Toon posts:

[HD]Buffer of Serial dan wel ATA belangrijker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het winkelen naar een nieuwe schijf, en vind ongeveer 120 GB voldoende. Ik keek bij de Maxtor sectie (leken mij toch de beste schijven van nu), en stootte op het volgende dilemma: ga ik voor de Serial150 schijf met 2 MB buffer, of de ATA/133 schijf met 8 MB buffer (die een paar Euro goedkoper is). Is er gewoon een hele goede reden dat die buffer minder is (door de hogere snelheid van ATA?) of is het gewoon goedkoop doen, waardoor ik met de oudere standaard van ATA toch beter uit ben?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 12:54:
Ik ben aan het winkelen naar een nieuwe schijf, en vind ongeveer 120 GB voldoende. Ik keek bij de Maxtor sectie (leken mij toch de beste schijven van nu), en stootte op het volgende dilemma: ga ik voor de Serial150 schijf met 2 MB buffer, of de ATA/133 schijf met 8 MB buffer (die een paar Euro goedkoper is). Is er gewoon een hele goede reden dat die buffer minder is (door de hogere snelheid van ATA?) of is het gewoon goedkoop doen, waardoor ik met de oudere standaard van ATA toch beter uit ben?
Ik zou voor toekomst perspectief alleen al gaan voor de maxtor SATA schijf
Let wel op dat deze niet hot-swappable zijn vanwege normale power connector (andere merken hebben bij SATA schijven wel een hot-swappable connector).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

kijk ook even bij maxtor naar de buffer van de sata schijven... die is geen 2 mb maar 8 mb (http://www.maxtor.com/en/...roduct_line_card_2003.pdf)

je hebt dan wel een nieuwer mobo nodig, of een sata pci card

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 11:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik wist niet dat Maxtor SATA-schijven met 2MB cache maakte. In principe moet je altijd voor de 8MB versie gaan, die is een stuk sneller.