[Javascript] Met enter naar volgende textbox gaan *

Pagina: 1
Acties:

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:25

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Momenteel werk ik aan een applicatie die een webbased administratie model word voor een bedrijf.

Deze applicatie is gebasseerd op een eerdere versie die gemaakt is in acces. De gebruikers van deze applicatie zijn gewend om met de "Enter" toets naar een volgend (text)veld te springen in een formulier.

Ik weet dat dit in asp.net ook kan in textvelden. Alleen ik moet een stapje verder. Ik heb een datagrid met een edit mogelijkheid. Door die edit mogelijkheid verschijnen er in de cellen die de datagrid opgeeft een textvak met daarin de waarden die een gebruiker kan aanpassen.

Een van de eisen die er gesteld zijn is dat er ook in de datagrid met de "Enter" toets van textvak naar textvak "genavigeerd" moet worden. Met andere woorden, als men een waarde aanpast moet men kunnen navigeren naar het volgende aangemaakte textvak waarin men waarden kan aanpassen.

Voordat ik dit topic aanmaakte heb ik al gezocht via google en GOT maar heb alleen de "standaard" enter ipv tab functie kunnen vinden, geen die in een datagrid met een edit functie gebruikt word.

Nu is mijn vraag: is dit wel mogelijk?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dat kan, alleen zul je het in de Javascript moeten oplossen dmv een toets af te vangen. De enter toets zorgt vervolgens dat de focus op een volgende textbox wordt gelegd.

[ Voor 33% gewijzigd door gorgi_19 op 15-01-2004 10:44 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

En * curry684 schupt Javascript naar de buren van W&G :)

Professionele website nodig?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:31
Javascript indeed.
En Javascript hoort thuis in W&G, niet in P&W.

(Om een Javascript script te implementeren in ASP.NET kan je eens kijken naar de Page.RegisterClientSideScriptBlock() method oid, en naar de Attributes collection van de WebControl. Meer daarover vind je in de .NET SDK).

Indien je meer wilt weten over het JS zelf, dan ben je beter af in W&G.

https://fgheysels.github.io/

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:25

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik waardeer deze move en zie inderdaad dat de topic beter tot zijn recht komt in w&g. Ik zal de gegeven tips eens ter hand nemen. _/-\o_

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Simpel gezegd:
HTML:
1
2
3
4
5
6
function checkKey()
{
  if (event.keyCode == 13) { document.forms["naamvanform"].elements["volgendeveld"].focus();
}

<input type="text" onkeydown="checkKey()">

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En nog een aanvulling op whoami: Vergeet niet te kijken naar de ClientID property van een textbox.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1