Is het mogelijk om met de DNS en DHCP services van windows 2000 er voor te zorgen dat een host een ip krijgt van de DHCP server en dat de DNS dan ook zo geweizigd wordt dat bij de hostnaam van de computer dat ip hoort.
Je kan toch gewoon in je dhcp manager zien welke pc een lease heeft.
Dat gaat op computernaam, dus dan is je probleem opgelost toch ?
Dat gaat op computernaam, dus dan is je probleem opgelost toch ?
Als je de DNS op Allow Updates zet zou dat moeten werken
En even kijken in de DHCP staat ergens wel iets over register in DNS ofzo
Zo even uit mijn hoofd hoor
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Ja er is idd een vinkje in de DHCP server maar als ik dat aan vink heeft dat niet het gewenste resultaat, hier kwam ik vanmorgen achter omdat een laptop een nieuw ip had gekregen en niet meer kon internetten.
(De nieuwe router/internet gateway laat alleen pc's toe waarvan hij het ip kent en het ip haalt hij weer netjes op bij de DNS )
(De nieuwe router/internet gateway laat alleen pc's toe waarvan hij het ip kent en het ip haalt hij weer netjes op bij de DNS )
De DNS server is die van Windows 2000? Staat daar de wijziging in? Anders licht het probleem op de router dat die niet zijn lijst refreshtVerwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 12:50:
Ja er is idd een vinkje in de DHCP server maar als ik dat aan vink heeft dat niet het gewenste resultaat, hier kwam ik vanmorgen achter omdat een laptop een nieuw ip had gekregen en niet meer kon internetten.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
en de dns op de router wijst ook daadwerkelijk naar de win2k server?Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 12:50:
het "vinkje" is overigens niet nodig als je win2k/xp clients hebt.
je clients verwijzen wel naar de win2k dns. evenals de dhcpserver...Nee de wijziging staat niet in de DNSbeetje raar
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 13:31 ]
De clients krijgen van de DHCP te hoern welke DNS ze moeten gebruiken.
Alle DNS in het netwerk gaat naar de lokale DNS deze doet indien nodig een request naar de DNS van demon.
Alle DNS in het netwerk gaat naar de lokale DNS deze doet indien nodig een request naar de DNS van demon.
Verwijderd
Je hebt "Allow Dynamic DNS Updates" aanstaan in de configuraties van je zone? En je clients versturen hun wijzigingen ook naar die DNS server door in het domein in te loggen? Je hebt niet uitgeschakeld dat ze hun DNS-entry wijzigen?
Pagina: 1