Toon posts:

tapestreamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klein bedrijf moet ik een computer vinden, Deze komt niet in een netwerk en moet een tapesteamer hebben. Ik weet van tapestreamer en scsi heel weinig af en dus zal ik het zeer op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen. Ik heb van meerdere bedrijven een offerte maar ik heb eigenlijk geen idee welke nu beter is:
certance tapestor dat40 internal 40gb dds4 retail
tapedrive/12-24gb int scsi dds3 bulk black & white bezel (deze is goedkoper)

Ook word er bij een winkel deze conroller:
Adaptec ASC-29320-R, Ultra320 SCSI Card
en dit scsi apparaat ingedaan:
Adaptec ASC-19160 Ultra160 SCSI Adapter Kit

Moeten die er beide in?

Verwijderd

Zulke kaarten voor een streamer, beetje overkill hoor, beetje HEEL erg overkill |:(
Ze willen zeker snel geld verdienen daan :\

Gimme a sec... :

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:47 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Om hoeveel data gaat het?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik dan het best nemen, en er moet er eigenlijk maar een in zeker?? zo'n scsi conroller kosten 250 euri kan dat veel goedkoper dan (bij een gerenomeerde winkel)?
Het is dus voor een klein bedrijf iedere avond moeten de veranderingen mee naar huisgenomen worden wegen b.v. brandgevaar. Een schijf mag dus iedere dag "overschreven" worden. Volgens mij hebben we het ook niet over veel data 1 GB ofzo. Eerst hadden we een onstream ide tapestreamer maar die is helaas kapot. Nu moest er toch al een nieuwe computer komen en dus moest er ook gelijk een nieuw backup middel systeem in. Hier ben ik dus op naar zoek.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:58 . Reden: beetje meer info geven ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zoals Flipke al schreef...die kaarten zijn enorm overkill voor een dimpele tapestreamer.
Ik denk dat hij aan het zoeken is....give him a sec

[ Voor 24% gewijzigd door DeeJee op 15-01-2004 14:53 ]

Verwijderd

DeeJee schreef op 15 januari 2004 @ 14:52:
Zoals Flipke al schreef...die kaarten zijn enorm overkill voor een dimpele tapestreamer.
Ik denk dat hij aan het zoeken is....give him a sec
Inderdaad, ik was even aan het zoeken, de datasnelheden die je haalt met die tapedrives (die wel een 68pins aansluiting heeft) hebben een kaart met een doorvoer van 320mb's of 160mb's echt niet nodig, die kaarten kosten ongeveer:

Adaptec ASC-29160N (1x U160 SCSI, PCI64/33) € 308,-

De kaart die je beter zou kunnen kopen, en die is zelfs overkill:
Adaptec ASC-19160 (1x U160 SCSI, OEM) € 89,-

Goedkoper en voldoende is nog:
Adaptec AHA-2940UW (UW SCSI, OEM) € 69,-

• DeeJee

DeeJee

Dus...

TS: Om hoeveel data gaat het eigelijk en hoe snel moet het zijn. Verwacht je de komende tijd veel extra data?

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het werk moet automatisch een backup gemaakt worden van alles wat veranderd is nieuw ingevoerd etc. ik denk dat dat onveer 50mb per dag aan nieuwe informatie zal zijn (weinig in ieder geval) maar des al niet te min wel belangrijke info die niet verloren mag gaan. Al er een andere (betere/goedkopere) manier zou zijn om iedere dag backups te kunnen maken en vervoeren dan ben ik een en al oor, maar tijdens zoeken en navragen ben ik weinig tegengekomen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 15:40 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:06
Even voor mijn beeldvorming :

Je wilt tijdens het werk een backup maken?
Of aan het einde van de werkdag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:37:
Tijdens het werk moet automatisch een backup gemaakt worden van alles wat veranderd is nieuw ingevoerd etc. ik denk dat dat onveer 50mb per dag aan nieuwe informatie zal zijn (weinig in ieder geval) maar des al niet te min wel belangrijke info die niet verloren mag gaan. Al er een andere (betere/goedkopere) manier zou zijn om iedere dag backups te kunnen maken en vervoeren dan ben ik een en al oor, maar tijdens zoeken en navragen ben ik weinig tegengekomen
Tja Goedkoper kan het altijd, 2 ide hddtjes in raid1 oid, kost geen drol. Het is maar net HOE veilig je de data wil hebben. Je moet de tapes dan natuurlijk dus wel veilig ergens opbergen. Scsi Dat spullen zijn natuurlijk wel "het beste", maar als je met minder tevreden bent zou een ontream drive ( 8)7) ook voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 16:17 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 15:00
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 14:51:
...
Het is dus voor een klein bedrijf iedere avond moeten de veranderingen mee naar huisgenomen worden wegen b.v. brandgevaar. Een schijf mag dus iedere dag "overschreven" worden.
...
Je zou toch waarschijnlijk beter met 2 tapes werken, voor de even en de oneven dagen. Want als er overdag brand uitbreekt in de serverruimte ben je je tape en je data kwijt. Met 2 tapes kan er altijd een op een andere locatie blijven liggen.

(dit gaat natuurlijk evengoed op voor 2 externe hdd's, die ws goedkoper uitkomen als je met SCSI bezig bent)

[ Voor 13% gewijzigd door naftebakje op 15-01-2004 16:21 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:53

mr_petit

opperprutser

je hebt voor een dds3 of dds4 drive absoluut niet meer nodig dan een simpele Adaptec AHA-2940UW.

Je moet er rekening mee houden dat een dds-3 drive ongeveer 200mb/min doet en een dds-4 drive ongeveer 300mb/min (harder heb ik ze nog niet zien gaan)
Dit komt dus overeen met 3.3mb/s en 5mb/s, dus zelfs een SCSI-2 kaartje is voldoende.
Waarschijnlijk heeft die dds3 drive ook gewoon een 50pins aansluiting.

ik zou zelf voor een dds-4 gaan met een Adaptec AHA-2940UW (die dds-4 heeft waarschijnlijk een 68 pins aansluiting), maar dan voor een HP dds-4 drive.
Die certance (=seagate) heb ik zelf ook (maar dan in de vorm van een Dell powervault 100 dds-4 lvd), en ik vind die niet zo betrouwbaar als een HP drive.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Domino schreef op 15 januari 2004 @ 16:11:
Even voor mijn beeldvorming :

Je wilt tijdens het werk een backup maken?
Of aan het einde van de werkdag?
Het liefst tijdens de werkdag (maar het gaat dus om relatief weinig nieuwe data) en eenserver ruimte hebben we niet (we hebben geen server :) ) dus als er tijdens de dag brand uitbreekt dan loopt hij maar gewoon met de comp naar buiten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 16:40:
[...]

Het liefst tijdens de werkdag (maar het gaat dus om relatief weinig nieuwe data) en eenserver ruimte hebben we niet (we hebben geen server :) ) dus als er tijdens de dag brand uitbreekt dan loopt hij maar gewoon met de comp naar buiten
Dan zou ik gewoon voor een mirrord vollume gaan, en dan alle medewerkers meteen de data daar op laten slaan ipv lokaal, sneller en simeler kan het niet eigenlijk :). Desnoods plaats je de disks in hotswap brackets, waardoor ze bij brand makkelijk mee te nemen zijn.
Pagina: 1