Ik zou graag willen weten of het volgende toch op 1 of andere manier mogelijk is.
Ik wil wanneer er in de tabel BESTELBOEKAFDRUKKEN een record geinsert wordt, er een aantal records uit de tabel BESTELBOEKARTIKELGROEPEN gekopieerd worden naar de tabel BESTELBOEKARTIKELGROEPAFDRUKKEN.
Nu heb ik het volgende geprobeerd:
Alleen dit gaat niet werken. Maar is het toch mogelijk om dit in de database zelf te regelen? (Ik maak gebruik van Interbase 6).
Mijn programma heb ik gemaakt in Delphi. Hierin is het zoiezo eenvoudig te doen. Maar het liefst heb ik dit allemaal geintegreed in de database.
Ik wil wanneer er in de tabel BESTELBOEKAFDRUKKEN een record geinsert wordt, er een aantal records uit de tabel BESTELBOEKARTIKELGROEPEN gekopieerd worden naar de tabel BESTELBOEKARTIKELGROEPAFDRUKKEN.
Nu heb ik het volgende geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| CREATE TRIGGER BESTELBOEKAFDRUKKEN_AI0 FOR BESTELBOEKAFDRUKKEN
ACTIVE AFTER INSERT POSITION 0
AS
begin
/* Trigger text */
INSERT INTO BESTELBOEKARTIKELGROEPAFDRUKKEN
(BESTELBOEKAFDRUKID, ARTIKELGROEPID, ARTIKELGROEP, POSITIE,
STARTOPNIEUWEPAGINA, EXTRALEGEPAGINAS)
VALUES
(SELECT NEW.BESTELBOEKAFDRUKID, BA.ARTIKELGROEPID, AG.ARTIKELGROEP, BA.POSITIE,
BA.STARTOPNIEUWEPAGINA, BA.EXTRALEGEPAGINAS
FROM BESTELBOEKARTIKELGROEPEN BA, ARTIKELGROEPEN AG
WHERE BA.BESTELBOEKID = NEW.BESTELBOEKID
AND BA.ARTIKELGROEPID = AG.ARTIKELGROEPID);
end |
Alleen dit gaat niet werken. Maar is het toch mogelijk om dit in de database zelf te regelen? (Ik maak gebruik van Interbase 6).
Mijn programma heb ik gemaakt in Delphi. Hierin is het zoiezo eenvoudig te doen. Maar het liefst heb ik dit allemaal geintegreed in de database.