ik ben nog maar een beginneling in php, maar ik heb een formulier gemaakt op
Nu wil ik dat gegevsn worden opgeslagen in een mysql database. Die heb ik al draaiende, evenals apache en php. Ik heb de juiste tabellen en dergelijk aangemaakt en dergelijke in mysql.... Nu kom ik met het volgende. Hoe geef je bij zo'n formulier aan dat het een bapaalde variable is. Ik heb nu namelijk zo de code in login.php:
Hoe krijg ik het nou zo, dat php $login ziet als de waarde van het veld login uit het formulier? Dus hoe maak je zo'n tekstveld een variable, of denk ik nu verkeerde op t eind?
Je krijgt nu namelijk dat die de variable niet hetkent. "Undefined variable"
Alvast bedankt...
spam
Nu wil ik dat gegevsn worden opgeslagen in een mysql database. Die heb ik al draaiende, evenals apache en php. Ik heb de juiste tabellen en dergelijk aangemaakt en dergelijke in mysql.... Nu kom ik met het volgende. Hoe geef je bij zo'n formulier aan dat het een bapaalde variable is. Ik heb nu namelijk zo de code in login.php:
code:
1
2
3
4
| $query = "INSERT INTO addressbook (loginnaam, wachtwoord, voornaam, achternaam, adres, postcode, email, telefoon)
VALUES('$login', '$wachtwoord', '$voornaam', '$achternaam', '$adres', '$postcode', '$email', '$telefoon')";
$result = mysql_query($query) or die("Uw gegevens zijn niet vastgelegd, probeert u het later nog eens");
echo("Uw gegevens zijn opgeslagen in de database"); |
Hoe krijg ik het nou zo, dat php $login ziet als de waarde van het veld login uit het formulier? Dus hoe maak je zo'n tekstveld een variable, of denk ik nu verkeerde op t eind?
Je krijgt nu namelijk dat die de variable niet hetkent. "Undefined variable"
Alvast bedankt...
[ Voor 22% gewijzigd door whoami op 15-01-2004 12:20 ]