Toon posts:

zwart beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje, ik heb me geheugen een poosje uit me pc gehaald, vervolgen heb ik nu me geheugen er weer in gestopt en ik krijg alleen zwart beeld en 1 iets langere piep gevolgd door 3 kleine piepjes. ik weet ook niet hoe ik nu in het bios kom.

iemand enig idee?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Kijk eerst eens in de handleiding van je moederbord om te achterhalen wat die piepjes betekenen. :)
edit:

Welkom op GoT trouwens :w

[ Voor 17% gewijzigd door DeverauX op 15-01-2004 14:43 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de welkom. Ik heb denk niet dat ik de handleiding nog heb, maar bedankt voor de info misschien vind ik die info op het internet

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 14:42:
Ik heb een klein probleempje, ik heb me geheugen een poosje uit me pc gehaald, vervolgen heb ik nu me geheugen er weer in gestopt en ik krijg alleen zwart beeld en 1 iets langere piep gevolgd door 3 kleine piepjes. ik weet ook niet hoe ik nu in het bios kom.

iemand enig idee?
1 lange en 3 korte piepjes duidt op een geheugen probleem. Probeer em eens in een ander geheugenbankje te doen. Doet ie het dan nog niet, dan kan je alvast het crematorium bellen, want hij is dan vrijwel zeker overleden (door bijv. statische elektriciteit).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hey, inderdaad welkom@GoT :)

Waarschijnlijk draai je Windows, maar deze vraag heeft eigenlijk helemaal niets met je OS te maken. Het past dan ook beter bij de buren van Processors, Mobo's & Geheugen

Sterker nog, er staat daar een stukje over in de PMG FAQ

Ik kan het dan ook die kant op verplaatsen, maar aangezien je niets hebt gezegd over welke hardware je precies hebt en wat je al hebt geprobeerd (geheugen er nog eens uit halen, etc) dus verplaatsen heeft weinig zin: ook daar kunnen ze dan niet meer dan gokken.

Ik sluit dit topic dan ook.

Open als het na er uit en evt. weer goed instoppen nog niet werkt: open dan even een nieuw topic in Processors, Mobo's & Geheugen maar lees dan natuurlijk eest even de relevante items in de PMG FAQ - zoals in ieder geval
http://gathering.tweakers...t_message/17919685#welkom
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en FAQ topicstart

En geef dus even aan welk moederbord je gebruikt etc. Overigens kan je - als je weet welk moederbord je hebt - waarschijnlijk wel een handleiding op de site van de makers vinden om de betekenis van de piep te vinden. Of probeer anders [google=beep codes]
Op die manier kunnen ze je goed helpen - en kom je er waarschijnlijk zelf al uit :)

Succes & misschien tot later!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.