Workgroup wijzigen op W2k Domain Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hallo, ik heb een mooi netwerkje met een W2k Domain Controller servertje. Nou heeft de vorige systeembeheerder tijdens het installeren een tikfout gemaakt, waardoor de werkgroep waarop iedereen wordt ingelogd verkeerd is. Hoe kan ik dit wijzigen? Ik heb de hele Microsoft Knowledge database al afgestruind en het is vast heel simpel, maar ik kan het niet vinden :)!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:43

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DCPROMO gebruiken om het HELE domein af te breken. Vervolgens nogmaals DCPROMO om het domein weer te installeren (met ditmaal de juiste domeinnaam). Onder Windows2000 is het niet mogelijk om een domein te hernoemen (in tegenstelling tot W2K3).... Helaas.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het wijzigen van de naam van je Active Directory domein is zeker niet eenvoudig en bij Windows 2000 ook niet mogelijk.

• BCC
  • Nu online
Hmm.. ok.. ik denk dat ze er dan maar aan moeten wennen :) Wat een slechte actie van Microsoft zeg.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:43

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BCC schreef op 15 januari 2004 @ 15:10:
Hmm.. ok.. ik denk dat ze er dan maar aan moeten wennen :) Wat een slechte actie van Microsoft zeg.
Er wordt door MS niet voor niets duidelijk gezegd dat er vantevoren goed nagedacht dient te worden over domeinstructuren en naamgevingen. Goed plannen is het devies. Het probleem waar je nu tegenaanloopt lijkt me eerder een fout van de beheerder die het destijds gebouwd heeft. Je kunt MS moeilijk de schuld geven van het feit dat jullie je naam verkeerd kiezen. Evengoed veel succes gewenst!

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• BCC
  • Nu online
Hmm.. ok.. ik denk dat ze er dan maar aan moeten wennen Wat een slechte actie van de vorige systeembeheerder zeg.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BCC schreef op 15 januari 2004 @ 15:10:
Ja inderdaad, slecht zeg, je komt je typfout maar een keer of 3 a 4 tegen tijdens de installatie en je hebt dan elke keer de kans om het te herstellen. Vooral dat laatste scherm van dcpromo, waar nog eens een keer de hele configuratie opgesomd staat is natuurlijk een stomme actie van Microsoft :X

• Zuig
  • Laatst online: 23-02 21:16

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

luckyme_ schreef op 15 januari 2004 @ 21:52:
[...]

Ja inderdaad, slecht zeg, je komt je typfout maar een keer of 3 a 4 tegen tijdens de installatie en je hebt dan elke keer de kans om het te herstellen. Vooral dat laatste scherm van dcpromo, waar nog eens een keer de hele configuratie opgesomd staat is natuurlijk een stomme actie van Microsoft :X
Goed gezegt, heb de bovenstaande fout ook een keer gemaakt en kwam er achter in het samenvattingsscherm. Het is dus zaak om HEEL goed op te letten.
En ja MS heeft het goed geregeld.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

* mutsje rolt lachend van het lezen van deze thread op de grond..

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

mutsje schreef op 15 januari 2004 @ 22:32:
* mutsje rolt lachend van het lezen van deze thread op de grond..
mag ik mee doen :+

• luckyme_
  • Niet online
Oh ja, het is een domeinnaam en geen workgroup die je wilt wijzigen vermoed ik zo

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

luckyme_ schreef op 15 januari 2004 @ 22:47:
Oh ja, het is een domeinnaam en geen workgroup die je wilt wijzigen vermoed ik zo
duh |:(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

dat moet de topic starter wel snappen natuurlijk he .... dus niet zo natuurlijk die "duh"

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

alstu, we komen er wel :*)

• luckyme_
  • Niet online
Zuig schreef op 15 januari 2004 @ 22:56:
[...]

alstu, we komen er wel :*)
Precies, en als we nou ook nog wisten waar we naar toe gingen hadden we een doel ;)

Verwijderd

Woei, diepfilosofische discussies hier :z

Oops, een knopje "Closed" O-)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.