Hallo,
Ik zit met een heel raar probleem, heb totaal geen idee waar het aan ligt.
Volgende config:
- asus a7v8x-x mobo
- 256 ddr333 corsair valueselect
- xp2000+ cpu
- wd1200bb harddisk
- asus gf4mx440 64 ddr vga
- aopen 52x cdrw, chameleon ding
Dan nu het probleem: Windows XP installeert perfect, alle software (die ik via netwerkshare install) werkt ook perfect (office, winrar, norton, ....).
Ik moest enkel nog de audio drivers installeren en nero, zitten beide bijgeleverd op cdrom.
Ik kan echter de setup programma's niet uivoeren, beide werken met een autorun ding en bij de nero cd is het beeld van het bootscreen totaal verneukt, het ziet er uit als een corrupte jpeg of zoals een bad frame in een divx/xvid movie, paars, groen etc.
Als ik dan nero setup wil starten op de cd dan krijg ik de fout:
an unsupported operation was attempted.
De cd van mijn mobo drivers werkt ook niet, krijg ik een paar andere fouten:
------
ausuhwio.dll
Can't execute kernel mode driver service
ascddmi.dll
can't load asuswio.dll
asus support cd setup program
can't load ascddmi.dll
-------
Van beide cds heb ik verschillende versies, maar overal het zelfde probleem mee.
Ik kan ze wel perfect kopieren naar harddisk, maar als ik dan de setupprogs vanaf hd wil starten krijg ik de zelfde fout.
In andere pcs werken de cds perfect, ik heb de cdrom al eens geshared op andere pc, maar installatie op de probleempc werkt ook niet dan.
Ik heb het moederbord al vervangen door een nieuwe a7v8x-x , de cpu is ook al een andere, het ram, de psu, de cdrw en de harddisk heb ik ook vervangen.
De vga kaart ook al, eens met een oude pci, een radeon en een geforce getest.
Het rare is dat ik zeker al zo'n 8-tal identieke systemen heb geinstalleerd (toch dezelfde case, mobo ...) zonder dat ik deze problemen had.
XP zelf heb ik al 3 keer geherinstalleerd op een vers geformateerde hd:
1 maal basic xp zonder sp1
1 maal basis xp met sp1a
1 maal xp met sp1a en alle windows updates.
=> allemaal het zelfde probleem.
Op google is er ook weinig/niets terug te vinden wat dit zou kunnen zijn.
Help
Ik zit met een heel raar probleem, heb totaal geen idee waar het aan ligt.
Volgende config:
- asus a7v8x-x mobo
- 256 ddr333 corsair valueselect
- xp2000+ cpu
- wd1200bb harddisk
- asus gf4mx440 64 ddr vga
- aopen 52x cdrw, chameleon ding
Dan nu het probleem: Windows XP installeert perfect, alle software (die ik via netwerkshare install) werkt ook perfect (office, winrar, norton, ....).
Ik moest enkel nog de audio drivers installeren en nero, zitten beide bijgeleverd op cdrom.
Ik kan echter de setup programma's niet uivoeren, beide werken met een autorun ding en bij de nero cd is het beeld van het bootscreen totaal verneukt, het ziet er uit als een corrupte jpeg of zoals een bad frame in een divx/xvid movie, paars, groen etc.
Als ik dan nero setup wil starten op de cd dan krijg ik de fout:
an unsupported operation was attempted.
De cd van mijn mobo drivers werkt ook niet, krijg ik een paar andere fouten:
------
ausuhwio.dll
Can't execute kernel mode driver service
ascddmi.dll
can't load asuswio.dll
asus support cd setup program
can't load ascddmi.dll
-------
Van beide cds heb ik verschillende versies, maar overal het zelfde probleem mee.
Ik kan ze wel perfect kopieren naar harddisk, maar als ik dan de setupprogs vanaf hd wil starten krijg ik de zelfde fout.
In andere pcs werken de cds perfect, ik heb de cdrom al eens geshared op andere pc, maar installatie op de probleempc werkt ook niet dan.
Ik heb het moederbord al vervangen door een nieuwe a7v8x-x , de cpu is ook al een andere, het ram, de psu, de cdrw en de harddisk heb ik ook vervangen.
De vga kaart ook al, eens met een oude pci, een radeon en een geforce getest.
Het rare is dat ik zeker al zo'n 8-tal identieke systemen heb geinstalleerd (toch dezelfde case, mobo ...) zonder dat ik deze problemen had.
XP zelf heb ik al 3 keer geherinstalleerd op een vers geformateerde hd:
1 maal basic xp zonder sp1
1 maal basis xp met sp1a
1 maal xp met sp1a en alle windows updates.
=> allemaal het zelfde probleem.
Op google is er ook weinig/niets terug te vinden wat dit zou kunnen zijn.
Help