Papst FAN

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

• buks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21
Ik wil een zo stil mogelijk systeem bereiken, en dacht hierbij aan de Papst 8412N/2GL - 80 x 80 x 25 mm. Deze heeft een CFM van 19,5 en slechts 12 dBa. Wat ik me afvroeg is of het naar jullie mening mogelijk is om een pentium 3 1ghz met zijn normale heatsink en deze papst koel te houden, of dat 19,5 CFM dan duidelijk te weinig is. Hierbij wilde ik vermelden dat ik een bigtower heb, maar bijv geen aparte casefans naast de voeding.
Ik begrijp dat jullie het niet met zekerheid kunnen zeggen, echter jullie zullen ongetwijfeld meer ervaring hebben hiermee dan ik.

alvast bedankt

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gaat zeker lukken... aangezien de boxed cooler een veel kleinere fan heeft.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
1 ghz p3 wordt niet zo gek heet, dus met een beetje redelijke kwaliteit heatsink (de bijgeleverde bv) en die papst er op blijft het denk ik heus wel koel genoeg.

Tenminste, als je hem op de stock speed laat lopen, gooi je je cpu speed omhoog, dan zal de geringe luchtverplaatsing van die fan je op gaan breken denk ik.

Suc6.

Verwijderd

in dit topic koelt ReemF een 1GHz P3 met extra Vcore met de stock koeler op gereduceerde snelheid.

Hieruit mag ik afleiden dat een 80mm Papst het ook prima zal doen.

Overigens kun je deze vraag prima beantwoorden door wat rond te zoeken via de Search.

Dit topic is gesloten.