Toon posts:

ALDI PC kapot...

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wie weet iemand in DEN HAAG e.o. die mijn ALDI PC kan repareren

Gisteren shutdown gedaan en toen ik 's-avond weer aan wilde doen gaf hij geen kick d.w.z. zelfs de voeding begon niet te draaien.. totale stilte.

- nooit eerder problemen gehad
- spanning nagekeken
- aan/uit op de voeding meerdere keren geprobeerd
- aan/uit van de computer (softswitch) bedrading nagekeken en meerdere keren geprobreerd
- voeding word geschakeld vanaf moederbord, waar de softswitch bedrading naar toe loopt...

PC heeft 250 watt voeding, micro ATX moederbord en 1800 P-4 proc.

goede tips, maar vooral goed adres wordt zeer gewaardeerd.. HELP!!!

Verwijderd

heb je geen garantie?

probeer anders helpdesk nummer

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
DE P4 1800 heeft 2 jaar garantie

telefoonnummer is 0900-5433832

Medion Lifetec Service Center
Antwoordnummer 1060
NL-7570 WD Oldenzaal

2 jaar garantie al dacht ik bij verkoop 3 jaar ik kijk nu op de garantie kaart ;)

[ Voor 88% gewijzigd door joosd op 15-01-2004 09:12 . Reden: extra ]

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

probeer de voedings stekker van je pc is uit te pluggen, druk een tiental keer je pc knop aan/uit. stop daarna je voedingsstekker er weer in, en probeer de machine nog een keer aan te zetten.

kan een sluitinkje zijn, zo ontlaad je de pc, altans 1 van de manieren.

gl trying

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zou idd voor de garantie gaan als ie niet te oud is :). Daarnaast, als je geen garantie meer hebt, kan je ook proberen de voeding te veranderen. Lijkt mij dat die het heeft opgegeven :) (stroom piek gehad :? ) Mocht je zelf niet willen klooien, ga dan naar bijv. de Mycom Goede service, goed advies en altijd vriendelijk :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te melden dat ik al contact had gehad met Service center: GEEN GARANTIE volgens de heren omdat het bij Aldi is gekocht...(okt 2001)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 09:17:
Vergeten te melden dat ik al contact had gehad met Service center: GEEN GARANTIE volgens de heren omdat het bij Aldi is gekocht...(okt 2001)
volgens mij is dat echte BULLSHIT.

Medion = huismerk van Aldi !!

Dus dat zou betekenen dat geen enkel spul wat de Aldi van Medion verkoopt garantie heeft !! 8)7 :X

Maar ik lees dat het okt 2001 gekocht is, als je dus 2 jaar garantie hebt/had, heb je dus op dit moment IIG geen garantie meer

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 15-01-2004 09:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

garantie of niet, dan is lijkt mij medion of aldi nog altijd je service punt als er wat is.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32
probeer 't eens via www.medion.de

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 09:17:
je moet ook niet bij medion zijn, maar bij dat adres dat op je garantiekaart staat.

ik weet bijna zeker dat er 3 jaar garantie op zit, maar nou lees ik hier 2 :?

Verwijderd

Hoi mensen ik heb ook een Medion PC _/-\o_ uit 2001 en ik heb gewoon 3 jaar garantie bij Medion Service Center. Als ik jou ws zou ik het nog eens proberen. 8)7

Dwight

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Hoi,

Ik ben een ex-medewerker van het MLSC. De service van de aldi ligt nu bij het service center van medion in panningen, telnr. 0900-6334660.
Echter, de medion ip4 1,8ghz had garantie t/m 11 november 2002 en is dus nu verlopen.
Maar. Een bekend probleem was dit met deze p4 1,8ghz. Wat je moet doen is het volgende:

1. Haal de voedingsstekker uit je voeding en zet de voedingsschakelaar op stand 0.
2. Druk een aantal keren op de aan/uit schakelaar van je pc (waar je hem normaal mee aan/uit zet, aan voorzijde dus).
3. Houd nu de aan/uit schakelaar vast. Terwijl je deze knop ingedrukt houd, schakel eerst de schakelaar op de voeding weer in stand 1. Terwijl je nog steeds de aan/uit knop ingedrukt houdt stop je nu de voedingskabel weer in de voeding. Laat nu de aan/uit schakelaar los en wacht 10 sec. Zet daarna je pc aan en je ziet dat deze het weer doet als vanouds.
Bij de helpdesk noemden we deze procedure een atx-reset.

Greetz,

TheWizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Misschien even een andere voeding proberen ?? Dat is makkelijk genoeg om even te proberen lijkt me. Je hoeft hem niet eens in te bouwen.
Laatst ook een medion op de tafel gehad, geheugen kapot. Startte ook niet op maar voeding deed het wel, maar bleef verder dood.

ATX reset, die kende ik nog niet :!

[ Voor 7% gewijzigd door bonus op 15-01-2004 09:41 ]

Atari 4 ff'r 😊

• TheWizzard

TheWizzard

hehe, trust me, dit is DE oplossing. Probeer het zou ik zeggen en je ziet dat het werkt.

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

TheWizzard schreef op 15 januari 2004 @ 09:47:
hehe, trust me, dit is DE oplossing. Probeer het zou ik zeggen en je ziet dat het werkt.
We wachten het af ben benieuwd , ook enig idee hoe dit ontstaat ??
Een soort van voeding lock-up ofzo...

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
WOW de ATX reset!..

vanavond proberen, morgen uitslag..

stay tuned!

ronald.

Verwijderd

Gunner schreef op 15 januari 2004 @ 09:20:
[...]

volgens mij is dat echte BULLSHIT.

Medion = huismerk van Aldi !!

Dus dat zou betekenen dat geen enkel spul wat de Aldi van Medion verkoopt garantie heeft !! 8)7 :X

Maar ik lees dat het okt 2001 gekocht is, als je dus 2 jaar garantie hebt/had, heb je dus op dit moment IIG geen garantie meer
Behalve een "garantie periode" heb je ook nog zoals als "levensduur" probeer op voorhand even te overleggen en maak aanspraak op coulance

• TheWizzard

TheWizzard

Nou, hoe het ontstaat is niet helemaal duidelijk. Maar wat ons, bij de helpdesk destijds, opviel is dat dit probleem zich met name voordoet als de pc voor een langere periode uitgestaan heeft of dat de pc niet aangesloten is op een geaard stopcontact. Aansluiting op randaarde is op deze pc sowieso min of meer een vereiste, dit verhelpt veel, van die kleine maar zeer vreemde storingen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou weer jammer zeg:
- mijn pc stond maar een paar uur uit
- heeft rand aarde.

als dat maar goed gaat met de AMX-reset :?

• TheWizzard

TheWizzard

Deze procedure gaat zeker weten goed. Ik heb dit al honderden keren aan mensen aangeraden die met dit probleem zaten en iedere keer weer bleek dit de oplossing te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
OK Wizzard: close but no sigar....het werkt dus NIET!

enige opmerking daarbij: zou dit ook moeten werken zonder CPU en Harddisk?

lijkt vreemd maar om het apparaat ter reparatie aan te bieden heb ik de H/D eruit gehaald (wil ik inbouwen in een andere PC zodat ik doorkan) maar om dat te doen moest ik de CPU uitbouwen. En omdat deze laatste met koeling er al uit kwam, houd ik rekeninge met het feit dat ik hem er niet meer terug in kan plaatsen zonder de CPU van de koeling los te weken en opniew te plakken (als dat kan, misschien zeg ik wel iets stoms..)

Me dunkt dat zonder CPU en H/D het apparaat toch weer IETS moet gaan doen.. nog steeds NIENTE

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar kijk eens of het lampje (als je dat hebt) op je mobo brand :)

Verwijderd

Topicstarter
niks brand alles uit, geen beweging, geen geluid.. zo dood als een pier.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 23:38
verhit je koelblok met cpu met een fohn
haal dan voorzichtig je cpu los
plaats hem weer opnieuw in je socket nadat je hem goed hebt schoongemaakt
doe het koellichaam er dan weer op en sluit de hekken.

volg dan de stapjes van de medion centre makker

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

wordt openhalen en meten, meet de schakelaar door soms wil zoiets simpels als contactspray helpen. ga alles maar na, want het is wel erg raar dat ie helemaal niet reageert. anders voeding openhalen en die doormeten.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
[lolmode]Heb je de electriciteitsrekening wel betaald[/lolmode]

:+ :+ :+

ff serieus , Probeer eens die 2 draadjes kort te sluiten in de atx stekker zodat ALLEEN de voeding aanslaat. Als dit nie werk weet dat die dood is.

*Zou iemand even kunnen vertellen wlke 2 dat zijn? Ik ben het eve kwijt

(de groene toch? Weet nie cker :X

[ Voor 66% gewijzigd door Pakjebakmeel op 15-01-2004 19:22 ]

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Nou ik ken die aldi dingen wel als je contact wil hebben : :)

ikkenjou@msn.com (via msn messenger)

HyperDevil!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op 15 januari 2004 @ 19:18:
[lolmode]Heb je de electriciteitsrekening wel betaald[/lolmode]

:+ :+ :+

ff serieus , Probeer eens die 2 draadjes kort te sluiten in de atx stekker zodat ALLEEN de voeding aanslaat. Als dit nie werk weet dat die dood is.

*Zou iemand even kunnen vertellen wlke 2 dat zijn? Ik ben het eve kwijt
groen en ground (soms ook grijs)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 09:05:
wie weet iemand in DEN HAAG e.o. die mijn ALDI PC kan repareren
Uhm... Is dit niet Gathering of Tweakers ipv Beginnersweb ofzo? :?
Maar goed, iedereen hier komt voor hulp... Dus eigenlijk had je dat niet hoeven te vragen ;)

Heb je trouwens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? En als er ook geen LED-jes op je moederbord gaan schijnen... Dan kunnen er nog maar 2 dingen zijn:
1) Of je moederbord is naar zijn grootje
2) De voeding is naar zijn grootje

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 15-01-2004 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben anders voor mijn doen aardig aan het TWEAKEN!

CPU zit weer (bedankt voor de fohn-tip, werkt als een speer), H/D zit weer

weer de zgn AMX-reset gedaan (met alles op z'n plaats, guess what: ZIPPO.

VOeding nakijken: als de ATX-stekker die grote 20-polige stekker is die van voeding naar mobo loopt, dan zit dan maar 1 groene en een boel zwarte. Groen en 1 van die zwarte kortsluiten, stekker in het stopcontact en voedingsschakelaar van 0 op 1 levert op: Helemaal NIETS... ZIPPO.

Is dit dan de finale conclusie dat mijn voeding stuk is?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Yep dan is je voeding officieel overleden.

Probeer eens bij je lokale computer boer een voeding te scoren.

Tipje neem meteen een voeding van een A-merk.
En ik hoop dat je voeding geen spanningen naar je mobo heeft toegegooid.

Verwijderd

Topicstarter
Goed dan. :(

wat kost een nieuwe voeding 250watt incl. inbouw (en uitbouw oude) ongeveer
voor een A-merk (welke zijn dat trouwens?)
voor een B-merk

nog een winkel in DEN HAAG e.o. die je kan aanraden? DES?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:00:
maar om dat te doen moest ik de CPU uitbouwen. En omdat deze laatste met koeling er al uit kwam, houd ik rekeninge met het feit dat ik hem er niet meer terug in kan plaatsen zonder de CPU van de koeling los te weken en opniew te plakken (als dat kan, misschien zeg ik wel iets stoms..)
je kan hem los halen door het koelblok even in heet water te zetten. dan wordt dat stickertje warm.

je kan de koeler met proc eraan vast ook gewoon terugzetten. moet de socket dus dicht zijn (hefboompje naar beneden :P ). precies goed erop zetten (alle pinnetje moeten zeker in een gaatje vallen) en stevig doordrukken. je proc en socket kunnen daar tegen, maar je moet nix fout doen...

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:39:
Goed dan. :(

wat kost een nieuwe voeding 250watt incl. inbouw (en uitbouw oude) ongeveer
voor een A-merk (welke zijn dat trouwens?)
voor een B-merk

nog een winkel in DEN HAAG e.o. die je kan aanraden? DES?
En daar heb je dus de pricewatch voor http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212

A-merken zijn o.a. Enermax en Antec

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Als je dan toch een nieuwe voeding koopt neem dan 300 watt, liever 350 zelfs. Als je dan evt. later er nog meer spul (extra HD DVD writer e.d.) erin bouwt heb je wat extra capaciteit. In prijs scheelt dat misschien slechts 10 euro.

die 300 watt codegen P4 (zie pricelist) zit vaak in standaard kasten en ik heb er nog geen een kapot terug gehad (en ik bouw er nogal wat :) )

[ Voor 26% gewijzigd door bonus op 16-01-2004 08:36 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt weer. Deze komt vanaf mijn herboren PC

heb maar meteen zo'n stille NEXUS voeding genomen met dito CPU koeler. :7

hartelijk dank voor alle tips, uiteindelijk was de tip met de groene draad en die andere met de fohn het meest waardevol.
ATX-reset bleek een hoax

gegroet!
ronald.

Verwijderd

BOnus schreef op 16 januari 2004 @ 08:34:
die 300 watt codegen P4 (zie pricelist) zit vaak in standaard kasten en ik heb er nog geen een kapot terug gehad (en ik bouw er nogal wat :) )
2x stukke codegen en 1x een qtec en ik bouw er niet zoveel, maar goed alle voedingen kunnen stuk gaan.

Kun je misschien een atx reset mee proberen TheWizzard
Q-Tec Voeding Dual Fan 550 Watt Gold/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 22:46 ]

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
for the record:
dat was dus geen hoax, dat is een normale oplossing voor een probleem dat erg op dat van jouw lijkt, alleen bij jouw was de voeding gewoon kapot ;). Als niemand dat had gezegt en je had een nieuwe voeding gekocht en had had dan toch zo kunnen worden opgelost zou je je toch ook kut voelen he...

Verwijderd

Topicstarter
Ok fair engough...

Verwijderd

BOnus schreef op 16 januari 2004 @ 08:34:
Als je dan toch een nieuwe voeding koopt neem dan 300 watt, liever 350 zelfs. Als je dan evt. later er nog meer spul (extra HD DVD writer e.d.) erin bouwt heb je wat extra capaciteit. In prijs scheelt dat misschien slechts 10 euro.

ik heb er dus al 2 kapot gehad :r
Pagina: 1