Toon posts:

SBS met Exchange 2000(web acces) geeft page not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem,

Op een SBS server met exchange (2000) gebeurt af en toe iets vreemds, Alles werkt naar behoren. DHCP,(DC), mail komt netjes binnen... clients kunnen inloggen.

Web acces van exchange werkt prima maar nu geeft hij bij sommige emails, page not found... ongeveer 1 op de 20 mailtjes...

Hij komt gewoon in het lijstje van je postvak in.. maar als je erop klikt... niks dus..

Heeft iemand dit eerder gehad en een oplossing gevonden?? Ik heb al gezocht op de forums maar niet echt iets gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die hier iets over weet?

OWA?

Verwijderd

Topicstarter
Dit valt me nou echt tegen........ niet eens 1 reactie...

Verwijderd

Jammer dat er niemand reageert. Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een aparte win2k exchange server.
Het probleem doet zich ook voor als je intern op de webmail inlogt. Kan dus volgens mij geen proxy probleem of iets dergelijks zijn.

Servers zijn allemaal Win2k servp 3, voorzien van de laatste security updates
Werkstations in allerlei soorten en maten die er last van hebben.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Ik wil wel reageren (heb je wel niet veel aan), heb ongeveer 25 van de SBS2000 servers staan. Van 4 clients tot 40 maar ik heb (gelukkig) dit probleem nog nooit gezien.

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
het kan zijn dat je database corrupt is, voor exchange zijn er dos tooltjes om de database offline te controleren en te repareren.

je database kan corrupt raken doordat je een virus scanner heb die ook de M: drive scant.
dus in elk geval realtime scanning uit zetten op de m drive en op de exchange datamap.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40
Zijn de mailtjes die je in webmail niet kan lezen op de outlook clients wel te lezen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Weezer-DC op 23-04-2004 15:54 ]

Pagina: 1