[Acces]Bij exporteren naar txt file sorteervolgorde behouden

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb een belachelijk groot txt bestand, met daarin 1,3 miljoen regels. Deze regels wil ik sorteren. Dus ik heb het bestand in acces ingeladen, en vervolgens gesorteerd. Nu wil ik het bestand weer exporteren naar een txt bestand, met daarin dus de nieuwe volgorde.

Als ik echter exporteer dan exporteert acces met de originele volgorde. Als ik echter exporteer met opmaak, dan doet ie wel de goede volgorde, maar dan krijg je allemaal liggende en staande streepjes rondom de tekst (een soort opmaak dus ja). Verder kan ie dan maar 65000 regels doen. Schiet dus sowieso niet op.

Maar ik wil dus zonder die lelijke opmaak het bestand exporteren naar txt met de goede volgorde. Hoe doe ik dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-01-2004 13:59 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Sorteer m.b.v. tabel-maak-query. En deze nieuwe tabel kan je zo exporteren.

Houdoe

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik ben een echte acces-n00b en hoef ook alleen dit te doen (dus ik ga er geen complete studie van maken)

Ik snap dus niet wat je bedoelt. Ik open het txt bestand nu, en dan gooit acces hem in een tabel. Als ik de tabel sorteer, dan sorteert hij hem dus alleen op mijn beeld, en niet in de bron, het tekstbestand. En bij exporteren exporteert hij het bronbestand zoals hij is....

GELUKT :)

Ik heb zelf een query gemaakt die sorteert, query opgeslagen als tabel, en als ik die tabel exporteert dan heb ik hem zoals ik hem wil :)

[ Voor 18% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-01-2004 15:01 ]

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Uit mijn hoofd (geen access op deze PC) werkt het als volgt:

- Maak een query in de query tab. Er verschijnt een wizard
- Laat de wizard alles selecteren (alle velden) uit de tabel die je al hebt
- geef aan op welk(e) veld(en) er gesorteerd moet worden
- voer de query uit. Je krijgt nu als resultaat een tabel te zien die gesorteerd is.
- Resultaat exporteren et voila je gesorteerde tekstfile.

Succes!