Toon posts:

Een PL/SQL script uitvoeren vanuit VB.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een PLSQL script.
Dit script kun je dan ook alleen met een PLSQL editor uitvoeren.
Dus niet met een normale SQL editor.
Dit moet alleen gebeuren vanuit VB6.
Bestaat er een component of refences of een manier die een PLSQL
script vanuit VB6 kan laten runnen op mijn database.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je het nu over een script of een stored procedure?
Hoe maak je verbinding met de database? ODBC?

Who is John Galt?

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

Voor zover ik weet kun je geen plsql-scripts uitvoeren in vb, tenzij je een shell doet naar de cli van oracle.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Maasluip

Kabbelend watertje

Met simpele ingebouwde VB routines kan het volgens mij ook niet. Ik heb bij de functie OpenRecordSet een keer een errormelding gekregen in de trant van "Only SELECT, DELETE (blahblahblah) allowed". In de help van OpenRecordSet staat over de inputvariable source het volgende:
A String specifying the source of the records for the new Recordset. The source can be a table name, a query name, or an SQL statement that returns records. For table-type Recordset objects in Microsoft Jet databases, the source can only be a table name.
SQL statement is gehyperlinked en heeft als uitleg "an expression that defines an SQL command, such as SELECT, UPDATE or DELETE, and may (yada yada yada)"
Hier staat een script (dat tussen begin en end staat) of een stored procedure niet bij.

Zeg echter niet dat het niet kan! Bij mijn vorige werkgever was een dll gemaakt die stored procedures in Oracle uitvoerde en de output terug gaf aan VB (of C of welk caller programma dan ook). Het kan dus wel!
Maar dan zul je iets meer moeten programmeren.

Signatures zijn voor boomers.