Toon posts:

HDD Write Error Na Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En Nu In Het ABN:

Ik heb dus een probleem.

Sinds dat ik linux Mandrake 9.1heb geinstalleerd op mijn Harde schijf geeft mijn pc problemen met Windows installatie en alles eromheen

Ik heb allebei mijn schijven geformateerd (al een stuk of 5 keer) ik heb er zelfs 2 keer kill disk overheen gedaan.

Het probleem is Ik kan ze dus wel formateren hij zegt dat hij erop schrijft (de installatie bestanden) maar na het opnieuw opstarten geeft die een write error
Het vage is Me pc kan hierna wel gewoon Linux installeren en Draaien en schrijven naar deze partities, maar windows doet niks op mijn pc.

Ik heb toen de schijven in de pc van mijn vader gestopt
en daar kan ik probleemloos windows installeren en draaien

Mijn Idee is dus dat het in mijn bios Zit Maar het enige wat ik kan verzinnen is de jumper op mijn moederbord op bios erase zette en de batterij uit me moederbord halen.

Maar het probleem blijft op deze pc bestaan

Heeft iemand een oplossing?

Ik gebruikte Linux Mandrake 9.1 wou windows XP Home edition installere En mijn Moederbord is een Asus A7V8X-X met Bios geupdate tot 1007 (Ik kan hem niet Downgrade of verder Upgrade, dan blijft die ook fouten geven dat de bios rom niet voor mijn moederbord bedoelt is.)

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt

Goudvarken

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 06:23

keur0000

-------- N O N E --------

Alleen formatteren is niet genoeg, linux maakt eigen partities aan. Start eens Fdisk en gebruik optie 4 om alle partities op je HD definitief te verwijderen. daarna optie 1 om een nieuwe aan te maken.......enz. Suc6

Tipje: http://gathering.tweakers...message/16985207#hddtools ;)

[ Voor 17% gewijzigd door keur0000 op 15-01-2004 14:22 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op 15 januari 2004 @ 14:22:
Alleen formatteren is niet genoeg, linux maakt eigen partities aan. Start eens Fdisk en gebruik optie 4 om alle partities op je HD definitief te verwijderen. daarna optie 1 om een nieuwe aan te maken.......enz. Suc6

Tipje: http://gathering.tweakers...message/16985207#hddtools ;)
Dat heb ik ook al allemaal gedaan ik ben hier al 5 dagen mee bezig.
Heb ook de partitie formateer utility van de linux installatie cd gebruikt maar niks werkt, maar vond het zo vaag dat hij het wel deed op mijn vader's pc zonder een enkel probleem :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:27 ]

Verwijderd

fdisk /mdr

Verwijderd

Topicstarter
ook al, maar ik vind het zo vet vaag dat die wel alles op mijn vaders pc doet en dat linux wel normaal installed en opstart op deze pc

Verwijderd

wellicht is je partitie tabel een beetje vernacheld of je bootsector.. fdisk /mdr is dan wellicht de oplossing?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Mocht je Windows 2k/XP gebruiken kan je eenzelfde soort optie vinden in 'fixmbr' in de recovery console (uiteraard zonder aanhalingstekens) :)

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 15-01-2004 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het Werkt allemaal niet, ben het na 5 dagen nu echt zat.

Heb zojuist m'n pc weg gebracht laat die zaak hem maar maken en anders heb ik een nieuw moederbord

Bedankt voor alle Replies _/-\o_
Pagina: 1