[DVD-ROM] Pioneer's lezen geen +R ?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
Ik ben nu al geruime tijd in bezit van een Pioneer DVD A06S DVD-drive en ben er erg tevreden over, vooral het slot-in systeem vind ik handig.

Nu heb ik echter een DVD+R gebrand en wil hij deze niet lezen, terwijl mijn DVD+/-RW brander hem wel leest.
Nu is het wel bekend dat Pioneer in de DVD-R allianctie zit maar kennelijk hoef je niet eens te verwachten dat hij DVD+R kan pakken ?
Ik wilde namelijk een Pioneer DVD 120S(Z) kopen misschien dat deze wel DVD+R ondersteund, op de website van Pioneer staat er
Playable DVD discs (disc format) DVD-ROM, DVD-Video, DVD-R, DVD-RW (not DVD-RAM)

Playable CD discs (disc format) CD-R, CD-RW, CD-DA, CD-ROM XA, Video CD, CD-EXTRA, CD-TEXT
en dat is exact hetzelfde als bij de A06S vermeld staat.
Waarin zou die 120S dan anders zijn ?
Wie kan me uit ervaring zeggen wat de 120S ondersteund ?

Ik wil namelijk een slot-in die +R en -R ondersteund... wellicht een ander merk ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Pioneer DVD-speler A06S Slot-in en die leest wel DVD+R (Arita) :) . Misschien verschilt het per merk. Welke heb jij allemaal geprobeerd?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
PrimeOn +R van CDRwinkel.com leest hij dus niet
Nashua +R van Paradigit leest hij zonder probs.
Ligt dus eerder aan het medium dan aan de speler ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Beide eigenlijk, maar het ligt vooral aan het medium. Andere goedkope media (zoals Princo) schijnen ook moeilijk te lezen in de spelers.

offtopic:
Mijn broer heeft een LG DVD speler en die leest geen DVD+R :( maar wel DVD-R

Verwijderd

Ik heb dit type ook gehad, en eigenlijk geen problemen gehad met DVD-/+R/RW schijfjes, en ik heb er toch een aantal geprobeerd.

er zijn firmware updates verkrijgbaar voor dit type. dus die kun je nog proberen.

Succes :Y)