Toon posts:

cpu of mobo brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Start vanmorgen pc op , tot windows komt ie en plots net als ik met muis beweeg ,lap beeld weg?????
Denk ik opnieuw booten, niks meer :(
De voeding werkt, (400w) fans draaien, led dvd speler en HD blijven branden, en de reset knop werkt niet meer, moederbord geeft geen piep meer?
beeldkaart vervangen , alle ide's uitgetrokken, nog steeds 't zelfde.
Is dit het Moederbord of de cpu die dood is ???
Heb het moederbord nog maar 3 dagen steken, en heeft ervoor goed gewerkt.
Weet iemand hier misschien een antwoord op?
Edit
Specs zijn : Amd xp2500, Soltek SL-75FRN2-RL, 1024 Takems mem, 9700Pro

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 13:29 ]

Verwijderd

geheugen omwisselen? maar 1 geheugenbankje tegelijketijd proberen. of je CPU is idd brak maar meestal geeft ie dan wel piepjes. met je geheugen meestal niet als die niet goed zijn

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, sorry, dat had ik al getest (my bad ) vergeten er bij te zetten maar toch bedankt. Hier is het dus niet mee opgelost, begin te vrezen voor t moederbord , als het dat is gaat ie gelijk terug naar de winkel!!
Alleen maar hopen dat er verder niets stuk is , wat denken jullie?

Verwijderd

Ja dan zal dat waarschijnlijk het probleem zijn want zoals ik al zei als je CPU brak is dan gaat ie piepen tenminste in 99% vd gevallen.

maar goed als je hem zo kort hebt zou ik zeker gelijk terug gaan en garantie claimen

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Klinkt als CPU. Heb nl hetzelfde probleem. CD ledjes blijven branden. Kooler draait. Reset werkt niet. Heb toen MB vervangen zonder resultaat. Ook geheugen getest.

Mijn CPU is nu dus in het laatste waar het aan kan liggen.

Money for nothin' and your chicks for free

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:55:
Ja dan zal dat waarschijnlijk het probleem zijn want zoals ik al zei als je CPU brak is dan gaat ie piepen tenminste in 99% vd gevallen.

maar goed als je hem zo kort hebt zou ik zeker gelijk terug gaan en garantie claimen
Dan sturen ze hem terug naar AMD en mag je hopen dat je een neiuwe terug krijgt. Dit kan heel lang gaan duren.

Verwijderd

Niet als het binnen 8 dagen is dan zijn ze verplicht direct een alternatief aan te leveren.
kweet niet hoelang je je CPU al hebt? net zolang als je Mobo? 3 dagen? dan hoort het geen probleem te zijn om direct een ander te krijgen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Damn :(
Heb juist winkel gebeld, zegt dat cpu normaal niet zomaar stuk kan, heb ondertussen cpu er eens uitgehaald en tussen de koperen puntjes zijn kleine bruine gaatjes te vinden (tussen L I en L8 en Bij L2)
weet niet of dit normaal is , had cpu wel Oced maar da was al bijna een jaar zo.
Enkel FSB omhoog en multiplier op 12 , ben van voltages afgebleven.
Als t nu de cpu is, damn, die dingen zijn gelocked vanaf week 40. Oei oei
Dus de Proc had ik al even.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:03 ]

Verwijderd

hmm ja dan heb je pech ben ik bang. Zodra ze zien dat er ergens een brandplekje op je CPU zit dan kun je gelijk fluiten naar je centen ben ik bang.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Hebben jullie al geprobeerd om je bios een harde reset te geven, JPBAT onder battery, en Jp2 onder de CPU hard op 100Mhz te zetten(1-2 closed). Jp5 op 2-3 (anti burn) & Jp4 op 2-3 (SATA)?? Suc6

PS doe er maar 1 membankje in ;) DIMM1

[ Voor 11% gewijzigd door keur0000 op 15-01-2004 14:08 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dit heb ik allemaal al eens geprobeerd. Niets hielp.

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op 15 januari 2004 @ 14:07:
Hebben jullie al geprobeerd om je bios een harde reset te geven, JPBAT onder battery, en Jp2 onder de CPU hard op 100Mhz te zetten(1-2 closed). Jp5 op 2-3 (anti burn) & Jp4 op 2-3 (SATA)?? Suc6

PS doe er maar 1 membankje in ;) DIMM1
Nope , niks , 3 uur gaat die winkel open, heb er al een systeem of 4 aangekocht, zal waarschijnlijk wel oplossing uit de bus komen, iig laat ik jullie weten wat er scheelde.
Thx

Verwijderd

Topicstarter
Ok ben net terug van winkel, blijkt dus dat het moederbord na 5 dagen werk er de brui aan gegeven heeft , blijkt nu dat die mannen zelfs bij overclocken garantie geven :)
Zolang er maar geen brandplekken op waren was t goed!!
Mag morgen mijn nieuw :*) mobo gaan afhalen, bedankt voor de reacties,
Grtz Chesco ;)
Van mij mag dit topic dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 17:49 ]

Verwijderd

welke winkel is dat?

Verwijderd

Topicstarter
Een fatsoenlijke pc boer!!
Nee , Soltek geeft garantie zolang niet zichtbaar is dat er TE veel is geknoeid, brandplekken en die dingen.
Ze zijn er blijkbaar fier op dat ze een van de beste OC moederbordjes hebben.
daarmee misschien??
Heb in me andere pc nog een epox 8rda+ zitten en die OCd ook lekker maar niet zo goed als de soltek!
Pagina: 1