Mission 731 of 700 vloerstaanders

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Goeiedag,

Ik ben zelf in het bezit van een paar Mission 731's. Deze zijn alom gespecteerd & awarded voor de kwaliteit ten op zichte van de prijs (sommige mensen vinden dat ze zelfs de strijd aan kunnen met alles beneden de 500 euro per paar).

Nou sta ik op het punt om uit te breiden naar 5.1, binnen een beperkt studentenbudget (en slechts een woonkamer van 4 bij 6).

Nu overweeg ik of nog een paar 731's of een paar 700's. De 700's hebben geen awards gekregen volgens de Mission webpage, maar krijgen ook aardige reviews. Helaas heb ik deze nooit kunnen beluisteren, maar ze schijnen hetzelfde heldere geluid te produceren als de 731's (waar ik van hou).
Ik moet natuurlijk ook een center hebben, de 731 serie had deze nog niet, dus daarmee kom ik sowieso uit op de 700 serie (wat pleit voor 700 als keuze).

Zijn er mensen die beiden hebben beluisterd, en zo ja, wat zijn hun ervaringen?

Hier o.a. een leuk review:
http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/458_printreview.htm

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik heb ze niet beluisterd en heb dus geen ervaringen dus ik denk dat ik hier niet mag replyen

maar omdat niemand heeft gepost ten tijde van dit schrijven zal ik iets zeggen waar meeste mensen het wel mee eens kunnen zijn denk ik

Voor de center zou ik in ieder geval voor een center uit dezelfde reeks gaan, maar dat was voor jou denk ik ook wel duidelijk.

Alleen voor rears zou ik gaan voor de 700's. Ik zie het nut er niet van in om achter je hetzelfde type speaker te hebben als front, je hoort ze in veel mindere mate. Als die 700's dezelde klank geven lijkt me dat eigenlijk al een hele goeie keus.

Het staat wel mooier om overal dezelfde te hebben staan maar ik gok dat je dan betaalt voor iets wat je nauwelijks opmerkt.

Zijn er meer mensen die zo denken als ik? Ik ben van plan 2 B&W DM602 speakers voor front te kopen en bijvoorbeeld DM601 voor rear. Dan kom ik ongeveer in dezelfde situatie uit als TS.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Gewoon lekker zelf even gaan luisteren. :)
Dat is altijd de beste manier om speakers aan te schaffen.
Dat dingen veel awards krijgen wil ook niet alles zeggen. Soms vind ik dingen veel beter ondanks dat ze geen awards hebben gekregen. Smaak kan soms heel persoonlijk zijn. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Inderdaad, reviews en awards kunnen je nooi vertellen hoe goed het in jouw oren klinkt. Elke reviewer die de set bevalt zal wel zeggen dat ze alles onder een bepaalde prijsrange wegspelen.

Dus het devies is lekker zelf gaan luisteren, je hebt nu al 2 favorieten, maar je kunt er ook nog wat anders naast zetten in dezelfde prijsrange. Mordaunt Short bijvoorbeeld.

Dit topic is gesloten.