Toon posts:

[XP] Valt uit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb 2 vragen.

vraag 1:
Mijn computer valt elke dag wel 1 keer uit als ik hem gewoon aanlaat staan(dus als ik er niet achter zit).
maar als ik ga iets probeer te installeren (steam counter-strike) of ga surfen (pricewatch op tweakers.net) dan valt hij uit.
het is een dell dimension XPS B733:
pentium 3 733
128 rimm
40 gig
en win xp pro

het is me internet server voor me com boven en mijn web/cs server (ik moet nog router hlen)

ow ja dat uit zetten van dat vinkje bij de computer herstarten bij fouten heb ik ook gedaan werkt niet.

ik heb gezocht naar het blaster virus.
zit ook niet in mijn com.

owja hij herstart ook bij het installeren van win xp
vraag 2
Op een andere computer hat ik een paar bestanden gewist (erstond "dit bestand is te groot voor de prullenbak definitief verwijderen?).
dus heb ik een programmatje gedownload om het terug te halen maar me com viel halverwege de zoektocht uit (door mij ) en nu kan ik hem niet meer opstarten en mijn hd tikt.
kan ik de had nog maken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow ja dan uit zetten van dat vinkje bij de computer herstarten bij fouten heb ik ook gedaan werkt niet.

ik heb gezocht naar het blaster virus.
zit ook niet in mijn com.

owja hij herstart ook bij het installeren van win xp

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Churchill,

Ik zie dat je nieuw hier bent - welkom op GoT :)
Op GoT hebben we wat richtlijnen opgesteld aan topics zodat ze allemaal wat overzichtelijk blijven en duidelijk zijn. Ik vat ze nog even kort samen:
  • Toon zelf moeite - wat heb je al geprobeerd, wat heb je al gezocht? Neem dit mee in je topicstart :)
  • Kies een goede topic titel - kijk ook naar de forum specifieke eisen, zo zien we in Windows Operated Systems graag dat je het OS tussen vierkante haakjes zet (dat al die andere topics dat hebben is niet geheel toeval ;) ), ik pas je topic titel dan ook nog even aan.
  • Omschrijf je probleem duidelijk en helder. "Valt uit" .. tja ;) Dat kan zo veel betekenen. Herstart je PC automatisch? Wat gebeurt er precies ;)
Pas je topicstart nog even aan, dan pas ik je topictitel even aan. Verder - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst, kan je dan je laatste bericht wijzigen ipv een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry volgende keer beter :X

maar ik heb alles al geprobeerd en als jullie me niet kunnen helpen dan moet ik maar een andere voeding gaan proberen.

ik heb alle drivers geinstalleerd (dus geen rode vinkjes bij de apparaten)
ik heb een virus scanner aan gezet
ik heb dat opstart vinkje weg gehaald
ik heb mijn hardware gecontoleerd

en ik wou windows opnieuw gaan installeren maar dan valt hij soms ook uit dus dat ga ik niet meer proberen

wat kan ik nog meer proberen.

en van die hardeschijf laat dat maar zitten ik koop wel een nieuwe.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
memtest

ga je geheugen eens testen

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 00:19
Heb je overclocked?
Zou een warmte of voltage probleem kunnen zijn.
Ververs eens de koelpasta van je cpu.

Verwijderd

Klinkt heel erg naar brak geheugen. Niet zeker dat memtest dat ziet. Heb je meerdere memmodules, ga dan eens met 1 tje draaien en wissel ze om.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ondanks dat je alle hardware hebt gecontroleerd, vermoedt ik toch hardwareproblemen (zoals inderdaad voeding). In PMG is hier een goed houvast voor geschreven: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Overigens is er nu een nieuwere memtest dan degene die op memtest86.com staat: www.memtest.org

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
er zit 1 module in van 128 mb rimm (pc700)

hij is niet overclocked

ik ga nu ff memtest doen en hoe heet het programmatje dat je temp van je comp kan zien (ben vergeten ik zoek het wel )??

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kijk eens in je event-viewer (Uitvoeren> eventvwr) bij Systeem. Als je daar een hoop fouten ziet staan met als bron System Error, dan is het waarschijnlijk een softwarematig probleem. Anders is het denk ik je voeding.

Wat je ook nog ff moet doen, is bij Eigenschappen van Deze Computer, tab Geavanceerd en dan bij instellingen van Opstart- en Herstartinstellingen (oid) kijken bij 'Automatisch opnieuw starten'. Die moet je uitzetten, grote kans dat je nu een blue-screen krijgt waarmee je meer te weten kan komen.
Pagina: 1