Jumpertje converter kaartje hoe zetten?? Plz help?

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hallo.

Ik heb dus een Asus s370-dl converter kaartje gekocht zodat ik me temperatuur van me proc kan zien, maar nu staat er in de beschrijving van dat ding dat ik jumpertjes moet instellen op of coppermine of op celeron. Ik heb een celeron 566. Maar ik weet niet of ze met die celeron aanduiding de ppga versie of de fcpga versie bedoelen. Plz help. Wie weet het??

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:22

Beaves

Usque ad Finem

PPGA moet je hebben, FC-PGA is een Coppermine.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• mowgli
  • Niet online
Ehm jamaar. Het was toch zo dat vanaf de celeron 533 ze een coppermine core hadden?? En dus fcpga waren?? Daarom weet ik niet of ik hem nu op coppermine moet zetten of celeron:(

Verwijderd

De celeron 566 is een coppermine cpu
tot 533 id het ppga maar er is ook een 533 fcpga maar 566 is coppermine technology en dus FCpga

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

gewoon ff proberen

• mowgli
  • Niet online
Ok hij staat gewoon op coppermine en doet het. Maar er zat nog een jumpertje op wat niet in de handleiding staat. Daar kon ik kiezen tussen joshua en intel?? WTF is joshua?? En nog een vraag. In de handleiding staat dat dit converter kaartje me thermal diode kan uitlezen. Maar ik zie me cpu temperatuur helemaal niet:(:( Moet ik daarvoor nog een progje downloaden ofzo??Of moet ik iets in me bios veranderen??

• mowgli
  • Niet online
Niemand??
Plz?? Ik heb dat converter kaartje dus gekocht omdat je er de temperatuur mee kon lezen:'(:'(:'( PCprobe geeft ook al niks aan:'(

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

joshua = VIA Cyrix 3

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij een Celeron 566 moet je inderdaad kiezen voor Coppermine. In feite kies je met deze jumper tussen een PPGA processor of een FCPGA processor.
Om de temperatuur van de CPU te kunnen uitlezen moet je moederbord voorzien zijn van een hardware monitor chip die de thermische diode van de CPU kan uitlezen. Als je mobo dit ondersteund, kun je de temperatuur uitlezen met een programma als "MotherBoard Monitor", http://www.chello.nl/~a.vankaam/mbm/

• mowgli
  • Niet online
Hmmm. Ik krijg 23 graden bij mobo temp. klopt en -48 graden bij CPU temp dus zal wel iets niet goed zitten. Heb net ff een mailtje naar Asus gestuurd hoe het nou precies zit, want in de handleiding van me moederbord( Asus P3V133 ) staat toch echt dat hij de temperatuur van me CPU hoort aan via de thermal diode van de CPU te geven.
Pagina: 1