Dikte USB kabeltjes

Pagina: 1
Acties:

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 21:56

Joppy

Ajuparaplu!

Topicstarter
Ik heb sinds vorige een leuke nieuwe printer en een digitale camera dus natuurlijk meteen aangesloten. Nou zag ik dat de meegeleverde USB kabeltjes dunner waren dan de USB kabeltjes die ik al had voor mijn PCTV USB TV box of mijn scanner.
Ligt dat aan het verschil USB 1.1 / 2.0 of worden dit soort kabeltjes sowieso steeds dunner? Zijn alle USB kabeltjes onderling uitwisselbaar? (anders moet ik even stickertjes gaan plakken ofzo)

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
Usb is usb, ik denk dat je een ander type usb aansluiting hebt. Er zijn converters te koop :)
Bijvoorbeeld van A naar B.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Waarschijnlijk is het enige verschil de kwaliteit. Niet dat je dat zult merken, maar de dunne zijn iets minder goed afgeschermd.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Er worden verschillende soorten materialen gebruikt voor de omhulsels, maar snelheid/kwaliteit blijft daardoor ongewijzigd.

Verwijderd

Joppy schreef op 15 januari 2004 @ 13:08:
Ik heb sinds vorige een leuke nieuwe printer en een digitale camera dus natuurlijk meteen aangesloten. Nou zag ik dat de meegeleverde USB kabeltjes dunner waren dan de USB kabeltjes die ik al had voor mijn PCTV USB TV box of mijn scanner.
Ligt dat aan het verschil USB 1.1 / 2.0 of worden dit soort kabeltjes sowieso steeds dunner? Zijn alle USB kabeltjes onderling uitwisselbaar? (anders moet ik even stickertjes gaan plakken ofzo)
dunner = minder materiaal = goedkoper. Daar komt het gewoon op neer.
dat daardoor de kabeltjes kwalitatief slechter worden kijkt men tegenwoordig helaas niet meer naar

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 21:56

Joppy

Ajuparaplu!

Topicstarter
Vanmiddag heeft een collega een USB kabeltje gekocht waar toch echt "backwards compatible met USB 1.1" op staat. Zou er dan toch verschil zijn?!?!?!
Misschien wel backwards (2.0 kabeltje -> 1.1 device) maar niet upwards (1.1 kabeltje -> 2.0 device)? Wie heeft hier ervaringen mee?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
Joppy schreef op 16 januari 2004 @ 17:15:
Vanmiddag heeft een collega een USB kabeltje gekocht waar toch echt "backwards compatible met USB 1.1" op staat. Zou er dan toch verschil zijn?!?!?!
Misschien wel backwards (2.0 kabeltje -> 1.1 device) maar niet upwards (1.1 kabeltje -> 2.0 device)? Wie heeft hier ervaringen mee?
Leuk dat dat op een kabeltje staat.. die dingen zijn volgens mij gewoon identiek behalve het protocol dat er overheen gaat
/edit
oh crap dit is een kick. zat perongeluk in me post history ipv active topics

[ Voor 10% gewijzigd door Aphelion op 22-01-2004 15:00 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Pagina: 1