alweer een 1/4 jaar.

't is waarschijnlijk gewoon slijtage en viezigheid in die dingen. Maar dat hoort iig niet.
Toch denk ik niet dat het veel zin heeft om een brief te sturen. Ik heb toen mijne voor de 3e keer kapot was ook brief gestuurd, werd 2 maanden later gebeld dat het misschien wel zin had om hem schoon te maken |:(

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 13:01
3610 is een prima brander. Enige nadeel is dat het apparaat te warm wordt waardoor (toevallig na een jaar) de brander kapot gaat. Als je er een koelertje voor koopt is het probleem afgelopen en kan je theoretisch on eindig door blijven gaan.
Heb ik ook maar gehoord maar klinkt logisch. Mijne heeft het pas na 2,5 jaar begeven en zat recht achter mijn case-fan. Bij andere waar hij ergens anders zat was hij al eerder kapot.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 00:17

riffey#4

aka Beever#4

Hmm, die van mij is een half jaar geleden ook naar de hel gegaan (ja, branders horen nu eenmaal te branden, ook als ze het niet meer doen ;) )

Ik heb vast geen bonnetje meer.
Mocht het een serieuze zaak gaan worden dan zoek ik de 3610 op, en vind ik het bonnetje misschien ook nog wel :9

(edit typo)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi !!! :):):)
Maar het is in ieder geval belangrijk dat er gemailed word naar dat adres de info die gevraagd wordt dus als je geen bonnetje hebt is pech maar het is wel beter... ;)

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 07:40

oCe

aka Dookie.

bekijk het eens anders; het is feitenlijk heel simpel. je krijgt 1 jaar garantie. is die verlopen en is je apparaat kapot, dan is dat jammer! hard maar waar! dan moet je hem op eigen kosten laten repararen of vervangen, zo gaat het met alle apparatuur die stuk is en buiten garantie valt. (duh...)

en voordat iemand begint te blehren, nee ik werk niet bij philips oid

-I am Jack's wasted life.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Mm klinkt interessant maar ik denk dat het op niets uitloopt, garantie is immers om. Toch mag je van een produkt verwachten dat hij het wel een stukkie langer volhoudt dan de garantietermijn, dus een financiele vergoeding van philips is niet gek :P. Die van mij was na 13 maanden kapot, nu doet hij het zo nu en dan weer nadat ik hem flink heb uitgezogen >:).

Verwijderd

Geldt dit ook voor de CDD 3600 (de SCSI-versie)?
Dat klote ding van mij hield er ook na 12 maanden en 2 weken mee op :( Alles geprobeerd, bleek het schoonmaken van de lens in een hoop brand-problemen op te lossen. Behalve bij het lezen van CD-tjes geeft ie nog wel eens vastlopers :'(

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:30
Wat ben ik blij dat ik destijds die Philips niet gekocht heb, maar m'n Yamaha CDR200t (die nu door het leven gaat als een Yamaha CDR400t) Mijn Yamaha doet het echt nog PERFECT. :)
Was op de HCC dagen, 3 jaar terug. Hehe, ik ging toen eigenlijk op zoek naar een Philips CDD2600, maar die was nergens meer te krijgen. Dus heb ik m'n Yammie daar gekocht. En ik ben er achteraf blij mee. :)

Verwijderd

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn 3610 en ik heb hem al 2 jaar, en hij gaat wat mij betreft nog vele jaren mee.
Mm klinkt interessant maar ik denk dat het op niets uitloopt, garantie is immers om. Toch mag je van een produkt verwachten dat hij het wel een stukkie langer volhoudt dan de garantietermijn, dus een financiele vergoeding van philips is niet gek . Die van mij was na 13 maanden kapot, nu doet hij het zo nu en dan weer nadat ik hem flink heb uitgezogen
Ik denk/vind dat wanneer het om een fabricagefout gaat je toch garantie moet kunnen claimen, buiten de gestelde garantieperiode. De levensduur van een apperaat moet langer zijn dan een jaar. (ees de consumentenbond) Maar vaak moet je dit in samenwerking doen met de winkelier

(vb: Wij hebben een isdn quattrofox 2 (of 1) Na een jaar begon hij te storen en kregen we een nieuwe van de kpn. De fout is bekend.)

Verwijderd

ik heb ook een cdd3610, ging kapot na 13 maanden. Heb hem toen ter reparatie weggebracht, kreeg hem na een aantal weken terug met de melding dat hij niet te maken was (er was volgens mij niet eens naar gekeken). heb hem toen zelf uit elkaar gehaald en de lens schoon gemaakt (er zat een dikke laag stof op). hij doet het nu al weer meer dan een jaar nadat hij dood was verklaard.

Verwijderd

Iets teveel gecopierd misschien? de meine doet het ook nie meer maar wat wil je na 3000 cd's >:)

Verwijderd

Is het veilig om hem zomaar open te maken ? ivm straling ofzo ?

Verwijderd

shit hé, als ik dat geweten had toen ik hem kocht..... op alle forums staat bij probleemgevallen de 3610 bovenaan, de mijne is sinds zaterdag de pijp uit, en ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, misschien wel ff in de openhaard leggen en dan opsturen naar philips en garatie claimen ofzo..... :7

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 17:53 schreef drZymo het volgende:
3610 is een prima brander. Enige nadeel is dat het apparaat te warm wordt waardoor (toevallig na een jaar) de brander kapot gaat. Als je er een koelertje voor koopt is het probleem afgelopen en kan je theoretisch on eindig door blijven gaan.
Heb ik ook maar gehoord maar klinkt logisch. Mijne heeft het pas na 2,5 jaar begeven en zat recht achter mijn case-fan. Bij andere waar hij ergens anders zat was hij al eerder kapot.
Het probleem zit hem inderdaad in het te warm worden van de brander. Of beter gezegd: in de olie/ het vet van het loopwerk. Dat stolt als het te warm wordt. Hier hebben meer Philips branders last van. Oplossing is simpel: Ding openmaken, loopwerk schoonmaken en even bij de elektronicasjop goeie hitte-bestendige olie halen. In elkaar schroeven en veelal zijn de problemen dan verholpen

Verwijderd

Of gewoon een klein brander coolertje halen.Er zit al een uitsparing in de brander.
Het is puur de hitte waaraan ie dood gaat.
Hp 7200 en philips 3610 (zijn de zelfde) hebben op dat apparaat verkeerd bezuinigd.
Een coolertje van misschien 2 gulden inkoop
iets van 3/4 van de branders zijn al stuk

Verwijderd

Werkt dit ook bij de 3600 scsi?
Die van mij is er 2 weken geleden mee opgehouden. (na 13 maanden :'()

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Me opa had ook zo'n ding. Ging twee weken voor het verlopen van de garantie termijn het laadje niet meer dicht. Ik mocht dat ding toen dus hebben:) Ben er lekker mee terug gegaan naar blokker( ja blokker ). Heb na 6 weken me geld( nouja me opa's geld ) terug gehad( F439,- ) en heb nu lekker een plextor 32/10/12 burn proof. >:)

Verwijderd

mowgli mot later zakenman worden ;)

Ik heb ook zon ding, en :r had ik em maar nie gekocht, bij mij issie vanaf het begin aan al fout bezig :(.
Ik stuur em terug naar Alternate en dan hoop ik op een niewe, die ik vervolgens inruil voor een BURNproof :)
tjah, is wel een ietsje duurder :r

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-05 09:35

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ehmm

Ik heb hem ook, maar brand er al 2 jaar mee, en ik kan alles branden. Goed het gaat af en toe fout maar dat hoort erbij.

En ohja mijn pc staat 24/7 aan, wel met extra koeling, maar in mijn vorige pc ook nooit problemen mee gehad.

Hij brand alles :)

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1