Toon posts:

[BenQ dvd1650s] geen dvd regio geselecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een BenQ dvd1650s dvd-rom speler. Heb em al op 3 systemen geprobeerd. Zelfde probleem, namelijk. Hij doet het niet. Als ik er een willekeurige cd/dvd etc. in doe geeft hij de melding: "plaats een schijf of een ander geschikt medium in station .."
Nou hier staat aardig wat over op het forum, maar niets wat mijn probleem oplost.

Vervolgens als ik ga kijken bij app.beheer, staat er:
"Actieve regio: Niet geselecteerd"

Nou Nederland invullen dan maar (regio 2) melding:"kan regio instelling niet bijwerken, controleer of het medium voor regio 2 bevat of admin rechten etc...

alle andere regio's gebruikt.... same problemo...

Vervolgens uit app.beheer verwijderd. Rebooten. Uit de bios verwijderen en opnieuw opstarten. Dan kan ik mijn regio wel wijzigen in 2. Maar dan krijgt hij weer de melding dat ik er een andere schijf of medium in moet doen.

Als ik em weer reboot (zonder instellingen te veranderen, en ik keer terug naar windows, staat er weer geen actieve regio geselecteerd. Hij heeft em dus gewoon weer weggehaald....
u begrijpt, ik wordt er een beetje moe van.

Op de site van BenQ kun je over dit probleem nix nuttigs vinden. En op het forum staat ook nergens iets waar ik echt mee geholpen ben. Wel de topics over regiocodes instellen of plaats een ander medium etc. maar alles helpt niet.

Ik heb onder 2 verschillende OS gedraaid. XP (sp1)en 2000. verschillende kabels gebruikt. master slave switch. Alles wat ik me maar kon bedenken...

Wie helpt mij uit de brand....

B.v.D.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Is er geen firmware update beschikbaar? Soms verhelpen die dit soort vage klachten. En anders gewoon teruggaan naar je computerzaak en een nieuwe vragen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb idd wel gekeken naar firmware (was ik vergeten te vermelden), maar dit heeft ook niet geholpen.
En terug naar de winkel gaan (media markt) kan natuurlijk, maar nou ben ik dus het bonnetje kwijt :( :( :( en ik weet niet of ze daar moeilijk over doen

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat een DVD speler een DVD weigert als gevolg van een verkeerde regiocode kan ik me nog voorstellen, maar een CD(ROM) moet natuurlijk áltijd werken. Het lijkt erop dat er óf een compatibiliteitsprobleem is tussen je mobo/drivers/firmware en je dvd speler óf dat je speler gewoon defect is. Als je de gelenheid hebt om de speler in een andere pc te proberen, doe dat ff, dan weet je of het aan het apparaat ligt.

Verwijderd

Topicstarter
In mijn topic staat dat ik al 3 pc´s heb geprobeerd.
dus daar ligt het ook niet aan.

Ik denk dat ik maar gewoon terug ga naar de winkel

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[koraks moet nodig leren lezen...]

Jep, vrees dat terug naar de winkel de enige oplossing is. Firmware kan het haast niet zijn; heb hier een hoop van die 1650s gehad en die deden het met de standaard firmware uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
Nou terug geweest naar Media Markt.
Ding werd zonder problemen ingenomen en ik kreeg bovendien mijn geld terug omdat ze geen goed alternatief hadden (vond ik tenminste)
En dat zonder bon....

Nu maar eentje bij Norrod.com gekocht die wel werkt :)

Slotje....
Pagina: 1