Wat moet ik coolen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik zit met een vraag waar ik geen antwoord op gevonden heb met de search.

Ik hoor van alles over geheugen, vga en chipset coolers.
Nu is mijn vraag waneer heb je dat nodig ?

Ik heb mijn ABit NF7-S met AMD XP2600+ en Sparkle GForce FX5600 128mb overklokt op deze manier:
De FSB op 190Mhz en de Multiplier op 11,5x Me CPU is nu idle 45c en stressed(UT2003 en Sandra cpu test) 50c met standaard coolmaster cooler
Binne kort wil ik een zalman cpu cooler halen om de FSB nog iets hoger te zetten dat me cpu op 2300mhz loopt(FSB op 200 dus).

Maar moet ik nu ook me geheugen en chipset gaan coolen.. zo niet waneer moet je dat wel doen ?

Nog een klein vraagje die er wel bij kan :)
Me AGPbus staat in de bios op 66mhz wat is de aanbevole snelheid voor me systeem ?

[ Voor 14% gewijzigd door Beat691 op 15-01-2004 10:47 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Verwijderd

als je meer volt enzo op alles gaat zetten moet je ook beter koelen

-southbridge
-northbridge
-vga
-cpu
-mosfets
-Vreg chip

• Beat691
Ah oke dus op die manier hoe ik overklok(FSB en Multiplier aan passen) hoef ik alleen me cpu temp goed indegaten te houden, de rest wordt dan niet warmer ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Beat schreef op 15 januari 2004 @ 10:49:
Ah oke dus op die manier hoe ik overklok(FSB en Multiplier aan passen) hoef ik alleen me cpu temp goed indegaten te houden, de rest wordt dan niet warmer ?
Nee, je moet in de gaten houden wat de temperatuur van de onderdelen wordt :)

Dus als de chipset veel te warm wordt zul je daar ook iets voor moeten regelen.

Vreg-chip koelen heeft volgens mij niet veel nut. En voor het normale overclock-werk hoef je ook je mosfets e.d. niet te koelen. Dat is pas nodig wanneer je met extreme voltages gaat werken :)

Als je ervoor zorgt dat je een goede airflow hebt in je kast dan zal het allemaal wel loslopen, en kun je met een goede cpu-koeler en een goede vga-koeler wel af :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Een goeie tip: als je pc aanligt eens op de NB, VGA en SB je vinger leggen. Als het pijn doet van de warmte moet ie beter gekoeld worden.. Voel ook eens aan je HDD's.
en je Vregs kunnen het wel aan zonder koeling.

[ Voor 15% gewijzigd door naftebakje op 15-01-2004 11:00 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Beat691
Oke, maar op me VGA kaart zit al een koelertje en op 1 chip van me moederbord ook dus is moeilijk te voelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.abit-usa.com/images/products/NF7_S_large.jpg
Tips om dit op een andere manier te controlleren, of als de andere chipset chips op me moederbord niet te warm worden kan ik dan ook gewoon aan nemen dat die actief gecoolde chip niet te warm wordt ?
En me vga kaart ga ik niet overkloken, of kan die ook tewarm worden als ik de FSB op schroef ?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Beat schreef op 15 januari 2004 @ 11:04:
Oke, maar op me VGA kaart zit al een koelertje en op 1 chip van me moederbord ook dus is moeilijk te voelen.
[afbeelding]
Tips om dit op een andere manier te controlleren, of als de andere chipset chips op me moederbord niet te warm worden kan ik dan ook gewoon aan nemen dat die actief gecoolde chip niet te warm wordt ?
En me vga kaart ga ik niet overkloken, of kan die ook tewarm worden als ik de FSB op schroef ?
Als je je fsb omhoog gooit, gaat je videokaart niet harder lopen in dit geval, omdat je bord een pci/agp lock heeft, het veranderen van je fsb heeft dus geen hogere agp bus snelheid tot gevolg.

• naftebakje
  • Laatst online: 15:08
Je kan aan de andere kant van je vga kaar toelen, boven de GPU-chip. En als je via de zijkant aan het koelblokje op de NB voelt heb jeook een id van de hitte.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Beat691
Nog even wat, de North en Southbridge, hoe vind ik die...
Ik neem aan dat de northbridge die chip met die cooler is tussen de agp cpu en de mem. banken

En de southbridge die chip waar Nvidia op staat(boven de ide connectors).

Heb ik ze nu gevonden of klopt er geen zak van ? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Beat691 op 15-01-2004 11:20 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:37

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Beat schreef op 15 januari 2004 @ 11:19:
Nog even wat, de North en Southbridge, hoe vind ik die...
Ik neem aan dat de northbridge die chip met die cooler is tussen de agp cpu en de mem. banken

En de southbridge die chip waar Nvidia op staat(boven de ide connectors).

Heb ik ze nu gevonden of klopt er geen zak van ? :)
juistem :)

www.google.nl

Verwijderd

Waarom zou je iets willen doen als je er niks vanaf weet.
Je hebt grote kans dat je iets verkeerd doet als je neit weet waarmee je bezig bent, en je redement uit het overklokken zal heel klein zijn.

Ik denk dat je meer uit faqs moet lezen en kijken wat het echt inhoud, want je weet nieteens wat je northbridge is, laat staan dat je weet waarvoor alles dient en wat er eigenlijk gebeurt als je bijv. met je fsb en multiplier gaat knoeien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:25 ]

• Beat691
Waarom heb jij eigelijk leren lopen? als je niet weet hoe het moet moet je het ook niet proberen

Die faq's heb ik gelezen anders zou ik al niets aan gepast hebben in me bios, en als je goed leest heb ik nergens info over dat coolen gevonden en over de locatie van de north en south bridge.

Als je het zo goed weet, geef me maar een link naar een topic waar die info staat.

[ Voor 83% gewijzigd door Beat691 op 15-01-2004 15:05 ]

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb geen zin in een flamewar tussen mensen, of om die posts te verwijderen, dus deze gaat op slot. Men wordt bedankt voor het om zeep helpen van dit topic. Probeer je voortaan wat respectvoller ten opzichte van elkaar te gedragen, dat maakt GoT zoveel leuker.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.