slideshow foto's tvout

Pagina: 1
Acties:

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ben op zoek naar een programma waarmee je foto's kan bekijken op je tvout. de foto's zouden dan passend op je tv scherm moeten worden weergegeven. zonder de foto's op een cd te branden. de programma's die ik tot nu toe heb geprobeerd geven de foto's niet passend weer op de tv.

Verwijderd

kan je niet gewoon een .avi filetje maken met daarin de foto's. Dus bijv met een proggie om gif's te maken een leuke indeling maken/effecten toevoegen en de gif omzetten in een avi

• lazyed
  • Niet online
dat kan wel maar met meer dan 1000 foto's wordt dat wel veel werk. mooiste zou zijn als je ik 1 map (1 onderwerp) wil zien uit mijn collectie en die dan in slideshow kan bekijken op mijn tv.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:40

job

Pak een programma die slideshows kan laten zien.
Bijvoorbeeld internet explorer.

sleep internet explorer naar je tv en start de slideshow.

[ Voor 74% gewijzigd door job op 15-01-2004 12:39 ]

• lazyed
  • Niet online
had ik al geprobeerd, de foto's worden nog steeds te groot weergegeven. en de monitor en de tv staan niet in dezelfde kamer, dus....

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
ja zoiets zoek ik ook eigenlijk, dat het gezien wordt als een videosignaal en zodoende door tvout verzonden wordt.
Die dingen zitten standaard in mijn camera maar op het moment dat ik ze op de computer heb gezet wordt het zga onmogelijk om veel foto's na elkaar op de tv te krijgen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:40

job

Te groot?? internet explorer geeft de foto's op de ware grote weer, of iets verkleind.
te groot lijkt me heel raar.

Dat de tv en pc niet in dezelfde kamer staan maakt het er ook niet makkelijker op.
je kan dan niet eenvoudig terugschakelen naar een vorige foto.

Ik brand mijn foto's altijd op een cdrw. in de dvd ermee en het werkt.
de beste oplossing, maar dat wil/kan jij niet.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

en zoiets als irfanview? Die kun je foto's laten resizen (on-the-fly) zodat ze op het beeld passen (of window) en dan dat op de tvout gooien?

[ Voor 8% gewijzigd door Tjark op 15-01-2004 12:44 ]

*insert signature here

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

maar als je foto's te groot worden weergegeven, dan moet je toch wat aan je tv-out doen, niet aan een andere programma?! Kennelijk heb je last van overscan. Ik heb geen ervaring met de tv-out van een ati, maar die kun je toch ook wel instellen?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

TjarkVerhoeven schreef op 15 januari 2004 @ 12:43:
en zoiets als irfanview? Die kun je foto's laten resizen (on-the-fly) zodat ze op het beeld passen (of window) en dan dat op de tvout gooien?
Of ACDSEE? Is volgens mij standaard functie fit to window...

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Het is vrij simpel, als je Windows XP of 2000 gebruikt:

- TV OUT van videokaart activeren & desktop op goede resolutie zetten. (800*600)
- Rechtermuisknop op de 1e foto in een map, en dan 'Preview' kiezen. Onderin het beeld zie je nu een projectiescherm icoontje. Klik hierop, en je slideshow start!

Helaas kun je de interval van de foto's (bij mijn weten) niet aanpassen. Maar de default tijd is goed genoeg meestal. En met cursorkeys kun je voor of achteruit gaan.

Hij resized automatisch alles naar desktop formaat.

[ Voor 3% gewijzigd door DynaMikeY op 15-01-2004 12:48 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met mijn ati 9200 heb ik hier soms ook last van dat het beeld van mijn monitor niet helemaal op mijn tv wordt weergegeven. Dit los ik op door mijn resolutie 1 stapje terug te zetten van 1152*864 naar 1024*768

[ Voor 4% gewijzigd door Noork op 15-01-2004 12:51 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

M.I.G. schreef op 15 januari 2004 @ 12:46:
[...]
Of ACDSEE? Is volgens mij standaard functie fit to window...
Maar acdsee is niet gratis. Irfanview wel en is kleiner, sneller en kun je kiezen wat de standaard functie is.
DynaMikeY schreef op 15 januari 2004 @ 12:46:
- Rechtermuisknop op de 1e foto in een map, en dan 'Preview' kiezen. Onderin het beeld zie je nu een projectiescherm icoontje. Klik hierop, en je slideshow start!
Ik heb geen preview hier op W2K.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjark op 15-01-2004 12:49 ]

*insert signature here

Verwijderd

Heb je IrfanView al geprobeerd. Daarmee kan je slideshows tonen en
allerlei instellingen daarvoor inregelen.

Oops, beetje traag getyped ;) Was kennelijk niet de enige die hieraan dacht

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 12:51 ]

• lazyed
  • Niet online
heb het 1 en ander ge-experimenteerd met de resolsutie instellingen, overscan (ati9200), beeldscherm uitbreiden naar tv uit, irfanview. de slide show past op mijn monitor maar niet op de tv. de foto's worden groter weergegeven op de tv. wat ik zoek lijkt ook op de cinema modus van de ati driver. de film speelt zich af in een player op de monitor en de de tv geeft alleen de film gemaximaliseerd weer. dit moet toch ook kunnen met foto's?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lazyed schreef op 15 januari 2004 @ 13:56:
heb het 1 en ander ge-experimenteerd met de resolsutie instellingen, overscan (ati9200), beeldscherm uitbreiden naar tv uit, irfanview. de slide show past op mijn monitor maar niet op de tv. de foto's worden groter weergegeven op de tv. wat ik zoek lijkt ook op de cinema modus van de ati driver. de film speelt zich af in een player op de monitor en de de tv geeft alleen de film gemaximaliseerd weer. dit moet toch ook kunnen met foto's?
Volgens mij is het gewoon een instelling van je resolutie en ati driver. Je kan natuurlijk een soort viewer gebruiken, die gebruikt maakt van overlay. Dan krijg je het altijd full screen. Maar ik heb hier nog nooit van gehoord.

• cûora
de film speelt zich af in een player op de monitor en de de tv geeft alleen de film gemaximaliseerd weer. dit moet toch ook kunnen met foto's?
Als een dvdspeler dit klaar kan krijgen door een fotocd fullscreen te spelen moet het ook kunnen vanaf tde pc met tv-out.
Het wachten is alleen op iemand die het voor elkaar heeft gekregen en deze kennis met ons wil delen :)

[edit]
Ik heb het nu voor elkaar gekregen, ik heb alleen wel een Matrox Millenium G450.

Daar zit een optie dualhead clone bij. Die kloont je monitorbeeld naar de tv-out, en verkleint meteen de resolutie naar pal-formaat.
Als ik dan in ACDsee de foto's gewoon fullscreen in een slideshow voorbij laat komen heb ik het effect wat jij wilt.

Die dual head clone functie kan ik bij mij met een sneltoets activeren en ook weer uitzetten.

Misschien dat bij TS een vergelijkbare optie in het menu zit?

[ Voor 36% gewijzigd door cûora op 15-01-2004 14:31 ]

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ja, je moet in de properties van de Display de 'Clone mode' aanpassen naar 'Same on all'. 'Theatre mode' moet uit staan.

Dit doe je door in de display properties naar Settings > Advanced > Overlay te gaan.

Als je resolutie nu op 800*600 zet (of 1024 als je TV dat aan kan), dan zal het werken.

[EDIT]
Ik heb een Radeon 9500, aangesloten op mijn Philips 28" TV, en ik kijk mijn digitale foto's altijd op deze manier.

[ Voor 11% gewijzigd door DynaMikeY op 15-01-2004 14:45 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• lazyed
  • Niet online
heb idd ook met de instellingen van de overlay ge-expirimenteerd. maar volgens mij zijn die alleen bedoeld voor films en videos. dat werkt hier goed.
krijg het tot nu toe alleen voor elkaar als ik de resolutie van mijn monitor naar 800x600 zet. dan zijn de foto's volledig zichtbaar op de tv ongeacht welke viewer ik gebruik. lijkt me niet de manier omdat na het wijzigen van de resolutie alle icoontjes en windows weer op een andere plek staan. dit moet toch anders kunnen. het lijkt mij al opgelost als de monitor op 1280x1024 kan blijven staan en het bureablad volledig zichtbaar is op de tv zonder er deze te verplaatsen met de muis.
- nieuwste driver geinstalleerd
- andere tv geprobeerd (ja, je probeerd wat)
- comp uit geprobeerd ipv svhs

• cûora
lazyed schreef op 15 januari 2004 @ 16:21:
heb idd ook met de instellingen van de overlay ge-expirimenteerd. maar volgens mij zijn die alleen bedoeld voor films en videos. dat werkt hier goed.
krijg het tot nu toe alleen voor elkaar als ik de resolutie van mijn monitor naar 800x600 zet. dan zijn de foto's volledig zichtbaar op de tv ongeacht welke viewer ik gebruik. lijkt me niet de manier omdat na het wijzigen van de resolutie alle icoontjes en windows weer op een andere plek staan. dit moet toch anders kunnen. het lijkt mij al opgelost als de monitor op 1280x1024 kan blijven staan en het bureablad volledig zichtbaar is op de tv zonder er deze te verplaatsen met de muis.
- nieuwste driver geinstalleerd
- andere tv geprobeerd (ja, je probeerd wat)
- comp uit geprobeerd ipv svhs
Je hebt dus geen clone-functie bij je driver zitten?
Overlay is idd gemaakt voor film, dat heet bij mijn driver dvd-max iod, die doet in principe hetzelfde als de clone, alleen rekt deze alleen het videobeeld uit naar fullscreen PAL, en clone krimpt het dus in van mijn resolutie 1280*1024 naar PAL resolutie.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

lazyed schreef op 15 januari 2004 @ 16:21:
Dan kan je TV waarschijnlijk niet meer aan als een resolutie van 800x600.
Ik heb hier precies hetzelfde, bij hogere resoluties moet ik me muis naar het randje verplaatsen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1