[BOINC] Credits en teams

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verhaaltje van dave anderson

"I got a request to change the team credit policy:

A) (current policy in both SETI@home and BOINC)
A team's credit is the sum of its users'.
When a user changes teams, his total credit is moved also.

B) (proposed)
A team's credit is the total credit granted to users
while they belong(ed) to the team.
When a user changes team, the old team keeps his credit.

From a technical point of view, A) is a little easier.
To implement B) we'd have to add a new field (teamid)
and a new index to the result table.

From a participant's point of view I'm not sure which is best.
If anyone has strong feelings, can you please email
(to me or the list) your reasoning?

Thanks -- David" (Anderson)

"After considering people's input on the team credit issue,
we've decided to use policy B.
In this policy, when a user belongs to a team and earns credit,
that credit is added to the team's total,
and the team keeps the credit even if the user leaves the team.
This provides a stronger and more meaningful form
of team identity and competition because "team-hopping" users
cannot cause team totals to suddenly decrease.

To implement this, we added a "team ID" field to the database result table; it records the team ID of the user at the time the result is reported.
This field will enable us, if necessary, to reconstruct the
team totals in case they get out of synch.

Team recent average credit is computed the same way as for users and hosts;
if a team becomes inactive, its recent average credit
will eventually decay to near zero.

Team credit accounting (to reiterate) is independent of user accounting.
A user't credit total includes all granted credit,
regardless of team membership.

-- David"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Aan beide methoden zitten voor- en nadelen. Een nadeel van het meenemen van punten is dat je teamhoppers krijgt. Een nadeel van het achterlaten van punten is dat mensen die per ongeluk een verkeerd team joinen deze punten kwijt zijn.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

JR1974 schreef op 15 januari 2004 @ 15:45:
Aan beide methoden zitten voor- en nadelen. Een nadeel van het meenemen van punten is dat je teamhoppers krijgt. Een nadeel van het achterlaten van punten is dat mensen die per ongeluk een verkeerd team joinen deze punten kwijt zijn.
T voordeel is dat team hoppers 'schaden' teams en dus vele mensen
Als je perongeluk een aantal punten kwijt bent, heb je alleen jezelf er mee (en het team een beetje, ja)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zelf ben er wel voorstander van dat als je eenmaal een team gejoined bent de punten daar ook blij blijven . Dit is het middel om hopping tegen te gaan ( en ja ik deed er ook soms aan mee puur uit lolijt :D ) . M

Alleen nu nog wachten op een antwoord wanneer Boinc nu begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Stukken beter dit! Ik denk dat het ook een positief effect zal hebben op de deelname aan BOINC. Dat teamhoppen zorgt alleen maar voor irritaties en ruzie.

En over dat minpuntje. Dat is er niet. Stel ik doe 100 punten voor S@H en stap daarna op naar DPC. Ik zal dan in de individuele ranks gewoon 200 punten hebben, maar in de teamstats van S@H en DPC zal ik allebei 100 punten hebben :) Perfect!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Persoonlijk ben ik wel voor een systeem waar het team hoppen voor een groot deel voorkomen word. Voor de "losse members" maakt het niets uit, die houden al hun punten.
Ongeacht of ze teams joinen en leaven.

/topic changes gevraagd

[ Voor 10% gewijzigd door RedVox op 15-01-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_

Nu D2OL nog (daar is er ook over gepraat) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Persoonlijk kan ik mij er helemaal niet in vinden, de punten die je crunched zijn toch van jezelf.
Jij bent degene die de stroom heeft betaald, de pc's heeft gekocht en degene die zijn of haar relatie naar de knoppen helpt door een eindeloze stats verslaafdheid.
Dan moet je toch ook zelf de beschikking houden over die punten, en kunnen doen en laten wat je wilt.
Nu zullen sommigen denken; maar je bent toch lid van een subteam en je hebt je punten bij dat team gevoegd zonder ze ooit terug te kunnen krijgen.
Alleen vind ik dit weer een andere kwestie, het is gebeurt op vrijwillige basis en niet opgelegd van hoger hand.

btw missschien wel handig om het topic een duidelijker titel te geven, bv [SETI] Nieuwe puntentelling bij BOINC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fear-factoR schreef op 15 januari 2004 @ 16:49:
Persoonlijk kan ik mij er helemaal niet in vinden, de punten die je crunched zijn toch van jezelf.
Jij bent degene die de stroom heeft betaald, de pc's heeft gekocht en degene die zijn of haar relatie naar de knoppen helpt door een eindeloze stats verslaafdheid.
Dan moet je toch ook zelf de beschikking houden over die punten, en kunnen doen en laten wat je wilt.
Nu zullen sommigen denken; maar je bent toch lid van een subteam en je hebt je punten bij dat team gevoegd zonder ze ooit terug te kunnen krijgen.
Alleen vind ik dit weer een andere kwestie, het is gebeurt op vrijwillige basis en niet opgelegd van hoger hand.

btw missschien wel handig om het topic een duidelijker titel te geven, bv [SETI] Nieuwe puntentelling bij BOINC
Daarom houdt je je punten ook gewoon, Het enige is dat ze niet meetellen voor je nieuwe team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Fear-factoR schreef op 15 januari 2004 @ 16:49:

Ben ik toch niet met je eens:

Als ik als user 5000 wu's crunch heb ik 5000 point's. Niet meer als normaal lijkt me.
Als ik nu DPC join en er 2000 wu's bij crunch dan is mijn prive totaal 7000.
Voor DPC heb ik dan 2000 wu's gedaan.

Stel dat ik dan denk.. ik ga naar een ander team. (geloof het nooit , maar goed)
Ik join dan SETI.Nl. Ook voor hun doe ik 2000Wu's.
Dan is mijn prive totaal 9000. SETI.NL en DPC hebben ieder 2000 wu's door mij gekregen. Als ik dan weg ga dan vin dik het fair dat die punten bij hun blijven.

Voor mij prive maakt het niets uit. Ik heb als prive gebruiker nog steeds 9000 wu's

Ik vind dit persoonlijk een goed systeem. De wu's die je doet terwijl je lid bent van het team.. die tellen ook mee bij dat team.

Er word je overigens niets opgelegd, je mag een team joinen.. je moet niet. :)

Topic changes is/was al aangevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedVox schreef op 15 januari 2004 @ 18:07:
[...]

Als ik als user 5000 wu's crunch heb ik 5000 point's. Niet meer als normaal lijkt me.

Stel dat ik dan denk.. ik ga naar een ander team. (geloof het nooit , maar goed)
Dan is mijn prive totaal 9000. SETI.NL en DPC hebben ieder 2000 wu's door mij gekregen. Als ik dan weg ga dan vin dik het fair dat die punten bij hun blijven.

Voor mij prive maakt het niets uit. Ik heb als prive gebruiker nog steeds 9000 wu's

Ik vind dit persoonlijk een goed systeem. De wu's die je doet terwijl je lid bent van het team.. die tellen ook mee bij dat team.

Strak plan _/-\o_

Enne redVox ik had t niet beter uit kunnen leggen, ik denk dat weinig mensen tegen dit id zijn nu duidelijk is hoe het precies werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Titel op verzoek verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Wat reageren wij koeienhoeders toch weer verstandig _/-\o_

Ik weet van een ander niet al te klein team waar ze elkaar virtueel redelijk hard in de haren zijn gevlogen over dit onderwerp.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik vind dat je minimaal 1 keer moet kunnen hoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:49

SSSF

BLAAT !!

hoe zit t dan als ik bv een account opstart en in geen team ga zitten.
Als ik daarna een team join, blijven die punten dan alleen prive, of geef ik ze dan ook aan t team?

en hoe zit t met mergen van accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 10:07
SSSF schreef op 15 januari 2004 @ 21:04:

"To implement this, we added a "team ID" field to the database result table; it records the team ID of the user at the time the result is reported.
This field will enable us, if necessary, to reconstruct the
team totals in case they get out of synch."

in de tekst van berkeley staat dat aan punten blijvend een team wordt toegekend... daar veranderd een merge dus niks aan.

wat er met punten gebeurt die zijn opgebouwd zonder dat de user bij een team zat is zo te zien niet echt rekening mee gehouden, er wordt niet gezegd dat die punten na een join bij een bepaald team gaan horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Ook al doe ik zelf geen SETI of BOINC, ik wil toch graag laten weten dat ik het met RedVox ea. eens ben.
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:22:
Hmmm, ik vind dat je minimaal 1 keer moet kunnen hoppen.
of bedoel je maximaal,...
SSSF schreef op 15 januari 2004 @ 21:04:
hoe zit t dan als ik bv een account opstart en in geen team ga zitten.
Als ik daarna een team join, blijven die punten dan alleen prive, of geef ik ze dan ook aan t team?

Punten opgebouwd zonder in een team te zitten zouden aan een team toegekend moeten kunnen worden. Eenmaal toegekend zouden ze daar ook moeten blijven.
Op die manier kun je sparen (lees MegaFlushen >:) ) zonder servers te overbelasten en hoef je je ook niet druk te maken of het joinen van DPC wel goed is gegaan. (Zonde van de gecrunshte WU's als het joinen niet goed is gegaan en de credits dus niet ten goede komen aan DPC)

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

mcB schreef op 15 januari 2004 @ 21:16:

Punten opgebouwd zonder in een team te zitten zouden aan een team toegekend moeten kunnen worden. Eenmaal toegekend zouden ze daar ook moeten blijven.
Dat vind ik idd ook. Ik heb alleen nog nergens "bewijs" gevonden dat dat zo gaat gebeuren. Vooralsnog heb ik de precieze gang van zaken nog niet "officieel" gezien. En er veranderen dagelijks nog dingen. Persoonlijk vermoed ik wel dat zoiets straks mogelijk is.

We houden het in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Mobster schreef op 15 januari 2004 @ 16:36:
Stukken beter dit! Ik denk dat het ook een positief effect zal hebben op de deelname aan BOINC. Dat teamhoppen zorgt alleen maar voor irritaties en ruzie.
Dat is een beetje het verhaal van de kip en het ei, hoppen komt ook voor na ruzies of juist vanwege ruzies.
RedVox schreef op 15 januari 2004 @ 18:07:

Het idee er achter was me uiteraard niet ontgaan, ik weet heus wel dat ik m'n punten zal "houden?.
Maar dit verhuld niet dat je (op de veralgemeniserende toon) toch niet de volledige controle hebt over het werk dat je zelf gedaan hebt.
Er is toch niets mooiers als je vertrekt bij een team en joined bij een ander team om een zogenaamde "bruidsschat" mee te nemen.
Ik kan me voorstellen dat jij er geen probleem mee hebt dat je punten zo verdeeld worden en achterblijven bij een bepaald team (en ja ik zal ook niet zo snel vertrekken bij DPC), maar ik krijg er een zuur gevoel bij.
Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik ergens heb mogen kiezen voor 1 van die twee opties, het lijkt dus eerder van hoger hand beslist en gebaseerd op een klein (misschien ook wel veel, daar heb ik geen zicht op) percentage klagers die controle willen over andermans wu?s.

Bovendien mis je na bv een FP wanneer er een flinke hoeveelheid mensen joinen die mooie join stats, waarbij er ineens een grote hoeveelheid wu?s bijkomt.
Er is toch geen betere moraalboost te bedenken dan een goede vette join, of een grote hoeveelheid joines die samen een flinke berg wu?s meenemen opleveren.

Trouwens is DPC er in al die jaren nou zo veel slechter op geworden door al dat gehop, ik denk eerder dat we ons er een voordeel mee gedaan hebben?
Natuurlijk zijn er voorbeelden zoals harrodeparro-parrodeharro, dat is uiteraard even slikken maar kan naar mijn idee ook een positief effect hebben.
Sommigen zullen dan nog harder willen crunchen om het verschil weer goed te maken.
Mijn gevoel is dat het een doodse boel wordt wanneer je de stats zo vast legt.
tja, dat kan ik niet ruiken vanaf m'n werk :)
RedVox schreef op 15 januari 2004 @ 22:06:
[...]

Dat vind ik idd ook. Ik heb alleen nog nergens "bewijs" gevonden dat dat zo gaat gebeuren. Vooralsnog heb ik de precieze gang van zaken nog niet "officieel" gezien. En er veranderen dagelijks nog dingen. Persoonlijk vermoed ik wel dat zoiets straks mogelijk is.

We houden het in de gaten :)
Als je dit stukje uit Soulmasters post leest zou je denken dat er al wel een knoop doorgehakt is.
Update:
"After considering people's input on the team credit issue,
we've decided to use policy B.
In this policy, when a user belongs to a team and earns credit,
that credit is added to the team's total

[ Voor 12% gewijzigd door Fear-factoR op 16-01-2004 00:10 . Reden: extra quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Fear-factoR schreef op 16 januari 2004 @ 00:05:
[...]

Het idee er achter was me uiteraard niet ontgaan, ik weet heus wel dat ik m'n punten zal "houden?.
Maar dit verhuld niet dat je (op de veralgemeniserende toon) toch niet de volledige controle hebt over het werk dat je zelf gedaan hebt.
Er is toch niets mooiers als je vertrekt bij een team en joined bij een ander team om een zogenaamde "bruidsschat" mee te nemen.
Ik kan me voorstellen dat jij er geen probleem mee hebt dat je punten zo verdeeld worden en achterblijven bij een bepaald team (en ja ik zal ook niet zo snel vertrekken bij DPC), maar ik krijg er een zuur gevoel bij.
Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik ergens heb mogen kiezen voor 1 van die twee opties, het lijkt dus eerder van hoger hand beslist en gebaseerd op een klein (misschien ook wel veel, daar heb ik geen zicht op) percentage klagers die controle willen over andermans wu?s.

Bovendien mis je na bv een FP wanneer er een flinke hoeveelheid mensen joinen die mooie join stats, waarbij er ineens een grote hoeveelheid wu?s bijkomt.
Er is toch geen betere moraalboost te bedenken dan een goede vette join, of een grote hoeveelheid joines die samen een flinke berg wu?s meenemen opleveren.

Trouwens is DPC er in al die jaren nou zo veel slechter op geworden door al dat gehop, ik denk eerder dat we ons er een voordeel mee gedaan hebben?
Natuurlijk zijn er voorbeelden zoals harrodeparro-parrodeharro, dat is uiteraard even slikken maar kan naar mijn idee ook een positief effect hebben.
Sommigen zullen dan nog harder willen crunchen om het verschil weer goed te maken.
Mijn gevoel is dat het een doodse boel wordt wanneer je de stats zo vast legt.

[...]

tja, dat kan ik niet ruiken vanaf m'n werk :)

[...]

Als je dit stukje uit Soulmasters post leest zou je denken dat er al wel een knoop doorgehakt is.

[...]
Punt 1:

Die bruidschat is leuk... maar vervelend als die 5x weggeven word. Dat houd dus in dat ie dan 4x ergens "weggehaald" word. Dat schiet niet op vind ik.
dat JIJ niet hebt mogen kiezen is logisch.. wij mogen ook niet kiezen.
De makers van BOINC beslissen zo.

Punt 2

Dan kun je niet ruiken, maar wel lezen in mijn post van 15 January 2004 16:39
(of te wel die van voor jouw post :P )

Punt 3

In dat artikel van "Dr Dave", wat ik ook heb, staat niets over wat er met de punten gebeurd als je de 1e keer joined bij een team. Wij waren/zijn van mening dat je de 1e keer wel je punten aan het team moet kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 21:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Beetje in de bruidschat trend :

Als je besluit een relatie aan te gaan met een partner vorm je een "team"
Als je dan samen (teamverband) ook nog eens iets produceert bv. in de vorm van een nazaat, kan degene die vertrekt dat toch ook niet opeisen voor zich alleen ?

Kies je voor een team, dan crunch voor een team. Vind je dat niet OK, dan crunch je solo.

Iedereen staat voor een hoop keuze's maar : je maakt de keuze altijd zelf.

Als je terug komt op een keuze, zal je moeten overwegen wat de consequenties zijn.

en: life s*cks , je kan het verleden niet veranderen, je kan wel een ander pad kiezen. Nieuwe start, nieuwe kansen

just my €0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:44

Adm.Spock

Duik-Aap

Ik vind het een heel goed idee, en om wat zorgen weg te nemen: ik denk dat als je per ongeluk een verkeerd team hebt gejoined dat een mailtje naar Dave dat wel oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor optie A
De totale score moet IMHO nooit een onlosmakelijke brei vormen, altijd de som der delen zijn.
Stel je voor: Ik vind Cold Fusion maar een kutteam en ik vind opeens een groep die Elteor Borislavj bestaat ;)
Dan is het toch wel fijn dat je je credits moven kunt :)

Edit:
Ok, heb ff het hele draadje gelezen en blijf nog steeds voor punt A. Misschien lullig met die teamhoppers enzo maar zoals Jeroen al aangeeft heb IK de stroom betaald en heb IK geinvesteerd in de hardware om zo'n mooie resultaten te halen ;)
Dus ik blijf bij optie A. Alhoewel je deze optie wel tegen kan gaan (om teamhoppers a la Soulmaster te voorkomen ;) ) door dit manueel door de staff in Berkeley uit te laten voeren en dan met opgaaf van een goede reden :)

Dat lijkt mij persoonlijk nog wel de beste oplossing, zo houden we de jongens in Berkeley ook van de straat :D

Edit 2:
Ok even een edit van onze lieve Ron :D
Hij vind dat het belachelijk dat je de punten doneert aan het team en ze daar later niet meer van af kan halen mocht je dat willen. Hij redeneert met de stelling dat het team ook niet de stroomrekening betaald of voor je hardware onderhoud zorgt.
Tot zover de bijdrage van onze Ron, terug naar de studio! :D

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Als je flipperkast A opeens niet meer leuk vind, en je hopt naar kast B, kun je ook niet je credits moven.

Nieuw spelletje, nieuwe punten. En wat je al totaal aan credits hebt gescoord staat mooi op je persoonlijke lijstje :)

IMHO: best of both worlds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Kuuke schreef op 15 januari 2004 @ 19:09:
Wat reageren wij koeienhoeders toch weer verstandig _/-\o_

Ik weet van een ander niet al te klein team waar ze elkaar virtueel redelijk hard in de haren zijn gevlogen over dit onderwerp.
Laat me raden. Fear-FactoR was niet voor :)
Voor de rest kunnen we er eindeloos over discussieren (en dat zal wel gebeuren ook :P) maar ik begreep dat de beslissing al gemaakt was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mobster schreef op 16 januari 2004 @ 09:12:
[...]
Voor de rest kunnen we er eindeloos over discussieren (en dat zal wel gebeuren ook :P) maar ik begreep dat de beslissing al gemaakt was. :)
yep, de beslissing is voor 99% definitief. En die ene % komt er ook nog wel bij. Ze willen door deze beslissing het teamhoppen tegengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Mobster schreef op 16 januari 2004 @ 09:12:
[...]
Inderdaad.... en het is helemaal geen beslissing van ons, de mensen van BOINC hebben hem gemaakt. Einde discussie dus denkl ik. :)

(was meer ter info bedoelt van onze Soulmaster, niet als discussie denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang ze niet op #1 binnen komen in een DPCH vind ik het best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 09:43
Als het al voor 99% zeker is dat Berkeley kiest voor optie B, dan ga ik met 99% zekerheid solo of stop ik. Argumenten: zie Fear-factoR. Ik wil op elk moment de keuze hebben wat er met de credits gebeurt waar ik uiteindelijk zelf m'n centjes heb ingestoken.
Seti (en ook Boinc) zijn individuele hobby's. Je kan je organiseren in groepen met gelijkgestemden. Dat is leuk, het is goed voor de motivatie en bevordert de output, dus prima voor het project op zich. Maar het is geen hobby die je effectief in teamverband doet. Je doet het alleen, en je betaalt er ook alleen voor (sommigen zeer veel). Het team waar je (misschien tijdelijk?) je hobby beoefent, kan imho geen rechten doen gelden over de credits die jij in je eentje gemaakt hebt.
Ugh :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op 16 januari 2004 @ 10:26:
Als het al voor 99% zeker is dat Berkeley kiest voor optie B, dan ga ik met 99% zekerheid solo of stop ik. Argumenten: zie Fear-factoR. Ik wil op elk moment de keuze hebben wat er met de credits gebeurt waar ik uiteindelijk zelf m'n centjes heb ingestoken.
Seti (en ook Boinc) zijn individuele hobby's. Je kan je organiseren in groepen met gelijkgestemden. Dat is leuk, het is goed voor de motivatie en bevordert de output, dus prima voor het project op zich. Maar het is geen hobby die je effectief in teamverband doet. Je doet het alleen, en je betaalt er ook alleen voor (sommigen zeer veel). Het team waar je (misschien tijdelijk?) je hobby beoefent, kan imho geen rechten doen gelden over de credits die jij in je eentje gemaakt hebt.
Ugh :|
Dan ga je niet bij een team....

Je zit bij een team of je zit er niet bij, het is geen "tijdelijk samenspelende club", het is een TEAM.

</mijn mening> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik snap het probleem niet.

Dit zal niet voor iedereen van toepassing zijn, maar wanneer je bij een team zit dan wordt je daar door gestimuleerd, ze helpen je met problemen, ze motiveren je, je hebt er meetings mee. Kortom 99% van de tijd heb je er alleen maar voordeel van.

Is het feit dat wanneer je zelf vertrekt naar een ander team en dat nieuwe team (die nog niets voor jou gedaan hebben) jouw oude units niet kan geven zo onoverkomelijk?
Ik vind het zelfs asociaal. Je hebt jarenlang de 'voordelen' van een team gehad en dan laat je ze in de kou staan?!

Ik heb sowieso mijn bedenkingen bij mensen die van team wisselen, maar dat is weer een andere discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Mobster schreef op 16 januari 2004 @ 11:21:
Ik snap het probleem niet.

Dit zal niet voor iedereen van toepassing zijn, maar wanneer je bij een team zit dan wordt je daar door gestimuleerd, ze helpen je met problemen, ze motiveren je, je hebt er meetings mee. Kortom 99% van de tijd heb je er alleen maar voordeel van.

Is het feit dat wanneer je zelf vertrekt naar een ander team en dat nieuwe team (die nog niets voor jou gedaan hebben) jouw oude units niet kan geven zo onoverkomelijk?
Ik vind het zelfs asociaal. Je hebt jarenlang de 'voordelen' van een team gehad en dan laat je ze in de kou staan?!

Ik heb sowieso mijn bedenkingen bij mensen die van team wisselen, maar dat is weer een andere discussie...
Ik kan niet begrijpen dat bijna iedereen dit zomaar voor zoete koek aanneemt :?
Als ik bij een team zit en ik heb zoals nu ongeveer 3500 wu's gedaan, en er joined iemand die al jaar alleen crunched en brengt 100.000 wu's mee (deze heeft hij dus buiten het team om gedaan) na een jaar heeft hij nog eens 100.000 gecrunched voor het team.
Stel dit heeft die persoon 20.000 euro gekost, dan wil ik niet verantwoordelijk zijn voor innemen van zijn wu's die een kapitaal hebben gekost.
Vervolgens gebeurt er iets waardoor deze persoon besluit om te vertrekken, dan moet hij 200.000 wu's achterlaten (en stel dat het systeem zo ingesteld is dat hij die 100.000 wu die hij al gecrunched had wel mag meenemen dan heb je nog een enorme leave). Hoe het ook zei, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het feit dat iemand z'n wu's achter moet laten terwijl ik zelf naar verhouding amper inbreng heb gehad (ook al is dat geweest door die persoon te helpen en een goede teamspirit op te bouwen).
Het voorbeeld is extreem, maar dit geld ook voor de kleine cruncher ook over de 100 wu's van een ander heb ik geen zeggenschap vind ik.
Bovendien je kan teamspirit niet afdwingen, dat bouw je op door prettig met elkaar om te gaan.
Als ruzies/onenigheid ontstaan dan is dat niet tegen te houden of de punten nou wel of niet bij een team blijven, bij de optie die nu gekozen is blijf je wel tegen de punten van die persoon aankijken die met ruzie/onenigheid is vertrokken (ik denk hier bijvoorbeeld aan DPC-flesser).
Van mij hoeft dat niet, als iemand op die manier vertrekt dan mag hij/zij ook echt weg zijn.
Ik zal mij trouwens niet weg laten jagen door deze beslissing van het SETI team, ik vind het een leuk project en het team en subteam waarvan ik lid ben zal ik niet zo snel de rug toekeren.
Ik kan er alleen niet bij dat deze beslissing op deze manier genomen is, ik heb niet het gevoel dat iedereen gehoord is bij deze beslissing het wordt alleen afgedaan met een korte mededeling die hier en daar opduikt op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Fear-factoR schreef op 16 januari 2004 @ 15:24:
[...]

Ik kan niet begrijpen dat bijna iedereen dit zomaar voor zoete koek aanneemt :?
[knip heleboel].
Ik zelf vind het vreemd dat het niet al zo is , ik neem het niet aan voor zoete koek, ik heb zelf lang met de gedachte gelopen om zo'n voorstel te doen bij bv. Dave !

Ligt dus helemaal in mijn lijn :)

Had ik ooit een DC project opgezet, had het zo gewoon gewerkt :)

[ Voor 2% gewijzigd door Bud_s op 16-01-2004 17:07 . Reden: typo ]

Pagina: 1