Ik ben me aan het verdiepen in python omdat ik uit alle hoeken hoor dat scripten icm met gewoon programmeren je veel sneller kan laten werken, en verder kan python voor alle platformen krijgen en ook combineren met java. Maar mijn vraag is dus nu wanneer je gaat scripten en wanneer je in een echte taal gaat proggen. Mijn probleem is dat programma`s in bv python veel foutgevoeliger en onduidelijker zijn dan in java. Ik kan bv niet zien wat voor type er terug komt bij een functie, of wat voor type argumenten erin gaan. Je krijgt runtime een foutmelding als er iets is foutgegaan, maar het kan ook aan tijd duren voordat je een fout krijgt.
Ik zie dus nog niet echt echt in waarom scripten binnen applicaties iets zou toevoegen. Scripten om je eentonige acties te automatiseren (als vervangers voor de bat files), kan ik me wel uitstekend in vinden.
Ik zie dus nog niet echt echt in waarom scripten binnen applicaties iets zou toevoegen. Scripten om je eentonige acties te automatiseren (als vervangers voor de bat files), kan ik me wel uitstekend in vinden.