Toon posts:

[ASP] Probleem met selecteren van juiste datum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database met daarin een tabel wedstrijden. Bij deze wedstrijden is een datum weergegeven.

Nu wil ik deze wedstrijden per week sorteren. Ik heb een tabel gemaakt met speelrondes, die het weeknummer, begindatum van die week en einddatum van die week bevat.

In sommige weken zie ik echter helemaal geen wedstrijden verschijnen, terwijl deze er toch wel degelijk zijn. Sommige andere weken werken perfect, en in weer andere weken worden teveel wedstrijden weergegeven (de wedstrijden die bij andere weken ontbreken).

Wat mij opvalt is dat ik iedere keer problemen heb in de weken dat de datum beneden dag 10 van de maand ligt (bijvoorbeeld week 14: 25-11-2003 / 1-12-2003 of 6-1-2004 / 12-1-2004). Daarom heb ik het vermoeden dat het niet aan de code ligt.

Hieronder toch voor de zekerheid de code:
ASP:
1
2
3
poule = rs2("poulenummer")
SQLx = "SELECT * FROM wedstrijden WHERE poulenummer=" & poule & " AND datum >= #" & 
begindatum & "# AND datum <= #" & einddatum & "# ORDER BY poulenummer,datum,tijd;"

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 gokt een probleem dat je europese datums wilt gebruiken, daar waar amerikaanse datums verondersteld worden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:53

Jaspertje

Max & Milo.. lief

als je je datum eens al 17-sept-2003 schrijft en 2-jan-2003 enz.... doet ie het dan

(zoek eens op datepart als je wilt weten hoe je een datum om moet schrijven)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Om problemen met datums enzo te voorkomen, zou ik parametrized queries gebruiken.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 15 januari 2004 @ 12:04:
* gorgi_19 gokt een probleem dat je europese datums wilt gebruiken, daar waar amerikaanse datums verondersteld worden.
In mijn database staan inderdaad Europese data. Is het zo dat een WHERE-conditie alleen werkt met Amerikaanse data? Is er in dat geval een functie om dit om te zetten?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 12:25:
[...]

In mijn database staan inderdaad Europese data. Is het zo dat een WHERE-conditie alleen werkt met Amerikaanse data? Is er in dat geval een functie om dit om te zetten?
Kijk eens naar parametrized queries; moet je probleem ook oplossen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben eindelijk met de parametrized queries begonnen, krijg nu m'n pagina echter helemaal niet meer in beeld. Ik heb het volgende veranderd in m'n code:

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SQL9 = "SELECT * FROM data WHERE speelronde=" & Request.Querystring("week")
rs9.Open SQL9, adoCon

begindatum = rs9("begindatum")
einddatum = rs9("einddatum")

SQL2 = "SELECT DISTINCT poulenummer FROM wedstrijden WHERE (datum >= 
@begindatum) AND (datum <= @einddatum) ORDER BY poulenummer;"

SqlCommand1.CommandText = SQL2;

SqlCommand1.Parameters.Add ("@begindatum", SqlDbType.varChar);
SqlCommand1.Parameters.Add ("@einddatum", SqlDbType.varChar);

SqlCommand1.Parameters["@begindatum"].Value = begindatum;
SqlCommand1.Parameters["@einddatum"].Value = einddatum;

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
voor het geval je access gebruikt, je kunt in de rectere versies daarvan ook aan de db kant parameterized queries gebruiken (op msdn staat hier e.e.a. over), deze kun je op dezelfde wijze aanroepen als stored procs (via ADODB.Command)

edit:
wat je hierboven post, waarom gebruik je WHERE en niet BETWEEN

ASP:
1
WHERE datum BETWEEN @datumA AND @datumB

daarnaast roep je je param. query niet juist aan...

edit2:
linkjes mbt param. queries in access ff uit een bookmarks getrokken...
http://www.aspfaqs.com/webtech/021799-1.shtml

[ Voor 44% gewijzigd door faabman op 15-01-2004 13:56 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• gorgi_19

gorgi_19

Waarom gebruik je voor de datum velden van het type varchar en geen datetime? :?

• whoami
Ik zie dat je .NET syntax gebruikt, maar in je topictitel staat dat je ASP gebruikt.
Gebruik je nu ASP of ASP.NET ?

Als je nl. ASP gebruikt, dan is die syntax natuurlijk anders.
gorgi_19 schreef op 15 januari 2004 @ 13:45:
Waarom gebruik je voor de datum velden van het type varchar en geen datetime? :?
Hu, ja. Dat had ik nog niet eens gezien. Als je dat doet, ga je het probleem natuurlijk niet oplossen.

[ Voor 46% gewijzigd door whoami op 15-01-2004 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 15 januari 2004 @ 13:45:
Ook dan nog krijg ik de boodschap: de pagina kan niet worden weergegeven (het adres is toch echt juist).

• gorgi_19

gorgi_19

Ook dan nog krijg ik de boodschap: de pagina kan niet worden weergegeven (het adres is toch echt juist).
Dat een pagina niet kan worden weergegeven, wil niet zeggen dat het adres fout is.

Zie Debuggen in ASP

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 15-01-2004 13:49 ]

• whoami
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:47:
[...]

Ik ben er vrijwel zeker van dat je ASP 3.0 gebruikt; waarom gebruik je dan .NET code? Die FAQ over parametrized queries bevat code-voorbeelden die enkel van toepassing zijn op .NET (dus ook op ASP.NET, maar niet op ASP 3.0).

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:47:
[...]
met andere woorden, zet je friendly http errors even uit en vertel even wat voor foutmelding je krijgt...

oh ja...: P&W FAQ - ASP

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 15 januari 2004 @ 13:49:
[...]

Ik ben er vrijwel zeker van dat je ASP 3.0 gebruikt; waarom gebruik je dan .NET code? Die FAQ over parametrized queries bevat code-voorbeelden die enkel van toepassing zijn op .NET (dus ook op ASP.NET, maar niet op ASP 3.0).
Ik kan dit dus niet oplossen door parametrized queries te gebruiken als ik het goed begrijp. Is er dan nog een andere oplossing om ervoor te zorgen dat de datums wel goed worden weergegeven? (gebruik idd ASP 3.0)

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:58:
[...]

Ik kan dit dus niet oplossen door parametrized queries te gebruiken als ik het goed begrijp. Is er dan nog een andere oplossing om ervoor te zorgen dat de datums wel goed worden weergegeven? (gebruik idd ASP 3.0)
Je kan perfect parametrized queries gebruiken. Je moet alleen niet C# code gaan mixen met VBScript.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:58:
[...]

je kan het wel in asp gebruiken, zie daarvoor de links in mijn eerder post, en anders op [google=parameterized queries] zoeken :)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• whoami
Je kan het wel oplossen dmv parametrized queries. Je zult echter alleen de juiste syntax moeten gebruiken.

Misschien vind je hier wel wat tussen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1