Windows XP wil bepaalde programma's niet uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 13:10
Hallo,

Ik zit met een heel raar probleem, heb totaal geen idee waar het aan ligt.
Volgende config:
- asus a7v8x-x mobo
- 256 ddr333 corsair valueselect
- xp2000+ cpu
- wd1200bb harddisk
- asus gf4mx440 64 ddr vga
- aopen 52x cdrw, chameleon ding

Dan nu het probleem: Windows XP installeert perfect, alle software (die ik via netwerkshare install) werkt ook perfect (office, winrar, norton, ....).
Ik moest enkel nog de audio drivers installeren en nero, zitten beide bijgeleverd op cdrom.
Ik kan echter de setup programma's niet uivoeren, beide werken met een autorun ding en bij de nero cd is het beeld van het bootscreen totaal verneukt, het ziet er uit als een corrupte jpeg of zoals een bad frame in een divx/xvid movie, paars, groen etc.
Als ik dan nero setup wil starten op de cd dan krijg ik de fout:
an unsupported operation was attempted.

De cd van mijn mobo drivers werkt ook niet, krijg ik een paar andere fouten:
------
ausuhwio.dll
Can't execute kernel mode driver service

ascddmi.dll
can't load asuswio.dll

asus support cd setup program
can't load ascddmi.dll
-------

Van beide cds heb ik verschillende versies, maar overal het zelfde probleem mee.
Ik kan ze wel perfect kopieren naar harddisk, maar als ik dan de setupprogs vanaf hd wil starten krijg ik de zelfde fout.
In andere pcs werken de cds perfect, ik heb de cdrom al eens geshared op andere pc, maar installatie op de probleempc werkt ook niet dan.

Ik heb het moederbord al vervangen door een nieuwe a7v8x-x , de cpu is ook al een andere, het ram, de psu, de cdrw en de harddisk heb ik ook vervangen.
De vga kaart ook al, eens met een oude pci, een radeon en een geforce getest.

Het rare is dat ik zeker al zo'n 8-tal identieke systemen heb geinstalleerd (toch dezelfde case, mobo ...) zonder dat ik deze problemen had.

XP zelf heb ik al 3 keer geherinstalleerd op een vers geformateerde hd:
1 maal basic xp zonder sp1
1 maal basis xp met sp1a
1 maal xp met sp1a en alle windows updates.

=> allemaal het zelfde probleem.

Op google is er ook weinig/niets terug te vinden wat dit zou kunnen zijn.

Help :(

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Tja, als ik t zo hoor heb je daar gewoon een compleet andere pc aan onderdelen gehad... dan wordt het lastig. Ik heb wel een vergelijkbaar probleem gehad met een athlon. Die proc had problemen met het weergeven van plaatjes, en soms bij spellen en verder af en toe onverklaarbare foutmeldingen.

Uiteindelijk bleek het eigenlijk alleen fout te gaan bij instructies die te maken hadden met 3Dnow. Na demontage bleek er een minuscuul klein hoekje van de proc te zijn afgebroken |:(

Heb je ook al een andere proc EN een ander mobo geprobeerd? Misschien dat het voetje/socket beschadigd is...

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:41
ndedecke schreef op 15 januari 2004 @ 15:36:

Ik heb het moederbord al vervangen door een nieuwe a7v8x-x , de cpu is ook al een andere, het ram, de psu, de cdrw en de harddisk heb ik ook vervangen.
De vga kaart ook al, eens met een oude pci, een radeon en een geforce getest.

(
Dan moet het wel aan de case liggen :?

Wel vreemd dat je een eigenlijk een nieuwe pc bouwt en dat het dan nog niet werkt met een komplete herinstallatie.

Het enige wat ik kan bedenken waarvan je nog niet hebt gezegd dat je het al hebt vervangen is de windows cd.
En probeer anders eens (als je weer een herinstall gaat doen..) om eerst de cdŽs die nu niet werken te installeren. Ik installeer zowiezo altijd eerst de drivers en dan de software.

Succes!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 13:10
Ik heb de oplossing gevonden !

Het was iets zeeeeeer lulligs.
Ik had alle hardware vervangen, behalve 1 IDE kabel niet.

Harddisk zat op IDE1, CDRW op IDE2.
Nu had ik mijn cdrw eens afgekoppeld en als slave op IDE1 gezet maar IDE2 kabel laten inzitten.
Blijkbaar is er iets mis met die kabel want van zodra hij inzit heb ik de problemen, windows die corrupt geinstalleerd werd, zelfs een SMART melding bij booten heb ik nog gekregen.
En installatie van sommige softwaredingen ging niet.

Kabel vervangen en nu werkt alles perfect.

In 't vervolg kabel op het moederbord ook uittrekken als ik test dus :)