datum fout met Samba-TNG

Pagina: 1
Acties:

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Ik heb een slackware 7.1 server met daarop Samba-TNG! ik heb time-server aangezet en heb een login script draaien ... hierin wordt ook de datum gezet; het probleem is dat dit een uur eerder is dan de echte tijd!

De std. tijd onder linux staat echter wel goed en hij staat ook in de goeie tijdzone ..
Maar me Win98 bak ziet het gewoon 1 uur eerder; iemand nog een idee?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
In Linux hoeft de systeem tijd niet hetzelfde te zijn als de tijd in je BIOS. Blijkbaar leest Samba de verkeerde tijd uit. Met het 'timetool' kan je de tijd veranderen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Het gekke is dat als ik date geef; dan geeft deze wel de correcte tijd aan!

En het veranderen van de tijdzone werkt ook niet! maar ik probeer het wel even!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
netdate ntp.xs4all.nl; hwclock --systohc

zou toch echt goed moeten zijn om de tijd op te halen en door te voeren! verder heb ik ook geen timetool onder slackware

Verwijderd

Staat je timezone wel goed :?

en probeer eens clock -w om de 'linux-tijd' naar je BIOS te schrijven...

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Het ligt dus echt aan m'n samba-TNG!

ik heb meerdere tijden erin gezet ... dubbelgecheckt wat me date was etc. maar feit is gewoon dat als ik een net time \\servernaam doe de tijd std. 1 uur vroeger staat.

kan je soms tijdens het compilen van smaba-tng een tijdzone meegeven ofzo???

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Even topic omhooghalen!

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 19:00 schreef imdos het volgende:
Het ligt dus echt aan m'n samba-TNG!

ik heb meerdere tijden erin gezet ... dubbelgecheckt wat me date was etc. maar feit is gewoon dat als ik een net time \\servernaam doe de tijd std. 1 uur vroeger staat.

kan je soms tijdens het compilen van smaba-tng een tijdzone meegeven ofzo???
Heb je je vraag al eens aan de samba-tng mailinglijst gesteld?
www.samba-tng.org

Verwijderd

linux werkt toch uitstekend als een time server, windows kan toch z'n clock zetten aan de hand van een time sever :?

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 20:05 schreef Gila het volgende:
linux werkt toch uitstekend als een time server, windows kan toch z'n clock zetten aan de hand van een time sever :?
Vind ik ook, maar ALS je dan loginscripts gebruikt is het wel zo handig dat het ook echt werkt...staat je timezone in Linux en in Windows wel hetzelfde :?

Inderdaad een optie is om Dimension4 te gebruiken...

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 19:18 schreef fkooman het volgende:

[..]
Vind ik ook, maar ALS je dan loginscripts gebruikt is het wel zo handig dat het ook echt werkt...staat je timezone in Linux en in Windows wel hetzelfde :?

Inderdaad een optie is om Dimension4 te gebruiken...
Nee dit ligt echt aan samba-tng; Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad toen TNG bij mij PDC was!
Ik vond het toen niet echt belangrijk, dus heb ik het maar laten zitten.

Misschien dat ik het binnekort wel eens vraag op de samba-tng mailinglist.
Pagina: 1