Toon posts:

[xp] Netwerkverbinding klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een upgrade van windows 2000 naar XP uitgevoerd.

Alles werkt, maar internet vind geen netwerkverbinding. Als ik instel dat bij geen netwerkverbinding een inbel verbinding moet worden gebruikt dat krijg ik altijd het inbel scherm.

Als ik dan ping in dos lukt dit soms wel en soms niet en zo af en toe werkt mijn internet verbinding eens. Ik internet via een router en bij de rest van de PC's werkt het wel.

Of ik het ip adres nu op automatisch of op handmatig zet maakt geen verschil. bij ipconfig worden helemaal geen adapters weergegeven. Ik kan dus ook niet controleren of ik wel een ip adres krijg. Maar als ik gok welk ip adres het is en ik ping daarheen vanaf een andere computer lukt dit wel, dus ik neem aan dat dit goed gaat. (makkelijk gokken met maar 3 pc's)

Iemand enig idee hoe dit komt? Of zou dit weer met het blastervirus te maken kunnen hebben dat ik verwijderd heb. ik draai NAV 2004 met de nieuwste updates. Verder geen firewall software oid.

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 08:25
Ik had dit vroeger ook. Heb nooit het probleem gevonden, maar het was plots opgelost.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij mij is het nog niet ineens opgelost :P

Vind het wel een probleem aangezien mijn internet ook niet goed werkt en ik denk dat het met elkaar te maken heeft.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
dus je kunt je netwerk kaart ook niet verwijderen en dan even op nieuw alles instellen van je netwerk kaart misschien dat er toch en of andere conflict er tussen geeft

voor de rest ook alles goed ingevuld dns, gateway enz?