Toon posts:

ASDL problemen > Speedtouch 510 > Tiscali via KPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb sinds de kerst de beschikking over een 2Mbit ADSL verbinding van Tiscali over het netwerk van KPN. Het bijgeleverde modem is een Alcatel Speedtouch 510 Ethernetmodem. Daarachter heb ik een Linksys 54WRTG Wireless G broadband router geinstalleerd. Mijn netwerkkaart is ook een Linksys Wireless G adapter.
Mijn werkstation is een Windows XP machine met SP1 en de meeste updates.
Ik heb geen firewall aan staan op mijn pc maar wel in de router.

Ik heb dit alles geïnstalleerd maar ondervind vrij regelmatig problemen.

Wat is het geval:

Ik start mijn pc gewoon op en kan gewoon het internet op. Geen enkel probleem, alles werkt. Na een tijdje krijg ik de melding 'kan pagina niet weergeven'.
Ik kan wel pingen naar 10.0.0.138 (modem) en naar 192.168.1.1 (router), maar ik kan niet meer het internet op komen.

Ga ik kijken bij de connectie van het modem, en dat zegt hij ook inderdaad dat de modemline down is. En het 3e lampje op het modem brandt ook niet. Op zich allemaal te verklaren, maar die modemline is mij toch te vaak down. Vaak modem opnieuw opstarten en mijn pc voordat het weer werkt. Daarna heb ik vaak weer connectie. Vrij irritant allemaal.

Zou dit aan mijn configuratie liggen?? Wel raar dat ik dan wel, en dan niet verbinding heb?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
Controleer of je bij verbinding "always on" hebt aangevinkt of gekozen.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de mode = always on, dus daar kan het niet aan liggen.
Zo gauw DSL down is probeert het modem ook opnieuw connectie te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee waar deze problemen vandaan komen??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als het @ lampje uitvalt, dan valt dus je hele adsl signaal weg.. Dat kan aan je modem liggen, dat kan aan je kabels liggen, dat kan aan de splitter liggen en dat kan aan de kabels/wijkcentrale van kpn liggen maar dat hoort allemaal niet.

Sluit je modem eens rechtstreeks (korte bekabeling, geen splitter, geen telefoons) op een buitenlijn aan en kijk eens of het dan ook wegvalt? Gebeurt het dan ook, dan zou ik zeggen: probeer eens of het met een ander modem ook wegvalt en als dat niet zo is, dan is je eigen modem dus naar z'n galemiezen en als het dan wel zo is dan is er dus iets aan de hand met je adsl lijn wat dan "wegvallende linesync" genoemd wordt.

als die probleem sinds het begin speelt, dan is de lijn dus nooit goed opegeleverd en kan je kpn bellen om die storing te melden en als de lijn verder wel gewoon goed gewerkt heeft, dan moet je de storing bij tiscali melden (die dan kpn inschakelen om het op te lossen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

mijn verbinding via tiscali valt ook weleens uit, althans, verbinding verbroken, ca 1x per week. Ik hoef alleen opnieuw te connecten, en dan gaat ie weer, maar lijkt mij eigenlijk niet de bedoeling

support al enkele malen gemaild, maar nooit iets op gehoord

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

sander815 schreef op 16 januari 2004 @ 16:14:
mijn verbinding via tiscali valt ook weleens uit, althans, verbinding verbroken, ca 1x per week. Ik hoef alleen opnieuw te connecten, en dan gaat ie weer, maar lijkt mij eigenlijk niet de bedoeling

support al enkele malen gemaild, maar nooit iets op gehoord
Je kan beter de helpdesk bellen dan mailen (je krijgt bij mail namelijk alleen maar een ticketnummer en verder nooit meer wat)

Verwijderd

Topicstarter
Weet nu eindelijk waar dit probleem vandaan komt. Als de telefoon gaat, valt de ADSL connectie uit. Nadat het telefoongesprek is beeindigd krijg ik automatisch weer verbinding. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:46:
Weet nu eindelijk waar dit probleem vandaan komt. Als de telefoon gaat, valt de ADSL connectie uit. Nadat het telefoongesprek is beeindigd krijg ik automatisch weer verbinding. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
Je hebt ws je splitter verkeerd aangesloten. Kijk nog maar even goed op het schetje waar de splitter moet zitten. Hij moet voor de aansluiting naar de telefoontoestellen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1