Toon posts:

boot probleem sapphire radion 9600 XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net in het bezit van een radion 9600 XT 256 grafische kaart. IK heb deze gekocht om dvd films via PC en televisie goed te bekijken.

Mijn systeem bestaat uit : asus A7V266; amd 1800, windows XP, 512 mb, samsung TFT en gewone televisie.

Installeren van de kaart was geen probleem alles werkte perfect. Vervolgens heb ik de TV aangesloten op de s-video uitgang en ik had prachtig beeld op TV. Switchen tussen monitor en TV ging allemaal prima.
Maar nu..... Met het aansluiten van de TV heb ik schijnbaar iets geactiveerd waardoor het systeem nu zonder beeld opstart. D.w.z. de eerste boot commando's (bios, primary rate secundairy rate etc..) zie ik niet op de monitor. Pas als windows XP opstart krijg ik beeld.

Vervolgens heb ik de TV aangesloten en wat blijkt. Als het systeem opstart zie ik wel de boot commando's op TV, zodra windows opstart, wordt de TV uitgeschakeld en krijg ik beeld op de monitor.

Toch wel vervelend omdat ik ook de boot commando's op mijn monitor wil zien.

Mijn zoekresultaat op internet heeft opgeleverd dat mijn TV wordt aangestuurd met 50 hz. Windows XP stuurt echter op 60 Hz aan. Dus het zou zo kunnen zijn dat tijdens het booten de kaart 50 hz aanstuurt (hetgeen mijn monitor niet kan weergeven, maar wel de TV) en als windows XP opstart de kaart överspringt" naar 60 Hz . is dit onzin. En als dit zo is hoe verander ik dit dan.

wie kan mij helpen.

laatste opmerking, ik heb met 3Dmark een test gehouden en de prestatie van mijn kaart is 3379. Is dit goed?. Overigens is dit wel bijzaak. het gaat om het eerste genoemde.

Verwijderd

die scores zijn wel redelijk.
wel jammer dat je de 256MB versie hebt gekocht deze is langzamer dan de 128 MB versie simpelweg omdat hij moeite heeft die extra 128MB aan te sturen.
Over je probleem:
als je je TV helemaal loskoppeld krijg je dan wel beeld of niet?
Zet in windows de primairy monitor op je TFT scherm en niet op de TV dit zou ook het probleem kunnen oplossen

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn Tv loskoppel krijg ik geen beeld op mijn monitor, alleen als windows XP is opgestart.
In windows staat mijn monitor als primary aangeduid

Verwijderd

kijk voor de zekerheid even in je bios hoe de boot priority staat of die op AGP/PCI staat of andersom zet hem voor de zekerheid op AGP/PCI. dit kan helpen maar het kan ook niet. problemen met PC's hebben vaak vreemde oplossingen:D

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dit doen (kan pas vanavond).
In ieder geval bedankt voor je aandacht