Toon posts:

[cooling]Akasa AK-824CU installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een AMD2500+ met een Akasa AK-824CU-BL (Crystal Blue)
Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/40625-big.jpg

Echter CPU op het moederbord geplaatst en daarna de cooler erop. Nu is dit iets wat ik niet al te vaak doe maar ik weet wel wat ik wel en niet kan doen. Netjes alles doorgelezen en toen geprobeerd de Akasa Cooler te plaatsen. Maar nu komt het probleem, ik kreeg met geen mogelijkheid de Cooler goed vast in de clipjes.

Als ik goed kijk lijkt het wel of het ijzeren pinnetje een hele centimeter te lang is voor de socket. Met geen mogelijkheid krijg ik de cooler dan ook goed vast. Daarna heb ik de originele AMD cooler die ik erbij kreeg geprobeerd en deze had ik in 2 minuten goed vast zitten. Ik heb echt het idee dat ik niks fout doe en dat het toch echt aan de Akasa cooler ligt. Ik dacht persoonlijk dat Akasa een goed merk was maar dit vindt ik toch wel hééél slecht als het inderdaad een productiefout is.

- Iemand meer ervaring met Akasa coolers die dit probleem hebben ?
- Doe ik nu iets fout of zo, de Akasa cooler is toch gewoon voor een AMD Athlon XP ?

thanx voor eventuele info.

Verwijderd

Als hij er goed op staat let op voor de verhoging van de socket dat hij niet achterste voor staat en dan gewoon met een schroevendraaier goed duwen op de clip.
Best uw moederbord eruit halen en voorzichtig zijn dat je niet weg schruif.

Verwijderd

Topicstarter
Het was een nieuw systeem, dus MB + CPU + cooler lagen buiten de kast.
Ik heb het geprobeerd met een schroevendraaier maar het kan gewoon niet, de clip lijkt gewoon veels te lang. Het hele handeltje past gewoon niet. Op het moment dat je de tweede set clips wilt vast maken schieten de 1e clips weer los. Al met al lijkt het toch echt alsof het metalen plaatje voor het bevestigen gewoon een goede cm te lang is. |:(
Ik had een goede indruk van Akasa maar dit vind ik echt slecht.

De AMD cooler ging dus zonder problemen binnen no-time op de CPU.
Klikken, schroevendraaier en hoppakee.

update:
Oh trouwens, de Akasa cooler zat goed op de CPU en ik had geen problemen met de verhoging.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:26 ]

Verwijderd

Als het echt niet wil kun je ook gewoon je fan eraf schroeven, het clipje er van tussen halen en een beetje verbuigen. Dan wel zien dat je het niet te ver buigt.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Heb je deze handleiding gebruikt??

wat ik dus begrjip is dat je de koeler met het vaste klipje vast moet haken, dan zal de cpu koeler aan een kant vastzitten en dan de andere kant vastmaken met een schroevendraaier..

Lijkt me standaard...

Maar zijn die klipje's van de koelers hetzelfde??

Post anders ff wat pic's dan kunnen we zien of het wel of niet goed is die clip..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb al eens zo'n zelfde koeler gemonteerd (alleen zonder blauwe fan), en dat ging gewoon goed...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Hier ook die koeler idd :) Hier is/was het probleem juist dat ik echt véél kracht moest zetten om de clip vast te krijgen (of het zelfs met 2 man doen). Nu, na een paar keer van CPU wisselen en dat soort dingen, is hij al wat losser, maar ik begrijp niet dat hij bij jou een stuk te lang is ofzo.... Het lijkt me iig geen productiefout, ik heb _exact_ dezelfde, en die gaat moeiteloos op Gigabyte en Abit bordjes (en waarschijnlijk alle andere socket 462 borden ;) ).

Kijk idd is naar de handleiding van apen-nootjes :P
Pagina: 1