Ik heb een nieuwe HD gekocht...
Nu waren al mijn standaard IDE poorten al vol, maar op mijn moederbord (MSI 845PE MAX2-BFIR) zit ook een Promise FastTrack133 Lite controller, dus daar aan gehangen.
Alles werkte ook normaal maar ik begon random lockups tegen te komen (in Windows XP SP1). Heel kort en heel soms, maar als je muziek luistert dan merk je het wel.
Nu heb ik al een tijdje op tweakers rondgeneust en ook al vanalles geprobeerd.
- PC ge-aard
- Geen verloop stukjes gebruikt voor voeding naar hd
- Nieuwe IDE kabels
- Alle HD's gedefragged
- Uitgebreidde Virus scan met Norton Anti Virus 2004, gecheckt op trojans met Spybot en Ad-Aware
- Met MBM voltages gecontrolleerd (Alleen 3.3+ is ietswat laag, tussen 3.04 en 3.18)
- Bijna elke driver voor elk apparaat vervangen/geupdate
Maar dat hielp nix.
Als ik in me BIOS de controller uitzet is er niks aan de hand, ook niet als ik de hardeschijf aan de voeding laat zitten.
Het vreemde is ook nog dat het niet uitmaakt wat ik doe of waar ik data vandaan haal, hij lijkt heel willekeurig te lockuppen, Task Mananager merkt ook een 100 CPU load peak maar er is geen enkel process die dat veroorzaakt volgens taskmanager want de Idle blijft dan tussen de 80 en 99.
Ik overweeg een complete format maar dat wou ik nog even afwachten, want misschien zie ik iets over het hoofd
(waarschijnlijk)
Anyway me specs:
P4 2.53Ghz (533 Fsb)
MSI 845PE MAX2-BFIR
512 DDR PC 2700 (TwinMos)
Ati Radeon 9500 Pro
SB Live 5.1
Aopen 300 Watt voeding (zat bij de Aopen case)
Maxtor 80 Gb 5400 rpm op IDE 1 Master
Aopen CD brander (20x10x40) IDE 1 Slave
Maxtor 40 Gb 5400 rpm op IDE 2 Master
Maxtor 40 Gb 5400 rpm op IDE 2 Slave
en
Maxtor 80 Gb 7200 rpm op IDE 3 Master (Promise Controller, mode 0+1)
(en 2 monitoren maar dat zal wel niet echt veel uitmaken)
Wat zie ik over het hoofd?
Nu waren al mijn standaard IDE poorten al vol, maar op mijn moederbord (MSI 845PE MAX2-BFIR) zit ook een Promise FastTrack133 Lite controller, dus daar aan gehangen.
Alles werkte ook normaal maar ik begon random lockups tegen te komen (in Windows XP SP1). Heel kort en heel soms, maar als je muziek luistert dan merk je het wel.
Nu heb ik al een tijdje op tweakers rondgeneust en ook al vanalles geprobeerd.
- PC ge-aard
- Geen verloop stukjes gebruikt voor voeding naar hd
- Nieuwe IDE kabels
- Alle HD's gedefragged
- Uitgebreidde Virus scan met Norton Anti Virus 2004, gecheckt op trojans met Spybot en Ad-Aware
- Met MBM voltages gecontrolleerd (Alleen 3.3+ is ietswat laag, tussen 3.04 en 3.18)
- Bijna elke driver voor elk apparaat vervangen/geupdate
Maar dat hielp nix.
Als ik in me BIOS de controller uitzet is er niks aan de hand, ook niet als ik de hardeschijf aan de voeding laat zitten.
Het vreemde is ook nog dat het niet uitmaakt wat ik doe of waar ik data vandaan haal, hij lijkt heel willekeurig te lockuppen, Task Mananager merkt ook een 100 CPU load peak maar er is geen enkel process die dat veroorzaakt volgens taskmanager want de Idle blijft dan tussen de 80 en 99.
Ik overweeg een complete format maar dat wou ik nog even afwachten, want misschien zie ik iets over het hoofd
Anyway me specs:
P4 2.53Ghz (533 Fsb)
MSI 845PE MAX2-BFIR
512 DDR PC 2700 (TwinMos)
Ati Radeon 9500 Pro
SB Live 5.1
Aopen 300 Watt voeding (zat bij de Aopen case)
Maxtor 80 Gb 5400 rpm op IDE 1 Master
Aopen CD brander (20x10x40) IDE 1 Slave
Maxtor 40 Gb 5400 rpm op IDE 2 Master
Maxtor 40 Gb 5400 rpm op IDE 2 Slave
en
Maxtor 80 Gb 7200 rpm op IDE 3 Master (Promise Controller, mode 0+1)
(en 2 monitoren maar dat zal wel niet echt veel uitmaken)
Wat zie ik over het hoofd?