Toon posts:

[VNC] server uitzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op een workstation met een TightVNC server draaiende... nu vind ik het niet zo fijn dat ik elk moment overgenomen kan worden en dat mensen dingen voor me gaan doen. is er een manier waarop ik de server kan overriden? hij staat nml niet bij het programmalijstje als je ctrl+alt+del doet :)

als ik de winserver nog eens opstart zegt hij dat er al een andere server loopt en kan ik hem dus niet overriden... alle hulp is welkom :>

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Slecht geweten?

Probeer eens net stop winvnc

Ik moet erbij zeggen dat ik het als sysadmin niet op prijs stel als mensen dit zelf handmatig uitzetten - maar ik heb met m'n users wel de afspraak dat we het *altijd* eerst van tevoren aangeven als een desktop overgenomen wordt.

[ Voor 72% gewijzigd door CmdrKeen op 15-01-2004 10:39 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
niet echt een slecht geweten, maar op deze PC's log ik op mijn beurt weer op mijn eigen PC thuis in, en als de sysadmin dan de PC overneemt heeft hij dus XS tot mijn pc, en dat vind ik wat minder. Bovendien vind ik het gewoon niet fijn als er iemand meekijkt... ik doe voor de rest niets raars ofzo, het is voor het grootste deel de bovenste reden

en dat jij dat als sysadmin niet fijn vind kan ik begrijpen, maar bij ons waarschuwt men NIET en de regels zullen waarschijnlijk iets anders zijn :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De VNC server schaar ik onder een stukje beveiliging van een netwerk - het disablen van VNC zonder toestemming van je system administrator is dan ook in principe het vernielen van dit netwerk.

Ik sluit daarom je topic - als je een privacy probleem hebt waarin jouw systeembeheerder jouw privacy niet respecteert, moet je hier absoluut melding van maken bij je verantwoordelijke, je zou ook contact op kunnnen nemen met je systeem beheerder, en in overleg kunnen afspreken dat TightVNC eerst jou vraagt ofdat hij mee mag kijken voordat hij dat kan.

Al met al is dit toch echt iets wta je met je systeembeheerder zal moeten afspreken :)

Dit topic is gesloten.