Goed, ik heb het volgende probleem, ik heb een prijslijst met een zoekfunctie en een import functie die prijslijsten van leveranciers in mijn lijst verwerkt.
(voorbeeldje: van de zoek en edit code (is ook leuk voor de "codebase"))
Checkregel is naam van de functie, die laat ik een vast waarde terug geven als fstr niet is gevonden in de colom af. Als de fstr wel wordt gevonden, dan moet de functie in dit worksheet op kolom 31, de waarde neer zetten (fprijs) die ik bij een input var zet van de functie.
Maar goed een kort verhaal wordt al weer te lang, het probleem is dat die kolom 31 niet goed omgaat met de cell eigenschappen. Ik heb ze gezet op financieel (excel xp) en 2 cijfers achter de decimaal. Maar hij laat bijv na mijn functie dit zien:
23,2
En niet
€23,20
Hij doet dit wel als ik eerst de cell aanklik in de spreadsheet zelf, daarna naar de formule bar ga, en vervolgens op een andere cell klik
. Is hier een walk around voor, pretty irritant nl omdit bij 7000 rows te doen.
overigens, het gaat bij hele getallen wel in 1x goed
(voorbeeldje: van de zoek en edit code (is ook leuk voor de "codebase"))
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| With Worksheets("Hardware").Range("af1:af20000")
Set r = .Find(fstr)
If r Is Nothing Then
CheckRegel = "nietgevonden"
Else
rownummer = Trim(Str(r.Row))
.Cells(rownummer, 31).Value = fprijs
End If
End With |
Checkregel is naam van de functie, die laat ik een vast waarde terug geven als fstr niet is gevonden in de colom af. Als de fstr wel wordt gevonden, dan moet de functie in dit worksheet op kolom 31, de waarde neer zetten (fprijs) die ik bij een input var zet van de functie.
Maar goed een kort verhaal wordt al weer te lang, het probleem is dat die kolom 31 niet goed omgaat met de cell eigenschappen. Ik heb ze gezet op financieel (excel xp) en 2 cijfers achter de decimaal. Maar hij laat bijv na mijn functie dit zien:
23,2
En niet
€23,20
Hij doet dit wel als ik eerst de cell aanklik in de spreadsheet zelf, daarna naar de formule bar ga, en vervolgens op een andere cell klik
overigens, het gaat bij hele getallen wel in 1x goed
[ Voor 5% gewijzigd door Tom-my op 15-01-2004 11:05 . Reden: Regeltje vergeten te pasten ]
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."