Toon posts:

Besturing motortje via parallel/com-poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

kan ik een motortje (van een autootje bv) aansturen (aan/uit) via de parallele of de COM-poort? Zodat ik met Visual Basic of zo zeg dat ie aan moet, dan geeft ie een signaal af, en omgekeerd ???

[Mike]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Moet je eerst even een OCX'je hebben om direct de LPT-poort aan te kunnen sturen. En dan bedien je gewoon de paralelle poort. Je stuurt een databit naar de LPT-poort, je neemt even de pin-out van de connector erbij.
Pin 1 = 1
Pin 2 = 2
Pin 3 = 4
enzovoorts
Je kunt waarden ook bij elkaar optellen om meerdere pennetjes tegelijk aan te zetten :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

volgens mij moet je er een nog interface tussen zetten omdat de poorten niet genoeg stroom leveren.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Kan eventueel jah, maar voor 'n simpel 5 volts-motortje is het zat hoor :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Blijft dat ding dan continu stroom geven of alleen maar een puls? En waar kan ik zo'n OCX vinden?

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Nou zoals jij 'm signalen geeft. Je kunt zo vaak als je wilt zo'n bitpatroontje sturen.
En op www.download.com is onder programming vast wel zo'n ding te vinden :).

Pagina: 1