Toon posts:

[ASP] array variabele opruimen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Wat is de beste manier om een Array variabele in VBscript op te ruimen?

dim arr(3)
arr(0) = "hoi"
arr(1) = "hallo"
arr(2) = "dag"

set arr = Nothing werkt niet
Moet ik nu stuk voor stuk de elementen op Nothing zetten, of is er een snelleren methode?

Alvast bedankt,
Joehen

Verwijderd

Vbscript ziet een array als variabele en niet als object. Na het gebruik wordt deze variabele met inhoud en al weggegooid uit het geheugen. Geen noodzaak dus om dit zelf te gaan doen.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

ASP:
1
ReDim arr(UBound(arr))

Of zoek met google even naar het Erase statement :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
volgens mij kun je dit doen dmv redim... op www.aspfaqs.com sectie arrays http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowCategory.asp?CatID=1 kun je meer vinden over het hoe en waarom van arrays...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Bedankt voor de snelle reacties, dat had ik niet verwacht. De discussie over het wel/niet zelf afbreken van variabelen ga ik helaas niet meer aan :)

Er is genoeg te vinden over arrays in Google, helaas bijna niks over het opruimen ervan. Ik ben in ieder geval weer voldoende geholpen, bedankt!

Joehen

P.S. Redim werkt niet ("variabele in gebruik"), Erase werkt perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 11:36 ]

• _Thanatos_
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Niet doen, nergens voor nodig. In een "echte" programmeertaal hoef je een variabele ook niet vrij te geven, omdat de compiler dat voor je doet als de variable out-of-scope gaat. Met VBScript is dat net zo.

Voor objecten is er een reference-counter, waardoor het vrijgegeven wordt als die weer terug op 0 komt. Maargoed, een array is geen object.

日本!🎌

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
_Thanatos_ schreef op 16 januari 2004 @ 01:26:
Niet doen, nergens voor nodig. In een "echte" programmeertaal hoef je een variabele ook niet vrij te geven, omdat de compiler dat voor je doet als de variable out-of-scope gaat. Met VBScript is dat net zo.

Voor objecten is er een reference-counter, waardoor het vrijgegeven wordt als die weer terug op 0 komt. Maargoed, een array is geen object.
Ligt er maar net aan in welke taal je werkt. In C++ (mischien ook als enige taal) moet je een dynamisch gealoceerde variabel via een pointer wel altijd vrijgeven. Hier is geen ingebouwd systeem voor.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• _Thanatos_
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Maar de pointer zelf hoef je dan niet vrij te geven, uiteraard wel het geheugen waar ie naar wijst. Dat was mijn punt eigenlijk ff.

日本!🎌

Pagina: 1