Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HD44780 via PIC aan RS232 (software hulp nodig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerder heb ik al geroepen dat ik bezig was een HD44780 via een pic aan de RS232 te koppelen.

De PIC software is al afgerond, helaas ben ik voor het liefst delphi wat hulp nodig.

In delphi moet een stukje software worden geschreven dat het volgende doet.
In een Edit.box kunnen 16 karakters, deze karakters worden stuk voro stuk verzoden. Na elk karakter kijkt delphi of hij het zelfde karakter terug krijgt, zo ja dan pas zend hij het volgende karakter.

dit geberud op 9600 baud over de TX en RX lijnen geen verdere signalen dus.

Wie o wie kan mij aan een stukje code helpen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Foei! Dit is een script request, en dat mag dus niet op GoT

Daarbij is het een beetje een dubbelpost als ik je andere topic zie: USB software PIC voor LCD

Verder: dit riekt naar een stageopdracht waar je eigenlijk weinig raad mee weet. We willen je best helpen, maar als ik je zo lees mag je wat mij betreft eerst zelf eens gaan zoeken. Want ik lees nergens dat je je daar al bezig mee hebt gehouden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Foei! Dit is een script request, en dat mag dus niet op GoT
Als ie z'n schema's hier post dan maken we er een leuk gezamelijk project van en dan valt er niks op te merken. Zo'n rare post is dit toch ook weer niet om hier over te gaan zeuren. :?
Verder: dit riekt naar een stageopdracht waar je eigenlijk weinig raad mee weet.
Persoonlijk heb ik ook liever een LCD aan een seriele poort omdat je dan gewoon je printerpoort vrij hebt. (*_bas_ zijn ouwe Kyocera laserprinter van 10 jaar oud stamt nog uit het pre-USB tijdperk :) )

Kom maar op met dat scherma, dan kunnen we hier verder kijken. Want zonder schema kunnen we niet veel hier.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste is het geen stage opdracht maar goed dat maakt ook even niet uit:
Een schema, oke maar dat is niets anders dan een pic 16F870 met daaraan een LCD en een stukje code.

Verder programmeer je de PIC zo dat hij RS232 verstaat op een bepaalde pen.
Alleen om mijn code goed te kunnen testen ben ik dus zo'n stukje delphi code nodig. Als ik dat heb en het werkt wil ik best de hex files schema's enz op GOT zetten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

_bas_ schreef op 15 januari 2004 @ 09:47:
[...]

Als ie z'n schema's hier post dan maken we er een leuk gezamelijk project van en dan valt er niks op te merken. Zo'n rare post is dit toch ook weer niet om hier over te gaan zeuren. :?

[...]

Persoonlijk heb ik ook liever een LCD aan een seriele poort omdat je dan gewoon je printerpoort vrij hebt. (*_bas_ zijn ouwe Kyocera laserprinter van 10 jaar oud stamt nog uit het pre-USB tijdperk :) )

Kom maar op met dat scherma, dan kunnen we hier verder kijken. Want zonder schema kunnen we niet veel hier.
Ik snap je commentaar, maar als je zijn andere topic leest (mn. de startpost) zal je mijn opmerkingen wel duidelijk worden gok ik. Sowieso is het naam mijn idee een beetje overkill om een nieuw topic te openen met als tekst de opening van je laatste post in je nieuwe topic...
Vandaar mijn opmerkingen dus. Maar ik laat e.e.a. lekker aan de modjes over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Nog ff gezocht :

http://www.developers.demon.co.uk/serial.html

Hier staat een stuk code hoe je moet communiceren mbv de seriele poort. Misschien dat dat nog van pas kan komen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zal er eens naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb via een delphi plugin de seriele poort kunnen aanspreken, en het lijkt er op dat de PIC begrijpt wat ik verstuur.

Nu de PIC software ff beter in elkaar kloppen
Pagina: 1